סג”מ ריף מכרכום, סיפור מיוחד

טקס הסיום של קורס הקצינים מס’ 57 נערך השבוע, בבה”ד 1. נשיא המדינה והרמטכ”ל השתתפו בטקס שנערך ללא קהל. ריף, מכרכום, סיפור מיוחד, היה בין המסיימים


הטקס נערך בראשות נשיא המדינה, ראובן ריבלין והרמטכ”ל רב אלוף אביב כוכבי. השנה, בצל מגפת הקורונה, הטקס התקיים ללא משפחות הצוערים בקהל ושודר בלייב מרחבת המסדרים. טקס זה מסמן את קו הסיום של הצוערים ובו בזמן, את תחילת דרכם כמפקדים הבאים של צה״ל.

קורס קציני השריון נמשך כשבעה חודשים: שלושה חודשים של קורס קציני יבשה ועוד ארבעה חודשים של השלמה חילית. במהלכו, לומדים הצוערים לפקד על מחלקת טנקים, בשיתוף פעולה הדוק עם יחידות שדה אחרות של צה”ל. בנוסף, בקורס קציני שריון יש גם צוערים מהפלוגה המסייעת, פלוגה לוחמת הקיימת בחיל השריון. בקורס הם לומדים ניווט וטקטיקות לחימה ברמה גבוהה. בסיום הקורס, מוענקות לצוערים דרגות סג”מ.

בין מסיימי הקורס של קציני השריון היה גם הצוער ריף ארבל שחם, מכרכום. ריף הוא האח האמצעי מתוך שלושה, נולד במשמר העמק ועבר שמונה בתים בכל הארץ. היה בילדות ילד “שטותניק”. למד בבית הספר ברמת כורזים ולאחר מכן, בעמק החולה. הוא דיסלקט מאובחן, התקשה מאוד בקריאה ובכתיבה, למד לקרוא רק בכיתה ג’ ולכן נוצרו קשיים רבים. ריף עבר יותר מ-40 אבחונים לאורך כל הילדות והיה לו מאוד קשה ללמוד בכיתה. אימא שלו היא אשת חינוך ולכן הייתה שותפה במסע הלימודי שלו, עזרה לו והובילה אותו.

לפני שהתגייס, החליט ריף שהוא רוצה לפתח את עצמו ונרשם למכינת רבין, שם עבר תהליך גדול והתחיל ללמוד איך ללמוד. זה פיתח בו אחריות וערכים כמו גורל משותף, אהבת הארץ, אחריות למה שקורה במדינה והרצון להשפיע, שבהמשך גרמו לו לרצות להיות קצין

לפני שהתגייס, החליט ריף שהוא רוצה לפתח את עצמו ונרשם למכינת רבין, בחיפה, שם עבר תהליך גדול והתחיל ללמוד איך ללמוד. זה פיתח בו אחריות וערכים כמו גורל משותף, אהבת הארץ, אחריות למה שקורה במדינה והרצון להשפיע, שבהמשך גרמו לו לרצות להיות קצין. החברים מהמכינה הם החברים הטובים שלו גם היום ובעקבות כך, התגייס עם חברים מהמכינה לשריון.

קצין, ברור

במרץ 2018, התגייס עם החברים מהמכינה ורצה מאוד להתגייס לשריון, כי ראה בחיל משמעות רבה. עשה טירונות ואימון מתקדם, עלה למבצעית, שם היה תותחן, עשה שני מחזורים ואז הוציאו אותו לקורס מ”כים ומשם, יצא לקצונה.

המשמעות של שריון בעיניו היא כוח ועוצמה, תרגילים משותפים, משמעת גבוהה וערכים. ממש מעריץ את החיל. מוסיף שהמשמעת היא קשה, במיוחד לילד שמעולם לא הסתדר במסגרות, אבל בשריון הוא מבין את החשיבות של המשמעת, במיוחד שאתה מתַפעל כלי כמו טנק ולכן הוא מצליח במסגרת הזאת.

ריף חושב שחשוב להתגייס לקרבי כדי להגן על הבית. רוצה לתרום את חלקו במאמץ של כל הדורות. מעולם לא הייתה מבחינתו אופציה שלא להתגייס לקרבי. מעריץ את רומן גרוסמן, המח”ט הקודם ורוצה להיות קצין כמוהו. הוא חותר לכך שחייליו יהיו תמיד מוכנים למלחמה מנטלית ופיזית, להיות אופרטיביים ולסייע תמיד.

היה לו ברור מאליו שהוא רוצה להיות קצין. משקף בעיניו את הערכים שלו, רוצה להשפיע איפה שהוא נמצא, רוצה להגן על הבית שלו. זה מבטא את הציונות שלו בצורה הכי פשוטה ובהירה. דמות שהשפיע עליו היא הראש מכינה שלו, עומרי שיפרון, אדם שהוא סוג של אח גדול ואבא, איש שיחה. תמיד אומרים שהם דומים מאוד, בצורת מחשבה, דיבור, אמונות ועוד.

יחד עם החברים מהמכינה, התגייסה איתם גם חברה מהמכינה, ששובצה כמדריכת שריון. בדיוק כשהם עמדו לעזוב את שיזפון, היא הכינה להם תמונות שלהם וטקסטים של משפטי השראה וזה הולך עם כל החברים עד היום.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?