משולחן מועצה אזורית גולן

תערוכתלגעת באורננעלת היום אחרי שכל הכרטיסים אזלו ואלפי מבקרים הגיעו אליה תכנית תכנון לכביש עוקף בני יהודה יצאה לדרך יור וועדת הכספים של קקל הגיע לביקור בגולן והתפעל מהחקלאות המקומית הכשרה חדשה וייחודית של אגף קהילה לבעלי תפקידים לקראת התרחבות היישובים פרידה משגיב לוין זל, בן גשור, שנהרג בתאונה טראגית לפני כשבוע


ימי החנוכה מזמנים לנו בילויים משפחתיים, הדלקת נרות והכנסת אור לבית, טיולים ושמחה. מטיילים רבים מגיעים לגולן ונחשפים לייחודיות של המקום. בשבוע שעבר חנכנו את תערוכתלגעת באורשהביאה לגולן מייצגים ייחודיים וייצרה עניין רב ועדיין מושכת אליה מבקרים רבים. שנת כספים חדשה בפתח ובמועצה מייחלים להקמת ממשלה והזרמת תקציבים לרשויות על מנת להמשיך ולהקים פרויקטים ולקדם את הגולן. בינתיים אנו ממשיכים בעשייה, כפי שתוכלו לקרוא בשורות הבאות, בתיירות, החינוך, קידום סל השירותים ליישובים וגיוס משאבים לחקלאות. חנוכה שמח וקריאה נעימה.

הדלקת נר שני של חנוכה אצל אלוף פיקוד צפון

ביום שני השבוע, התקיימה הדלקת הנרות המסורתית של ראשי הרשויות בצפון, בלשכתו של אלוף פצן. האלוף אורי גורדין שאירח את ראשי המועצות דיבר על חג החנוכה כביטוי לעצמאות, גבורה והצורך שלנו לקחת את גורלנו בידינו. ראש המועצה, חיים רוקח, התכבד בהדלקת החנוכייה ובדברי תודה לאלוף ולכוחות צהל המבטיחים כי שגרת החיים תישמר בצפון הארץ. תודה לאלוף אורי גורודין על האירוח הלבבי ועל העשייה המסורה למען ביטחון תושבי הצפון.

לגעת באור

היום (ה‘) מסתיימת במתחם צנובר לב הגולן תערוכתלגעת באור“; תערוכת אומנות שבה מוצגות ארבע יצירות אור אשר נוצרו במיוחד לגולן וברוח הגולן בידי אומני אור מובילים בתחומם: מלוינה פולק, אימרי שביט, איתי רם ודור טייכר.

לצד חדרי האור הוצגו תערוכת גופי תאורה ותערוכת צילום של אומני הגולן והגליל.

לתערוכה הגיעו אלפי מבקרים מהגולן ומרחבי הארץ. התערוכה התקיימה ביוזמת מחלקת אומנויות באגף תרבותמרכז קהילתי גולן של החברה למתנסים, ומועצה אזורית גולן, ובתמיכת משרד התרבות וספורט והמשרד לפיתוח הנגב והגליל.

הכנסת ספר תורה לזכרו של משה סולניק זל

ביום ראשון השבוע, ערב נר ראשון של חנוכה, התקיימה באבני איתן הכנסת ספר תורה לזכרו ולעילוי נשמתו של משה סולניק זל, שדמותו יוצאת הדופן כאיש חסד ומורה דרך מחונן הייתה ידועה לכל. ספר התורה הוכנס גם לזכר הוריה של נגה סולניק (תבדל לחיים ארוכים), אלמנתו של סולניק זל. אביה של נגה היה בן קיבוץ עין חרוד, בעל תואר דוקטור לבוטניקה, ואמה לחמה בשורות ההגנה והייתה קצינה בקורס הקצינות הראשון של צהל. לימים חיברה שיטה ייחודית ללימוד עברית לעולים חדשים בגולן.

התהלוכה יצאה מבית משפחת סולניק, שם גם ערכו את טקס סיום הכתיבה. במהלך התהלוכה שימשה הטלית של סולניק זל כחופה לספר התורה. התהלוכה  התקדמה בשירה וניגונים עד לחנוכייה הקהילתית שסולניק זל בנה בשנותיו האחרונות כשהיה כבר חולה. את התהלוכה ליוו נגנים מקצועיים בני המושב בניגונים מרגשים.

