מתוק לו מתוק לו

הטעם המתוק הוא השולט בחיינו כבר זמן רב. אנו ממתיקים את השתייה, ממתיקים את האוכל (גם המלוח…) ואם לא די בכך, אז כל חטיף קטן בין הארוחות יהיה עוגייה, או משהו מתוק אחר

“מתוק, מתוק, הוא טעם החיים…”, כנראה שיגאל בשן ז”ל ידע מה הוא שר, כיוון שללא ספק הטעם המתוק הוא השולט בחיינו כבר זמן רב. אנו ממתיקים את השתייה, ממתיקים את האוכל (גם המלוח…) ואם לא די בכך, אז כל חטיף קטן בין הארוחות יהיה עוגייה, או משהו מתוק אחר. כמה פעמים אמרתם לעצמכם “בא לי משהו מתוק”…. לפעמים, נדמה כי טעמים אחרים נדחקו מהתפריט שלנו ונשאר רק הטעם המתוק. 

בבית סבתי, עם הארוחה, תמיד היו מגישים גם חמוצים – לפת כבושה, כרוב וגזר, או מלפפונים כבושים. בבית הוריי, היו תמיד מגישים ירק עם הארוחה, רצוי מריר, כגון עלי צנונית, פטרוזיליה וטרגון. הידעתם שהטעם המריר חשוב לעיכול המזון וכי ירקות כבושים מכילים פרו-ביוטיקה טבעית, שגם היא מיטיבה עם העיכול? היום, לא תמצאו כמעט ילדים שרגילים באכילת חמוץ ומר וגם מבוגרים כאלה קשה למצוא. 

סוכר וסוכרת

לאף אחד כבר אין ספק שאנחנו בתוך מגיפה של סוכרת. לפי נתוני משרד הבריאות, בשנת 2021 היו בישראל 548,000 בני 18 ומעלה שאובחנו עם סוכרת – 9.8% מהאוכלוסייה. לשם השוואה, במדינות ה-OECD, שיעור הסוכרת עומד על 6.7%. דווקא בנושא הזה, לא משמח שאנחנו מובילים בראש…

סוכרת היא מחלה כרונית הפוגעת בכל אחד מרבדי החיים – היא מעלה את הסיכון להתקפי לב ומחלות כלי דם, מהווה גורם עיקרי לעיוורון במבוגרים, היא הגורם המרכזי לאי־ספיקת כליות, פוגעת בעצבים התחושתיים בגוף ובעיקר בידיים וברגליים, וגם עלולה לגרום להפרעות בתפקוד המיני. 

איך משפיע הסוכר על גופנו?

כשלמחזור הדם נכנסת כמות גדולה של סוכר, הגוף נכנס למצב מלחמה. הגוף מנסה להחזיר את כמות הסוכר בדם לערכים תקינים ולכן חייב לפנות את הסוכר מהדם במהירות. כדי לעשות זאת, מופרש הורמון אינסולין, שתפקידו לפנות את עודפי הגלוקוז מהדם. האינסולין מפנה את הגלוקוז לתאים במהירות, דבר שגורם לרמות הסוכר להיות נמוכות מדי ואז מקבל המוח שלנו פקודה להשיג עוד סוכר… כך נוצר מעגל קסמים של צריכת סוכר, שכולנו שבויים בו, ברמה כזו או אחרת. 

התהליך הזה קורה לנו בגוף על בסיס יומי ואפילו מספר פעמים ביום. באופן זה, המערכת שמווסתת את רמת הסוכר נשחקת עד כדי תפקוד לא תקין ונוצרת מחלת הסוכרת. 

ברפואה הסינית, סוכרת נקראת “מחלת הצמא והבזבוז”, thirsting and wasting syndrom, וזאת בשל צמא מוגבר והשתנה מרובה בקרב החולים. ניתן לסייע לאיזון הסוכרת באמצעות הרפואה הסינית – דיקור, צמחי מרפא וכמובן תזונה. 

תשוקה למתוק נחשבת כאחד הסימנים לחולשה של מערכת העיכול ואיבר הטחול, בפרט. גם רעב מוגבר הוא סימן שמערכת העיכול לא מאוזנת. בדיקור, נתמקד באיזון מערכת העיכול והכליות – הוצאת חום עודף מהקיבה וחיזוק הטחול והכליות באספקט הסיני שלהם, כמובן.  

אורח חיים בריא מנצח סוכרת

אִכלו פירות וירקות טריים ולא ממתקים, המעיטו בקמח לבן – קמח לבן מתפרק בגוף לסוכר לבן… בחרו לאכול מזונות עם ערך גליקמי נמוך – מזונות שמתפרקים לאט ולא מציפים את הגוף בהמון סוכר בבת אחת. שלבו בארוחות שלכם את הטעם המר – חסה טרייה, עולש, מנגולד ועוד. אם ממש מתחשק לכם מתוק, המתיקו את החשקים בפירות טריים. אל תתפתו לקנות שתייה ממותקת, גם לא לשבת… אפשר לשים בכד מים פלחי תפוז, או תפוח, מקל קינמון, עלי נענע וכדומה, על מנת לתת למים טעמים נוספים. 

הרבה בריאות, קרן 

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?