משולחן המועצה האזורית גולן

הוועדה המיוחדת לתכנון ובניה בגולן יצאה לדרך השבוע בישיבה חגיגית ורבת משתתפים – משהו חדש וטוב מתחיל  נערכים לקראת חגי תשרי וגלי המבקרים שיגיעו לגולן לאירועי 50 שנה למלחמת יום כיפור  מליאת המועצה אשרה את ההסכם שנחתם עם חברת “אלביט” על המשך השימוש במנחת פיק ושדרוגו בידי החברה  גם ההסכם עם ה”כללית” בנוגע למרפאת חספין אושר, בתמורה להתחייבות של קופת החולים לבנות קומה שנייה ולהרחיב את סל השירותים למבוטחים

יוצאים לדרך חדשה

ביום שלישי השבוע, לאחר עבודה מאומצת של למעלה משנתיים, נחנכה בשעה טובה הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה לגולן. הוועדה התכנסה לישיבתה הראשונה והחגיגית, שנפתחה בהרמת כוסית ודברי ברכה. בישיבה, נטלו חלק נציגים מכל משרדי הממשלה השותפים ובהם: השיכון והבינוי, הבריאות, התחבורה והפנים. כמו כן, נכחו בישיבה נציגים של המועצות השכנות ובכלל זה המועצות הדרוזיות, נציגים של מנהל התכנון והבנייה, לשכת התכנון המחוזית, נציגי החברה להגנת הטבע, רשות שמורות הטבע ו”שומרי הגולן”, נציגי צה”ל, נציגי ציבור, חברי מליאה, חברי הוועדה ועובדי המועצה.
את ישיבת הוועדה הראשונה כיבד בנוכחותו ראש מטה התכנון הלאומי, נתן אלנתן, שפתח את הישיבה בדברי ברכה ושבח למועצה ולעומד בראשה, על המאמצים יוצאי הדופן להקמת הוועדה.
“אין לי ספק כי הוועדה החדשה תשנה את פני הגולן, תביא לכך שרמת השירותים ברמה האזורית תזנק ותביא להגשמת חזון החלטת הממשלה  להכפלת תושבי קצרין והגולן”, אמר אלנתן בדבריו.
סמנכ”לית רגולציה במנהל התכנון, המשמשת כיו”ר הוועדה ואחת הדמויות הבולטות בדחיפת הקמת הוועדה, רותי שוורץ, לא הצליחה להסתיר את התרגשותה כשהקריאה את שירה הידוע של רחל המשוררת “שם הרי גולן”. רותי חתמה את דבריה במילים: “כאן הרי גולן. כאן, היום, אנחנו מתחילים לכתוב פרק חדש והיסטורי בספר דברי הימים של חבל הארץ הזה”.
הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה לגולן היא הוועדה השלישית מסוגה שהוקמה מאז קום המדינה. הקמת הוועדה התאפשרה, בין היתר, בזכות הכרזת הממשלה על הגולן כ”מרחב תכנון מיוחד”, מה שמקנה לה סמכויות מקבילות לזו של הוועדה המחוזית. בעוד הוועדה המחוזית אחראית על מתן אישורים לכלל היישובים והערים במרחב הצפון, הוועדה המיוחדת לגולן פנויה לאשר בלעדית את התכניות במרחב הגולן, דבר שעתיד לקצר תהליכים בצורה דרמטית ולזרז את תהליכי הפיתוח בגולן באופן שטרם הכרנו.
ראש המועצה, שנשא דברים מטעם המועצה, ציין כי הקמת הוועדה היא אחד הצעדים החשובים ביותר במימוש החלטת הממשלה לגולן. “הוועדה הזו היא המפתח להסרת חסמים סטטוטוריים ויש לה משמעויות ארוכות טווח שקשה אפילו לתאר. זהו יום חג לגולן. יום שבו המועצה ממשיכה את פיתוח הגולן, רק בצורה מהירה וכן זהירה, על מנת שלא לפגוע בערכי הטבע והאקולוגיה של הגולן”.
הוועדה עתידה לעסוק בישיבותיה הראשונות בעיקר בנושאים מנהלתיים הקשורים לפעילותה ולאחר מכן תתחיל לפעול בתחום אחריותה.