נגה סיפרה לאחר מכן כי קבלה עשרות תגובות מרגשות מחברים, ידידים, שכנים ובני משפחה שהשתתפו באירוע. כולם סיפרו על תחושה קסומה, עוצמתית, מלאת הוד, קהילתיות ומשפחתיות.

אחד מחבריו של סולניק כתב לאחר מכן לנגה: “אתמול כשנתנו לי להכניס את הספר להיכל, נשקתי לו כמקובל, ודרכו הרגשתי שאני מנשק את חברי שנהג לנשק את ראשי בכל מפגש והיה קורא ליהמזוזה שלי‘. אני ממשיך את חיי עם געגוע לחבר וידיד נפש שאיננו“.

ביקור יור ועדת הכספים של קקל בגולן

יור ועדת הכספים של קקל, גדי מאירי, ביקר השבוע בגולן והצטרף לסיור בשטח בהובלת ראש המועצה, חיים רוקח, סגנו גל גפני, יאיר גולן ומוריה סנדלר מהיחידה החקלאית ואיתן שדה ואריאל שגיא ממי גולן“. הסיור התמקד בעשייה החקלאית בגולן ובמהלכו הגיע האורח לחוות היישום החקלאי באבני איתן וכן למאגרחושןהחדש. לאחר הסיור, התקיימה ישיבה משותפת של אנשי קקל עם צוות המועצה, שבה נסקרו שלל הפרויקטים שקקל שותפה בהם בגולן. כמו כן, נדונו דרכים להמשך והגדלת התמיכה של קקל באפיקים חקלאיים נוספים בגולן, כמו תשתיות מחקר חקלאי, קרקעות ומים. קקל משקיעה כבר שנים רבות בפיתוח החקלאות בגולן וכעת נבחנת האפשרות כי קקל תשלים את התמיכות לחקלאות, כתוספת על מה שלא נכלל בהחלטת הממשלה לגולן אשתקד.

תכניתסל השירותיםליישובים הוצגה בפני מליאת המועצה

בשנה האחרונה, פועל צוות משותף של בעלי תפקידים מהמועצה והיישובים להסדרת סל השירותים הניתן לכל יישוב. סל השירותים הוא תקציב שהמועצה מעבירה ליישובים כתמיכה שאינה מיועדת לנושא מסוים אלא לפעולות היישובים, על פי שיקול דעתם. העקרונות שסוכמו ויהוו מדד לקביעת היקף התמיכה הם: מספר התושבים ביישוב, מספר הילדים, אחוז הגידול והצמיחה, מספר הוותיקים ביישוב, גודל שטחי המרחב הציבורי ועוד. לאחר שהמודל הוצג להנהגות היישובים ולהנהלת המועצה וקיבל את תמיכתם, הוא הוצג גם בישיבת מליאת המועצה האחרונה. מנהלת אגף הקהילה במועצה רותם קבלו, ומנהלת אשכול צפון בפיתוח הקהילתי גיתית שמח, הציגו את תהליך סל השירותים המוגמר בפני חברי המליאה, ששאלו שאלות וקיבלו תשובות מפורטות. בתום הערב סוכם עקרונית על המשך קידום התכנית ויציאתה לדרך, לקראת שנת 2023. נמשיך ונעדכן בהמשך.

קפה עם חיים בבני יהודה

במסגרת המפגשים של ראש המועצה עם תושבים, התקיים השבוע מפגש של חיים רוקח עם תושבי בני יהודה, שהוא היישוב הקהילתי הגדול ביותר במועצה אזורית גולן. במפגש העלו התושבים בקשות, מחשבות במגוון נושאים ובהם: נוי, קליטה עתידית, מחסור בחניות לרכבים ועוד. הדברים נאמרו ברוח טובה וראש המועצה הקשיב לדברים שנאמרו. אביעד שטראוך, מנהל הקהילה בבני יהודה אמר כיהגעתו של ראש המועצה למפגש אישי עם התושבים, המחישה לכולנו כי טובת היישוב עומדת לנגד עיניו ולנגד עיני המועצה, וכי כל המעורבים מבקשים לראות את בני יהודה גדלה ומתפתחת“.

