משולחן המועצה האזורית

הגולן פורח, פסטיבל ארץ הגולן בשיאו והנוער שלנו מציג נתוני גיוס מרשימים-כמה גאווה! המועצה האזורית רמת הנגב הגיעה לביקור למידה, החווה החקלאית-חינוכית באבנ”י אית”ן יוצאת לדרך, הרשמה לבתי הספר, קבלו את ביהסמעלה רמות“, טקס לזכר חיילי גולני שנהרגו באסון בית המכס העליון, כשחינוך וסביבה נפגשים, שילוט הטיילות בדרום הגולן, העשייה שלנו ממשיכה גם כאשר אנו בפתיחה של תקופת בחירות. הגולן בתנופת התפתחות שלא תיעצר, מפגש שיתוף עם עובדי המועצה, ומילה טובה לעובדת מסורה – יהודית קלנר מזרחי


הגולן שלנו פורח. שדות הלבנדר המרהיבים שלנו מככבים בעיתונים, באתרים ובמהדורות החדשות. פסטיבל “ארץ הגולן” זוכה לחשיפה תקשורתית ומביא אל הגולן מבקרים רבים וגם יזמים ועסקים המעוניינים לקיים פה בעתיד הקרוב תחרויות ספורטיביות ואירועים. תנופת התיירות וההתפתחות מורגשת בשטח. ביום רביעי, התבשרנו על נתוני הגיוס המדהימים של נוער הגולן. בשבוע הבא, נפרסם את כל הנתונים. אחד הנתונים הבולטים והמרגשים הוא כי 96% מקרב הנשים המתגייס לצה”ל מקהילות הגולן משרתות שירות משמעותי – כלומר הן לוחמות, תומכות לחימה, או משרתות בתפקיד בעל תרומה למערכת. גם נתוני הגברים מרשימים מאוד ונעדכן על כך בהמשך. נוער הגולן הוא גאוותינו ותוצרתנו הטובה ביותר.

לצערנו, המצב הפוליטי בישראל לא קל ואנו שוב לפתחן של בחירות. חשוב להדגיש כי העשייה שלנו ממשיכה. הגולן בתנופת התפתחות שלא תיעצר. כבר עכשיו, ניתן לראות את העבודה הנעשית עם “נתיבי ישראל”, את הריבודים בכבישים ובקרוב, תחל העבודה בכיכר יהודייה ובכבישים נוספים. אנו מרחיבים את בתי הספר ומתאימים אותם לצרכים שלנו. מרכז התרבות שלנו ב”צנובר” צובר תאוצה והוא כבר לב הגולן. פריסת הסיבים האופטיים החלה וכך גם שיפור תשתיות הביוב על ידי “קולחי גולן”. בהסתכלות סביב, ניתן לראות כי הרשויות המוניציפליות ממשיכות לפעול במרחבים שלהן, גם בתקופות בהן מתחלפות ממשלות. כך יהיה גם אצלנו.

מפגש שיתוף עובדי המועצה בנעשה בתחום החלטת הממשלה לגולן

לראשונה, מאז החלה כתיבת תכניות העבודה, לקראת יישום החלטת הממשלה לגולן, התכנסו כל עובדי המועצה וגופי הסמך – המרכז הקהילתי גולן, החברה הכלכלית גולן ו”קולחי גולן” – לשמוע איך ולאן מתקדמות התכניות. העובדים שמעו על ההתקדמות וכיצד הם צפויים לקחת חלק בעשייה למען עתיד הגולן. התקיים שיח פתוח ולמידת התחום.

