עם הפנים לטבע

קצרין, ששוכנת בין שמורת היהודייה לשמורת הזוויתן, מחבקת את הטבע שסובב אותה, שומרת עליו ומטפחת אותו


שמורת הטבע יער יהודייה מקיפה שטח עצום של מרחבי הגולן, נחלים ובריכות, צמחייה עבותה, אלונים מרשימים ושפע של חיות ברמהחזיר, הגירית, הנמייה והדלק ועד לשועלים, תנים, זאבים, סרטנים, דגים וקצרה היריעה מלפרט את עולם הטבע העשיר, שביסס את חייו בתא שטח זה. שמורת היהודייה פופולרית מאוד, עם חוויות טיול ארוכות או קצרות, סביב הנחלים משושים, זוויתן ויהודייה. השמורה גם גובלת בקצרין והנחלים משושים וזוויתן נמצאים בלבם של רבים מהתושבים.

לאחרונה, הוכרז חלק נוסף בשמורה, באזורמצפה שמיר“, אובריכת הבתרא“, כפי שנקראת הנקודה הקסומה שבנחל המשושים. לאחר פגישה מצוינת עם ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, הוחלט לאפשר לתושבים ולמטיילים ירידה מסודרת, עם סימון שבילים, הלוךחזור אל הבריכה. בהמשך, תוקם קבוצת מתנדבים מתושבי העיר, שמעוניינים לאמץ את הבריכה ולשמור על יופייה וייחודה.

קבוצה נוספת של מתנדבים הם שבטירפאלונחשון“, מתנועתבני עקיבא“, שפועלת בעיר. החברה הרימו את הכפפה ואימצו את עין שקייף. אחת לשבועיים, מגיעים הצעירים הנרגשים לגזום, לנקות את הבריכות, להכשיר את השטח לבילוי יום ואולי אפילו לתחזק חניון לילה קטן, לטובת המטיילים. בשבוע שעבר, בעת העבודות, האלופים מצאו שלוש רשתות ציד שהוצבו במקום לצורך ציד אכזרי של חוחיות, ציפורי שיר מרהיבות שנמצאות במקום.

עיר וטבע יחדיו

העיר קצרין עוד תגדל ותתרחב ותתקשט בפארקים נהדרים על גבול השמורה. רשות הטבע והגנים והמועצה המקומית קצרין צועדים שלובי ידיים אל עבר עתיד טבעי ומקייםעיר וטבע יחדיו. בהחלטה טרייה, בוועדה המחוזית של רשות הטבע והגנים, הוחלט לסמן את השביל היורד אל בריכת משושי הזוויתן (או המשושות) על פי התוואי עליו צועדים תושבי קצרין. הסימון הוא עם הפנים לקהילה. המהלך יקצר את הדרך לבריכות ויהפוך את השביל להולכי רגל בלבד, דבר שיהפוך את ההליכה בשביל לבטוחה יותר. אמנם לא ניתן יהיה להגיע עם כלי רכב, אך זה ימנע איןספור פגיעות בשמורה בטווח הקרוב ובטווח הרחוק. הטבע והקהילה ירוויחו שקט, רוגע ויופיכל מה ששמורת טבע צריכה לעשות.

לתושבי הגולן והעיר קצרין מתאפשרת כניסה חינם לשמורות ולגנים הלאומיים ברחבי הגולן. נצלו זכות זו היטב, תיהנו מהטבע, אך תנו גם לטבע לנוח.

חשוב לדעת כי לשמורות הטבע יש שעות פעילותעד 16:00, בחורף ועד 17:00, בשעון הקיץ. מעבר לשעות האלו, השמורה כבר צריכה לשוב אל חיות הבר ועל כן היציאה מבריכות הרחצה והנחל היא מוקדמת יותר משעת סגירת השמורה

חשוב לדעת כי לשמורות הטבע יש שעות פעילותעד 16:00, בחורף ועד 17:00, בשעון הקיץ. מעבר לשעות האלו, השמורה כבר צריכה לשוב אל חיות הבר ועל כן היציאה מבריכות הרחצה והנחל היא מוקדמת יותר משעת סגירת השמורה. אין כניסה לשמורות מעבר לשעות הפעילות. מטיילים על שבילים מסומנים בלבד ונוהגים על פי כללי שמירת הטבע. לא לשכוח לקרוא את השלטים בכניסות השונות לשמורה, על מנת לשמור על בטיחותנו ועל הטבע, בוזמנית.

אנחנו חולקים את הטבע עם חיות הבר, בני האדם מטיילים, נופשים ונהנים בנחלים וחיות הבר משוטטות בשמורה בשאר השעות. שעתיים של אור הבוקר הראשון, עם הטל המנצנץ על העלים ובריכות המים הצלולות ושעתיים בערב, לעת שקיעה, זמן מעולה לחיות הבר לרדת ולשתות לפני הלילה, או לטרוף את מי שבא לשתות. זהו צורך קיומי של בעלי החייםלהירגע, לשתות, לאכול, לנוח, בייחוד עבור החיות שפעילות ביום, שרעש המטיילים והתנועה בנחלים גורמים להן להדיר רגליהן מהנחל, ברוב שעות היום.

הטבע של כולם

כניסה של תושבים מחוץ לשעות פעילות השמורה פוגעת קשות במארג החיים בנחל ויש לה גם משמעות חוקיתעל פי חוק שמורות טבע וגנים לאומיים, אין לשהות בשמורת טבע מעבר לשעות הפעילות ואין אישור להכניס לשמורה בעלי חיים, לרבות סוסים וכלבים, מאותה סיבה של הפרת האיזון האקולוגי. תפקידם של הפקחים בנחל הוא לשמור על הטבע. אנא, שימרו על חוקי השמורה למען חיות הבר.

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב: “זכינו לגור בלב שתי שמורות הטבע הגדולות בגולן, בין שמורת המשושים לשמורת הזוויתן ואנחנו נהנים מכל העולמות שיש ליישוב עירוני עם אופי כפרי להעניקפיתוח ובנייה, יחד עם טבע שופע ופראי. הסדרת הירידה מתוך קצרין, מכיווןמצפה שמירלתוך השמורה וליער יהודייה, היא קטע נוסף בשילוב הטבע לתוך חיינו ואני שמח על כך. בואו לטייל, תיהנו ממה שיש לנו זמין, נגיש וחינמי, אך זכרו, הטבע הוא של כולנו ועלינו לשמור עליו. היצמדו לשבילים המסומנים והקשיבו להוראות הפקחים בשמורות“.

חשוב! לא אחת נתפסו ציידים בנחלי השמורה, לרבות דייגים, שהובאו לדין לאחר דיווח של תושבי קצרין. ראיתם משהו שאינו כשורה? עזרו לנו לשמור על השמורה וחייגו לדיווחים 04-696-2817, או למוקד רטג *3639.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?