האוטו שלנו גדול וטעים

החנייה העליונה של המועצה נמלאה השבוע בפודטראקים צבעוניים שהגיעו להסדרת תהליך הרישוי של הפעלתם,  וזאת במסגרת יום רישוי מיוחד שאורגן עבור היזמים. רותם שרון ותמיר ארוילי, ממחלקת רישוי העסקים במועצה, הובילו את הליך הרישוי שנועד להסדיר את הפעלתם המסודרת כחוק של המזנונים הניידים הפועלים ברחבי המועצה האזורית גולן. בין השאר, נבדקו תנאי התברואה והעמידה בקריטריונים של משרד הבריאות בתחום המזון, לטובת שמירת בריאות הסועדים.

מחלקת רישוי העסקים, באישור הנהלת המועצה, אפשרה השנה למספר רב של רוכלים למכור את מרכולתם ברחבי הגולן לרווחת התושבים והמטיילים, תוך שמירת מרחק מבתי אוכל קבועים הפועלים ברישיון.

מראה הנגררים הצבעוניים שהגיעו לחניון המועצה המחיש את רוח היזמות והיצירתיות המגוונת של בעלי הפודטראקים, שכל אחד מהם לקח את העסק האישי שלו לכיוון ייחודי. כפי שכבר דווח כאן בעבר, המועצה בוחנת מספר אתרים בצפון הגולן, על מנת להכשיר חלק מהם כחניונים עבור מבקרים שיגיעו לגולן באירועי השלג, שאנו מקווים להם בהמשך החורף. בין היתר, הכוונה היא לאפשר לפודטראקים לפעול גם בחניונים הללו (כמובן רק לאחר שהחניונים יימצאו ויוכשרו לשם כך). אין ספק שהמטיילים ישמחו לא רק לשלג, אלא גם לכוס קפה חם, שוקו, עוגה, או כריך מושקע.

נלבישך שלמת בטון ומלט

העבודות על הגן החדש בקיבוץ מיצר מתקדמות בקצב מהיר. השבוע הסתיימו עבודות הטיח על המבנה, ונראה שכבר לא רחוק היום בו הגן החדש יתמלא קולות של ילדים מתרוצצים ושמחים.

כל קהילה צריכה מנהיג/ה

השבוע נפתחה באגף הקהילה של המועצה הכשרה ייחודית לבעלי תפקידים ובוגרי קורס מובילי קהילות, בנושאמנהיגות השתתפותית בקהילה“. הקורס מקנה תפיסה וכלים למנהלי יישובים, במטרה לעודד שיתופיות של כל קשת הקולות בקהילה. ההכשרה נולדה מתוך ההכרה כי ככל שהגולן גדל הוא גם מתגוון ומביא הזדמנות ליצירת חיבורים חדשים. בכדי שחיבורים כאלה יתרחשו, יש צורך להעניק לקהילות המבוססות כלים שיאפשרו רענון של הנורמות החברתיות המוסכמות לטובת חיים משותפים.

אנו מאמינים שעם כלים טובים ופשוטים, שילמדו בהכשרה, יוכלו מנהלי היישובים לבנות פלטפורמות שמחזקות את הקהילה תוך היכרות הדדית, שיח, חוויות משותפות ובניית דרך משותפת. את הקורס מנחות ציפי וענבר, מהטריבונה למנהיגות שיתופית ופעילה“.

שינוי תוואי כביש עוקף בני יהודה

השבוע התקיימה במחלקת ההנדסה של המועצה ישיבת סטטוס בנוגע לפיתוח תכנית מפורטת לתכנון כביש עוקף בני יהודה. המצב כיום בו הכניסה לבני יהודה מתבצעת ישירות מאחד הצירים הראשיים והעמוסים לכניסה לגולן, מהווה מפגע בטיחותי לתושבים וכן יוצרת חיץ פיזי בתוך היישוב עצמו. הכביש החדש יקצר את ההגעה לאזור התעשייה בני יהודה, שגם הוא נמצא בתנופה משמעותית, וכן יאפשר גישה נוחה יותר ליישובים נאות גולן, גשור, אפיק וגבעת יואב. התכנית היא פרי ויוזמה של המועצה ובמימון משרד השיכון, והיא נועדה לייצר תוואי סטטוטורי חדש לכביש כך שהוא יאפשר גם את הרחבת היישוב בני יהודה. התכנית תקודם תוך שיתוף כל הישובים והגורמים הנוגעים לסוגיה, ובכלל זה נציגי איגוד הבוקרים והיחידה החקלאית.

