נוער הגולן פורץ דרך

לוח השנה הפגיש חגים רבים עם נגיף הקורונה וההגבלות שנגזרו ממנו. נוער הגולן, במספר מיזמים, הוכיח שאותו לא יעצרו. האנשים מאחורי הפעילויות


החינוך החברתי במערכות החינוך שביישובי הגולן, בזמן הקורונה וההגבלות, מצא לו דרכים מקוריות ופורצות דרך לפעול. בין היוזמות המקסימות, בלטו שתי יוזמות שהפכו מהר מאוד לפרויקטים ברמה ארצית. הפרויקט הראשון, “נוטעים עצמאות“, הוא תוצרת נוער אלוני הבשן. שתי נערות, הלל ליבוביץ ושיר פורשר. הן תלמידות אולפנתרגביםבגולן, בוגרות סניףבני עקיבאבאלוני הבשן. הלל הייתה מדריכה בסניף ושיר היא חברת צוותנחשון“. הפרויקט קרא למשפחות וקהילות בארץ לנטוע עץ בגינה המשפחתית, או ביישוב, ביום העצמאות ולעודד קנייה ממשתלות כחוללבן.

הפרויקט השני הואמהגולן לירושלים“, תוצרת נוער אבני איתן, יחד עם המדבים הוד ודוד שוורץ. הפרויקט הוא מירוץ שליחים מהגולן ועד ירושלים, כאשר דגל המדינה עובר מיישוב ליישוב ומרכב לרכב, ביום ירושלים.

שיר והלל: “הרעיון שלנוטעים עצמאותצמח מזה שחשבנו איך אפשר להתחבר למשמעות הגדולה של יום העצמאות באופן כללי ובמיוחד השנה, כשכולם סגורים בבתים ואין חגיגות גדולות וטיולים, כמו בשנה רגילה. כנראה שהרעיון הגיע כי אנחנו עובדות בחקלאות ולאט לאט, התחיל להתפתח ולצבור תאוצה“.

יצחק כהן, המלווה החינוכי ורכז תנועתבני עקיבאבמחלקת הילדים והנוער, ליווה את הפרויקטים מרגע החשיבה ועד לביצוע: “היה כיף גדול לעזור בהגשמת היוזמות של הנוער בגולן. זה כיף גדול לראות נוער שנרתם לכל התהליך, משלב התכנון הראשוני ועד לסיומו. ידענו למנף את הפרויקטים ולהביא אותם לרמה של פרויקטים ארציים. זאת לא הפעם הראשונה שנוער הגולן יוזם פעילות ערכית ומשמעותית. כולנו מכירים אתמבצע גוחא‘, תוצרת נוער יונתן. מחלקת הילדים והנוער, במרכז הקהילתי גולן, שמחה לקדם יוזמות מדהימות שכאלה ולעזור בכל מה שצריך“.

לסיום שאלנו את מובילות הפרויקט מה הן יכולות להציע לנוער שקורא את הכתבה וגם לו יש חלום להגשים?

שיר והלל: “לא להפסיק לחלום. להאמין בצדקת הרעיון למרות שהסביבה לפעמים מורידה. אם האמנת שזה נכון, כנראה שכל הקשיים הם רק מחסום קטן בדרך להגשים חלומות. אסור לוותר על פרטים קטנים״

שיר והלל: “לא להפסיק לחלום. להאמין בצדקת הרעיון למרות שהסביבה לפעמים מורידה. אם האמנת שזה נכון, כנראה שכל הקשיים הם רק מחסום קטן בדרך להגשים חלומות. אסור לוותר על פרטים קטנים. יש נטייה לעוף קדימה ולשכוח המון דברים בדרך, אז צריך ממש להיגמל ממנה. כדאי להיעזר באנשים שיודעים, מכירים ומנוסים“.

הוד: “דבר ראשון, גם אם זה נשמע הזויצאו להרפתקה! לכו על זה! תנסו ומקסימום תצליחוזו הייתה הגישה שלנו. תקבעו תאריך יעד לביצוע, אחר כך תכנון עם ירידה כמה שיותר לפרטים ואז ביצוע בכיף. גם אם לא יודעים הכול מראשלומדים תוך כדי תנועה. הכי חשוב, ליהנות מהדרך“.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?