נשים למען נשים בגולן

מי מאתנו לא התמודדה לפחות פעם אחת בחייה עם מצב מורכב? כל אחת. עכשיו מתארגן אירוע מחזק ומחבק לנשים מתמודדות בקהילת הגולן. אנחנו רואות אותך, את לא לבד


לאט וברגישות, נרקם בשבועות האחרונים, על ידי כמה נשים מהגולן, הרעיון לקיים אירוע שישמח נשים בהתמודדות. הערב אינו תחת הגדרה של מחלה או אתגר ספציפיים. ההזמנה להשתתפות בערב זה פתוחה לכל אישה הרואה עצמה כמתמודדת עם אתגר פיזי, או נפשי.
הערב כולו מתארגן בעזרת מתנדבות ותרומות כספיות של הקהילה. עד כה, נאספו אומנם תרומות, אך נדרש עוד קצת מאמץ כדי שנוכל להפיק את הערב עם מלוא התכנית שרקמנו עבור המתמודדות. הערב מתוכנן להיות מפגש מאחד ומחזק שיכלול ארוחה קלה, מופע ועמדות טיפול מפנקות. בבסיס הערב עומדת האמירה: אנחנו רואות אותך, את לא לבד. זו יכולה להיות כל אחד מאתנו ולכן חשוב שננהג כאחיות ונהיה שם עבורן.
רצינו להציג סיפור שהוא דוגמה מצוינת להתמודדות שהחלה ממקום נמוך וצמחה להיות סיפור של השראה: אסתר יהודאי, תושבת הגולן משנת 1974, הייתה לאורך עשרות שנים כל מה שאתם מכירים כמושבניקית של פעם, אישה מאוד מעורבת, פעלתנית וחרוצה. היא עבדה בחקלאות ובחינוך ועשתה המון למען הכלל והקהילה. לפני כ-15 שנים, בתוך כל הפעלתנות הזו, החלה אסתר להרגיש כאבים. בהתחלה היא תרגמה אותם לכאבים שנגרמו ממאמץ גופני. בהמשך, הצטרפה עייפות מאוד גדולה ולדבריההרגשתי כמו אישה מבוגרת בהרבה מגילי“. במהרה, ההשפעה הפכה להיות גם רגשית, מה שגרם לה לפנות לעוס, זו הציעה לה לפנות לראומטולוג וכך עשתה.

הקושי עם פיברומיאלגיה (במיוחד לפני 15 שנה) הוא שקשה להסביר אותה למי שלא חווה זאת. בימים ההם, אנשים שחלו בזה קיבלו מהסביבה יחס של מתחזים, עצלנים ומוזרים. אסתר פתחה במחקר משלה ופנתה לכיוון האלטרנטיבי

לאחר בדיקה פשוטה, אותו רופא מומחה בישר לה שיש לה מחלה בשם פיברומיאלגיה. היא קיבלה כדורים שיעזרו להפחית את הכאבים והוצעו לה גם כדורים נוגדי דיכאון, אבל מהר מאוד אסתר הבינה שהכאבים הם שגורמים לדכדוך ולא להפך ולכן החלה לחפש פתרון לכאב הפיזי. הקושי עם פיברומיאלגיה (במיוחד לפני 15 שנה) הוא שקשה להסביר אותה למי שלא חווה זאת. בימים ההם, אנשים שחלו בזה קיבלו מהסביבה יחס של מתחזים, עצלנים ומוזרים. אסתר פתחה במחקר משלה ופנתה לכיוון האלטרנטיבי שבו ניסתה המון שיטות שונות להקלה על הכאבים, חלקן עזרו וחלקן פחות. לאורך הדרך, פגשה אסתר המון אנשים ששינו את מסלול מחלתה וחייה והביאו לשם הקלה ונחמה. למשל, המפגש עם עדי גלעד, מגבעת יואב, שעזרה לה דרך תנועה ומוזיקה ועדי היא שדחפה אותה לצאת בהופעת יחיד עם הסיפור שלה, כתהליך שיעזור לה להבין ולבטא טוב יותר את עצמה ויעזור גם לסביבה להבין טוב יותר את מה שהיא חווה.

הושיטו יד

כך היהההופעה יצאה אל האור וזו הייתה חוויה מדהימה שהאמירה שלה הייתה שאין במה להתבייש ושזה מאוד מקל לדבר, לשתף ולדעת לבקש עזרה. בהמשך, פגשה אסתר את מיכל פרידמן, גם היא תושבת ותיקה בגולן. מיכל, עוסית בהכשרתה, מתמודדת גם היא המון שנים עם פיברומיאלגיה וכיום עשייתה המרכזית היא עזרה לנשים הנמצאות במצב דומה לשלה. המסר של אסתר הוא שיש המון בדידות במצב כזה וחשוב לשתף ולספר והמסר לסביבההסתכלו מסביב, גלו רגישות, הושיטו יד ותנו תקווה, זה מה שאדם מתמודד זקוק לו יותר מהכול.
יותר ויותר נשים מתחילות להבין שאין בושה במצב של התמודדות ושהבושה רק גורמת לעוד עומס נפשי, מעבר לבעיה עצמה. יש לנו בגולן המון אנשים טובים שרוצים לעזור ורואים בכך זכות גדולה, כמו למשל את הקליניקה הקהילתית, מרחב נשי הפתוח לכל מי שרוצה לבוא. הקליניקה הקהילתית פועלת בקצרין אחת לחודש ונועדה להעניק תמיכה וחיזוק אישה לרעותה. בכל מפגש יש מעגלי לימוד, העצמה וריפוי, לצד טיפולים אישיים ופרטניים בחללים מוגנים, על ידי מטפלות מקצועיות ובמחיר סמלי בלבד. 
הערב למען נשים מתמודדות בקהילת הגולן יתקיים במרכז צעיריםבקצרין (שניתן כתרומה) והמארגנות מלאות תקווה שיהיה זה רק פתח להמשך של מפגשים נוספים והגדלת מעגלי התמיכה. האירוע מתאפשר גם בעזרת התמיכה הכספית של המועצה הדתית גולן ושל מרכז חוסן גולן.
הערב לתמיכה בנשים מתמודדות יתקיים ביום שני, 31.10.22, בשעה 18:00, במרכז צעירים“, בקצרין.

לפרטים, שאלות ותרומות לאירוע החשוב הזה בבקשה לפנות לשירית סדן: 058-6208286, או לכנרת פלד: 050-7122969

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?