תיירנים מוכשרים

השבוע החלה ההרשמה להכשרה בשיתוף חברתבוקינג“, (Booking.com), לשיפור העבודה מול האתר והתמקצעות בחידושים שהאתר מציע למשתמשים. ההכשרה תתקיים בתאריך 23.1.23, במתחםצנוברונותרו מספר מקומות אחרונים. השבוע גם החל שיווקם של מספר קורסים, בשיתוףמעוף“, בנושאים: שיווק דיגיטלי, קורס לניהול תיירות מקומית וקורס לתכנון שנה עסקית.

אגף התיירות גולן בחכל דואג להתמקצעות תיירני הגולן באופן שוטף ומפיץ הכשרות רלוונטיות להתמקצעות העוסקים בענף התיירות, במהלך כל השנה. מומלץ לעקוב בקבוצת העדכונים לתיירנים. לקראת חגים ומועדים, אגף התיירות מפיץ תכנים תיירותיים המתקיימים בעסקי תיירות בגולן. לקראת חנוכה, בוצעה הפצה במגוון רחב של עיתונים, אתרים מובילים ובלוגים לרגל חג החנוכה, לשיווק ישיר של בתי העסק. להרשמה להכשרות, הצטרפות לקבוצת העדכונים ועדכון על פעילות המתקיימת בבית העסק שלכם בחגים, אנא פנו לליאורה, רכזת תוכן ומדיה, בטלפון 04-6851001 / 050-5959153.

הם אלופים והם משלנו!

בשבוע שעבר התקיים בבית הספר להגנת היישוב יום כשירות לשבע מחלקות הגנה שנבחרו מכל הארץ. מחלקת ההגנה של היישוב מיצר ייצגה את אוגדה 210 וזכתה במקום השלישי והמכובד.  ליום הכשירות, קדמו אימונים בהובלת צוות מדריכי הלוחמה של הגמר 474, אשר התמקדו בכשירות ירי ולחימה ביישוב. ברכות למועצה האזורית גולן ויישר כוח גדול לרבשצ ולמחלקת ההגנה של היישוב מיצר.


שגיב לוין זל

אבל גדול היכה  את קיבוץ גשור, עת נודע על לכתו בטרם עת של שגיב לוין בנם של שי לוין ואיזבל זל. שגיב שהיה בן 25 במותו, גדל והתחנך בגשור ובבתי ספר באזור דרום הרמה והסביבה. הוא היה אהוב ומסור על משפחתו וחבריו. את חיוכו של שגיב אי אפשר היה לפספס, כמו גם את כל הטוב והיופי שהיו בו. שגיב פעל רבות בעשייה משמעותית בחינוך החברתי קהילתי בגשור כמדצ. הוא חזר להדרכה גם לאחר שהשתחרר מצהל. שגיב היה מדריך מיתולוגי. הילדים שהדריך, שהיום הם כבר נערים ונערות, עדיין מעריצים אותו ומתייחסים אליו כאח גדול ששמר ודאג להם. הבוגרים מספרים שהיו מתקשרים לשגיב בכל פעם שנזקקו לעזרה או תשובה והוא תמיד נענה בשמחה. שגיב היה מציל בבריכה, גם שם עשה את עבודתו נאמנה, תוך שהוא שומר על חוש הומור ולא פחות מכך על בטיחות.

שגיב שירת בצבא בגדוד 53 כלוחם שיריון בתפקיד טען מפ. היה נערץ על מפקדיו וחבריו לנשק. לאחר שחרורו סיים בהצלחה קורס ברמנים ומרגע שהתחיל לעבוד מאחורי הבר הוא לא הפסיק. מהעבודה במבשלת בירה פס, הגיע שגיב למסעדות וברים שונים ולבסוף לקבוצת מסעדותמחנה יהודהשהביאו אותו לירושלים. בירושלים הוא התגורר עם חברתו נופר, ומהר מאוד קודם לתפקיד מנהל מסעדתדקל“.

שגיב נהרג לפני שבוע בתאונת אופנוע סמוך לקיבוץ מעגן. באותו יום בבוקר שגיב הסתובב בגשור אחרי חצי שנה שלא היה בקיבוץ. הוא הספיק להיפגש עם חברים, לאכול צהריים עם משפחתו, לראות משחק של המונדיאל בבירה פס וכביכול להיפרד מכולם. בעל חיים שהתפרץ לכביש גרם לשגיב לאבד שליטה על האופנוע ולמותו בתאונה. יהי זכרו ברוך. (רשמה: עדיאל זאנה, מזכירת קיבוץ גשור)

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?