המועצה האזורית רמת הנגב הגיעה לביקור

החלטת הממשלה לגולן כל כך ייחודית שהיא מביאה אל הגולן מועצות וגופים המבקשים ללמוד מאתנו איך ומה עשינו על מנת לקדם מהלך ייחודי זה. בשבוע שעבר, הגיעו אלינו צוות מהמועצה האזורית רמת הנגב למפגש ובו הצגנו את תכנית הממשלה לגולן, סקרנו את הנעשה עד כה, שוחחנו על כיוונים עתידיים, על חיבור החקלאות והתיירות, התיישבות קיימת ויישובים חדשים, תרבות ובנייה בפריפריה ועוד. צוות המועצה האורחת הביא אתו כשי מכתב מקורי שכתב בן גוריון בביקורו הראשון בגולן. התרגשנו לקרוא את מחשבותיו של בן גוריון ולראות את החיבור בין המועצות, בין הנגב לגולן, בין כל עם ישראל.

חווה חקלאית-חינוכית

השבוע, קיבלנו אישור סמל מוסד לחווה חקלאית-חינוכית, בתוך חוות הניסיונות באבנ”י אית”ן. משמעות קבלת סמל המוסד היא קבלת הכרה של משרד החינוך בחווה. מדובר במאמץ משותף של אגף ההנדסה, היחידה החקלאית ואגף החינוך, בסיוע משמעותי של מנהלת המחוז, ד”ר אורנה שמחון. זו הזדמנות לומר לאורנה תודה על התמיכה במיזמים השונים בגולן, כתמיד. התהליך לקח כשנתיים ואנו רואים ערך חשוב בשילוב החקלאות בחינוך בגולן כחלק מדרך החיים הגולנית המחנכת לערכי אהבת האדם והאדמה.

הרשמה לבתי ספר

אנו בשלבי הסיום של ההרשמה לבתי הספר. העיכוב נבע מהצורך לתת מענה מיטבי לילדים והוריהם המבקשים להירשם, כל אחד על פי העדפותיו. אנו עושים ככל שביכולתנו להיענות לבקשות, במסגרת הנתונים בשטח.

קבלו את “מעלה רמות”

במסגרת החלפת הבעלות והמעבר לרשת “טומשין”, נדרשנו בבית הספר, בין היתר, לבחור שם חדש. הוחלט לשתף את קהל ההורים והתלמידים של בית הספר, במהלך מחבר, בתהליך הבחירה שהורכב משתי פעימות: הראשונה – בחירת הצעות לשם חדש והשנייה – הצבעה על השם הנבחר. לאחר שהתקבלו מספר לא מבוטל של הצעות, נעשתה פנייה להורים ולתלמידים בבקשה להצביע ובתום שבוע הצבעות רב-משתתפים, נבחר ברוב גדול השם “מעלה רמות”. זה המקום להודות למצביעים ולאחל לצוות החינוכי המשך עשייה חינוכית מבורכת.

טקס לזכר חיילי גולני שנהרגו באסון בית המכס העליון

השבוע, השתתף ראש המועצה בטקס לזכר חיילי גולני שנהרגו באסון בית המכס העליון. אסון בית המכס העליון היה פיצוץ בונקר תחמושת, סמוך לבית המכס, ב-15 ביוני 1967 (ז’ בסיוון, ה’תשכ”ז). באסון נספו 11 לוחמי פלוגה ד’, מגדוד 13 של חטיבת גולני. האנדרטה ממוקמת סמוך לצומת בית המכס ובקרבת מלון “פרא”. המועצה תומכת ומשתתפת בטקס, מדי שנה.

כשחינוך וסביבה נפגשים

מפגש סיכום התכניות החינוכיות בנושאי טבע וסביבה.

מזה מספר שנים, מובילה המועצה האזורית גולן מגוון תכניות סביבתיות, מתוך ראיית המרחב הגולני ונכסי הגולן כסביבות למידה, המעודדת למידת חקר משמעותית, בה התלמיד הופך מידע לידע, פיתוח סקרנות, חדוות יצירה עבודת צוות וכד’. הלמידה היא בהנחיית המורים ובשילוב חוקרים מתחומים שונים.

