נמשכים קידוחי חיפוש הנפט בגולן

נמשכים קידוחי הניסיון לחיפוש נפט בגולן לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה החודש לחברת אפק להפקיד בקשה להארכת הרישיון לקידוחי הניסיון. מהמועצה האזורית נמסר כי הקידוחים נעשים בהתאם לאישורים ולהנחיות ותחת פיקוח המועצה


הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה החודש לחברת אפק להפקיד בקשה להארכת הרישיון לקידוחי הניסיון, במטרה לאפשר לחברה למצות את מהלך הסקר של קידוחי חיפוש הנפט כפי שהתבצעו עד כה, אשר יאושש או יפריך את הימצאותו של נפט בגולן, גודל המאגר וסוג הנפט.

במטרה לעצור את קידוחי הניסיון לחיפושי נפט קיימו מובילי המחאה הפגנה מול משרדי מועצה אזורית גולן. בהפגנה השתתפו כ-20 מפגינים מהגליל והגולן. כמו כן, השתתפו המתנגדים בדיון בוועדה המחוזית וניתנה להם האפשרות להביע את דעתם ועמדתם ולשמוע את כל המשתתפים בדיון.

אלי מלכה, ראש מועצה אזורית גולן: “הפעולות של מטה המתנגדים לקידוחי הנפט הן חלק מתהליך ציבורי חשוב, בוודאי כאשר מדובר בנושא אשר נוגע לשמירה על הסביבה והטבע בגולן, ובתנאי שכל הפעולות נעשות בהתאם לחוק ובדרכים לגיטימיות. המועצה וצוות הבקרה נמצאים בקשר איתם, אנו מתייחסים ברצינות ודנים בכל נושא שמעלה קבוצת המתנגדים. המועצה עצמה לומדת ומעמיקה בנושא. אנו מבצעים את תפקידנו לשמור על ערכי הטבע, הנוף, מקורות המים ואיכות החיים של תושבי הגולן. יחד עם זאת, מדינת ישראל פועלת להשגת עצמאות אנרגטית וברור לכולם הצורך של המדינה לא להיות תלויה במדינות אחרות במשאבי אנרגיה. זהו אינטרס לאומי וחשוב. לצורך כך אישרה המדינה בשנת 2013 לחברת אפק לבצע חיפושי נפט נוזלי וגז בגולן, על מנת לדעת מה יש במעמקי האדמה. השלב הראשון הוא שלב קידוחי הניסיון הדומים בעיקרם לקידוחי מים. עד כה התבצעו שלושה קידוחי חיפוש אשר העלו כי יש אפשרות לגילוי של נפט נוזלי, אך הממצאים אינם סופיים וחסרים עוד נתונים רבים כדי להבין אם אכן יש נפט נוזלי במעמקי האדמה בגולן.

“התפקיד שלנו כמועצה הוא לפקח יחד עם כל הגופים הממשלתיים באופן הדוק ופעיל על כל הפעולות הקשורות לקידוחי הניסיון לחיפושי הנפט, שייעשו בהתאם לאישורים ולהנחיות שאושרו בוועדות הרלוונטיות. את פעילות אפק מלווה צוות בקרה, שכולל נציגים מהמשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים, רשות המים והמועצה ומטרתו בדיקה רציפה של עמידה בתנאים הסביבתיים.

“כפי שאנו רואים חברת אפק פועלת בדיוק רב בהתאם להנחיות בצורה שקופה ומשתפת ומעלה את סטנדרט הקידוחים בארץ לרמה מאוד גבוהה”.

בצוות הבקרה חברים דרור פבזנר – המשרד להגנת הסביבה; ניר לביא – רשות המים; קובי גביש,,- מ.א גולן; דדי גופר – מ.א גולן, הלל גלזמן – רט”ג; נפתלי ז’לוצובר – נציג ציבור ונציג הארגונים הסביבתיים באזור הגולן; לירון שפירא, ממלא מקום של נציג הציבור, רכז שמירת טבע של החברה להגנת הטבע במחוז צפון, יורי בוצ’רוב, אילן נסים – משרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים.

קובי גביש, מנהל היחידה לשטחים פתוחים במועצה וחבר בצוות הבקרה: “הצוות מלווה באופן הדוק את ביצוע ההוראות הסביבתיות שחברת אפק התחייבה להם עם תחילת הקידוחים. בצוות הבקרה מועלות כל התהיות הנוגעות להשפעות הסביבתיות של הפעילות – זיהום קרקע, זיהום אקוויפרים, רעש, זיהום אוויר. אנחנו מסיירים באתרי הקידוח, נפגשים עם מומחים, דנים בכל סוגיה שעולה, ועוקבים בצורה הדוקה על פעולות הקידוח. כל דבר שמבחינה סביבתית אנחנו נחשוב שהוא יגרום לנזק, יש בכוחו של הצוות לעכב את זה על מנת לבחון מחדש את הפעולה. היו לא מעט פעמים שהצוות הצביע על נושאים שצריך לשפר אותם ואכן החברה נענתה לכל דרישות הצוות. החששות של המתנגדים הם גם חששות שלנו, ולכן גם המועצה דחפה להקמתו של צוות מעקב כזה, שכולל בתוכו גם אנשים ממטה המתנגדים לקידוחי הנפט”.

 

 

כתבות שיכולות לעניין אותך

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?