נופי כנרת במלוא הדרם – ביקור במושב כנף

דרך המערכת נותנת מבט מעגלי מלא על נופי הגולן למיניהם. ממישורי הבזלת הקוצניים, דרך שפך הירדן לכנרת ועד נחלי הגולן הזורמים אליה – מקסים. בפנים היישוב ניכרת השקעה גננית


למושב כנף אנחנו מגיעים בעיקר על מנת לבקר במעיין כנף, הנובע כ-2 ק”מ מהיישוב. רוב מי המעיין נתפשו לצרכי אספקת מים ליישוב, אולם חלק קטן מהם זורם אל הטבע. חברי כנף שיפצו את המקום, בנו ברכה יפה וכך הם מבקשים להנציח את זכרו של אשי נוביק ז”ל, חבר המושב, שנפל במלחמת לבנון השנייה. אנחנו הוספנו לאתר עמדת הדרכה קולית המספרת על המקום, על אשי ועל הסביבה.

סמוך לאתר נמצאים שרידי הכפר דיר עזיז ובהם בית כנסת עתיק מהתקופה התלמודית. בית הכנסת השתמר בצורה מרשימה והביקור בו מומלץ. חוזרים עם הרכב אל שער היישוב וכרגיל השער הצהוב סגור. אין בררה, אל תגלו לאף אחד, נכנסים דרך האזור המשקי וחיש קל מגיעים אל השער מצדו השני. מחנים ומתחילים ללכת. חזרנו אל הציוויליזציה הגולנית ושוב יש לנו דרך מערכת מגודרת היטב, המסירה את ההתלבטויות באיזו דרך לבחור.

הדרך מקיפה את היישוב ומגיעה במהירות אל שפת המצוק הצופה אל הכנרת. הגדר נעלמת, ונוף הכנרת נפרש למולנו במלוא הדרו. טיילת נאה נבנתה לאורך המצוק, ובסמוך אליה הוקם הפאב המקומי. בקבוקי הבירה הריקים בכניסה מעידים על חיי הלילה הסוערים של חברי המושב. מושב כנף נמנה על היישובים הצעירים בגולן ולמרות זאת, תפישת התכנון דומה לזו שראינו ביישובים הוותיקים. הסתגרות פנימית של בתי המגורים, תוך התרחקות מהנוף. גם כאן, אזור המגורים מנותק מהנוף המקסים ורק בודדים בקצוות זכו במבט אל הנוף.

דרך המערכת נותנת מבט מעגלי מלא על נופי הגולן למיניהם. ממישורי הבזלת הקוצניים, דרך שפך הירדן לכנרת ועד נחלי הגולן הזורמים אליה – מקסים.

משלימים את המסלול ההיקפי בזמן קצר יחסית של 30 דקת, מה שמעיד שהשטח הבנוי של המושב קטן יחסית. כל זאת, משום שאין ביישוב פעילות תיירותית כלל ובנוסף, כל הפעילות המשקית מתבצעת באזור המשקי שמחוץ ליישוב עצמו.

נכנסים אל פנים היישוב שניכרת בו השקעה גננית ותוצאות בהתאם. בתי החברים ברובם רחבי ידיים ולא מנקרי עיניים. בתי הסוכנות הישנים משמשים בעיקר למגורי מועמדים, או כאלה שהתקבלו למושב ובונים את ביתם. הבנייה החדשה גם היא מרחיבה את הלב וסבירה במידותיה. ליד כל בית חדש, ערמה ענקית של עצי הסקה. האם תושבי כנף החדשים יודעים משהו על החורף הקרב ואינם מספרים לנו?

בכל מהלך הסיור, אין אנו פוגשים נפש חיה. לא ילד ולא כלב. האם גם אנשי כנף גילו את המזגן? מסתבר שלא. ילד כבן 10, המתאמן על אופניו בתרגילי אקסטרים, מגלה לנו שכל היישוב נסע ליום כיף בכנרת. שמו איתן והוא אוהב את המקום. הדבר היחיד שחסר לו זה מסלולי אקסטרים לאופניים, כמו בקצרין, לידיעת פרנסי היישוב.

במרכז היישוב מתגלה הפלא של המקום. שלל גני ילדים לכל גיל ממלאים את המקום. נראה שהאוכלוסייה הצעירה של כנף מבטיחה אספקה קבועה של ילדים לכל המוסדות, שביישובים אחרים הולכים ונסגרים. לא ראינו את הגנים בפעולה, אבל יש להניח שבימי חול המקום חי ותוסס.

זהו, אין אטרקציות גדולות בכנף, לכן כנראה החבר’ה נסעו לים, וגם אנחנו בעקבותיהם.

חזרנו אחרי יומיים לצילומים והפעם היה קשה לנווט בין עשרות הילדים והוריהם שהסתובבו בכל פינה.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?