לפני שבוע, נערך כנס לסיכום שנת הפעילות בתכניות החינוכיות בנושאי טבע וסביבה, המתקיימות בבתי הספר בגולן. ממקום של שותפות, חברו יחד מספר גופים – אגף החינוך המוביל ומתכלל את התכניות, יחד עם היחידה הסביבתית במועצה, “מכון שמיר למחקר”,  רט”ג, המובילה את התכניות של רשות ניקוז כנרת ו”גליליום”. הכנס הביא לידי ביטוי את מגוון התכניות  המתקיימות בשטח, ותיקות וחדשות כאחת.

בין התכניות ניתן למצוא את “שומרי הנחל” – לחיזוק הקשר שבין קהילת הנחל לנחל, “תצפיטבע” – לניטור הטבע הגולני, “גינות בר” – לאקלום פרחי בר בגינות הנוי בבתי הספר, “בחזרה אל מקורות המים” – להכרה ולחקר של מקורות המים בקרבת בתי הספר. הכנס, בנוכחות בני משפחה וצוותי החינוך, נפתח בסיור בתערוכת תוצרים שנעשו על ידי התלמידים. לאחר מכן, שיתפו התלמידים במליאה את תהליך הלמידה שעברו ואת הפעולות שעשו, כל אחד בתחומו, לשימור הטבע הגולני. היה מרגש לראות ולשמוע את התלמידים מציגים את העבודות שלהם. אנו רוצים להודות לכל הגופים הפועלים, לחוקרים המלווים ולמדריכים בשטח, שגם בשנה מורכבת, כמו זו שהסתיימה, עם סגרים, בידודים ואי-ודאות, פעלו לאורך תקופה ארוכה בבתי הספר והובילו את התלמידים בשבילי הגולן, מצוידים במצלמות, בערכות ניטור, בכלי עבודה ובהרבה שמחה. תודה למרכז פסג”ה על השותפות בתהליך ואירוח הכנס.

הגולן תופס מהירות

השבוע, החלה פריסת הסיבים האופטיים במושב יונתן. יונתן יהיה היישוב הראשון בגולן שתתבצע בו פריסת סיבים אופטיים מלאה. החברה שזכתה במכרז ונבחרה לביצוע הפריסה היא חברת “New Future”, חברת בת של “דרך חדשה בתנועה”, מקבוצת “מילגם”. בימים הקרובים, יחוברו ראשוני הנרשמים ותושבים המעוניינים להירשם מוזמנים להיכנס לאתר החברה ולהירשם.

החבילות כוללות חיבור לתשתית וספק אינטרנט במהירות של עד 1,000 מגה, במחירים הנעים בין 105-119 ש”ח לחודש. עלות ציוד הקצה כוללת נתב ביתי ועד שני מגדילי טווח Mesh, בתשלום חד-פעמי של כ-295 ש”ח והחיבור לבית יהיה ללא תשלום. בנוסף, מציעה החברה חיבור לקו טלפון ובקרוב, תציע גם שירותי טלוויזיה, הכול בחבילה אחת. הטכנולוגיה בה משתמשת חברת “New Future” מאפשרת פריסת סיבים מהירה, תוך שיתוף פעולה מלא עם הנהגות היישובים ונציגי המועצה. בבתקופה הקרובה, החברה תפרוס תשתיות של סיבים אופטיים בכל יישובי המועצה. בהתאם לתכנית שנקבעה מראש.

אינטרנט מהיר ויציב הנו צורך בסיסי בעידן הנוכחי והוא מהווה מנוע צמיחה אדיר לכלכלת הגולן. שיתוף קהילת ההייטק בתהליך, הידע המקצועי הרב הקיים כאן, בקרב קהילת ההייטק הגולנית HeightsTech, בסיוע החברה הכלכלית גולן, המועצה האזורית, היישובים וחברת “New Future” – כל אלה מייצרים צוות מנצח, המוביל את המשימה הזו אל עבר הצלחתה.

שילוט הטיילות בדרום הגולן

השבוע, סיים אגף התיירות, בחברה הכלכלית גולן, את ביצוע פרויקט השילוט וההכוונה, לאורך טיילת דרום הגולן. הטיילת משתרעת על פני 30 ק”מ, מנטור למבוא חמה ויש לה פוטנציאל תיירותי רב בקרב מטיילים ורוכבים. לצורך השילוט, הובאו אבני בזלת מהאזור שהותאמו לתוואי השטח, ייצרו סמלים מתאימים בצביעה מיוחדת המתאימה לתנאי האקלים ואף נראית למרחוק. השילוט נועד להנגיש את הטיילת ולהקל על ההתמצאות בה, לתושבי הגולן הצועדים עליה ולמגיעים מחוץ לגולן לנופש ומבקשים לראות את הגולן דרך הטיילות.

בנוסף, הסדרת הטיילות והנגשתן מעבה את סל המוצרים התיירותיים בדרום הגולן ומאפשרת למגיעים מסלול הליכה ייחודי, נופי ונגיש, ללא עלות, לצד עסקים מקומיים הממוקמים לאורכה. השילוט דומה לנעשה בטיילות דומות בעולם ואנו שואפים לחדש ולהנגיש מוצרים נוספים, להפיכת הגולן ליעד מוביל גם לתיירות נכנסת.

כנס בנושא צמיחה-כשמתכוננים צומחים!

ביום רביעי האחרון התכנסו הנהגות הישובים לכנס בנושא תכנון וצמיחה. הכנס, פרי שיתוף פעולה של אגף קהילה, אגף הנדסה ומכון שמיר למחקר, נולד מתוך הרצון להיערך באופן מקצועי ומדוייק לתהליכי הצמיחה הצפויים בגולן בשנים הקרובות. את הכנס פתח חיים רוקח ראש המועצה ונתן סקירה קצרה על ההזדמנויות המיוחדות העומדות לזכות הגולן בתקופה הזו. מולי שפיגל מנהל אגף הנדסה ותכנון פרט על הועדה המיוחדת שקמה בימים אלה בגולן. המסר של הכנס היה שתכנון בר קיימא, שתומך בחוסן קהילתי, השומר על המרחב והDNA הגולני, המעודד ומייצר אינטראקציה אנושית- הוא התכנון הנדרש מהיישובים והמועצה. במפגש הציגה האדריכלית מיכל דור את המגמות התכנוניות במחוז צפון ובמרחב הכפרי בכלל, ואדריכל ד”ר נועם אוסטרליץ שיתף כיצד ניתן לתכנן יישוב או מרחב, בצורה אקולוגית, מעודדת שפע ומייצרת חוסן. הכנס פתח חלונות ועודד לחשיבה והעמקה בממשק שבין תכנון וקהילה, ואנו צופים עוד השתלמויות ועיסוק רב בנושא זה.

מילה טובה לעובדת מסורה – יהודית קלנר מזרחי

יהודית מנהלת את אגף התרבות ומתחם “צנובר” במרכז הקהילתי ושותפה פעילה ומובילה בכל אספקט תרבותי שקהילת הגולן פוגשת, לרבות פיתוח, בניית והפקת פסטיבל “ארץ הגולן”, פסטיבל ששם את ערכי הגולן בקדמת הבמה. מעבר לאירועים והמופעים, הפסטיבל מניע את הכלכלה האזורית וממצב את הגולן, פנימה והחוצה, כחבל ארץ מיוחד במינו. מי שמכיר את קור הרוח, מחד ומאידך, את האנושיות החמימה והעוטפת של יהודית, יודע כמה הכוחות הללו רלוונטיים לעשייה שלה בתחום התרבות והפנאי. השינוי המשמעותי שכולנו חווים בתחומי התרבות בגולן, בשנים האחרונות, הוא פרי יצירה של המון אנשים וכמובן, גם בהובלה של יהודית. יהודית לקחה על עצמה את אתגר מתחם “צנובר” ומהר מאוד הוכיחה לכולנו ש”צנובר” אינו אתגר, אלא הזדמנות גדולה לחבל הארץ המתפתח. זו הזדמנות נהדרת להודות לה על עשייה בלתי רגילה בפסטיבל “ארץ הגולן” ובכלל.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?