האמת והשלום אהבו

בשבוע שעבר, וכן בזה הנוכחי, חווינו מקרוב את המחאות בעד ונגד הרפורמה המשפטית, בשל הגעת ראש הממשלה ורעייתו לנפוש בנווה אטי”ב והשבוע, במושב רמות. 

המועצה, כרשות מקומית, שמחה על כל אדם הבוחר לנפוש בגולן, בין אם מדובר בראש הממשלה, או כל אורח אחר, חשוב יותר או פחות. יחד עם זאת, לצד חופש המחאה, חשוב למועצה לאפשר גם שגרת חיים וסדר במרחב הציבורי, הכול במסגרת החוק.

השבוע, נשלחו פקחים של המועצה להסיר שלטים של מתנגדי ותומכי הרפורמה, במסגרת אכיפת חוקי העזר העירוניים. לצערנו, חלק מעובדי המועצה נתקלו באמירות פוגעניות, חלקן בעלי אופי אישי. דבר זה איננו מקובל ולא ראוי שיקרה במחוזותינו. 

חשוב להדגיש לכלל הציבור כי עובדי המועצה העושים את עבודתם הציבורית, אינם כתובת להבעת מחאה וכי הם פועלים אך ורק לפי הנחיות, נהלים וחוקים.

המועצה מבקשת מכולם להמשיך ולשמור על רוח הגולן, המשלבת כבוד והדדיות אחד כלפי השני.

מקשיבים לכם

בשבוע שעבר, דיווחנו כאן על תחילת העבודות בשלב א’, בפרויקט שיקום המעיינות בגולן. לאור פניות של תושבים לדחות את תחילת העבודות לתום חופשת הקיץ, המועצה שמחה לבשר כי המעיינות עין תות, 

עין עלמין ועין דנניר יישארו פתוחים לקהל הרחב עד לסוף אוגוסט והעבודות בהם יחלו רק ב-1.9, על מנת לאפשר את פתיחתם המחודשת לציבור לקראת חגי תשרי. 

עבודות השיקום בעין אורחה (ג’וחדר) יחלו בתחילת השבוע הבא, כמתוכנן, ולצורך כך המעיין יגודר וייסגר לשם שמירה על שלום הציבור לכ-20 יום.

אנו מבקשים שלא להיכנס לאתרים מגודרים הנמצאים בתהליכי שיקום. מדובר בסכנה של ממש. תודה על שיתוף הפעולה. 

ממריאים, בלי להפריע לשכנים

בישיבת מליאת המועצה, שהתקיימה בשבוע שעבר, נדונו מספר סוגיות משמעותיות, בנוסף לנושאים השוטפים. 

חברי המליאה אשרו את ההסכם שנחתם לאחרונה בין המועצה לחברת “אלביט”, על הארכת השימוש במנחת “פיק”. ההסכם כולל סעיף בו “אלביט” מתחייבת להשקיע משאבים בשדרוג המנחת בצורה משמעותית. ההשקעה ש”אלביט” עתידה להשקיע במנחת פיק עומדת על עשרות מיליוני שקלים, שיבואו לידי ביטוי במקומות תעסוקה, רכישות מספקים מקומיים ופעילות עסקית נוספת.  

בעניין זה, נציין כי התקיימו לאחרונה מספר פגישות בין נציגי החברה ותושבים בנושא שעות הפעלה וטווחי טיסה. בעניין זה, יש לציין כי כלי טיס רבים עוברים בשמי הגולן מדי יום וחלקם אינם של חברת “אלביט”, אלא של גורמי ביטחון אחרים. 

עוד אישרה המליאה את המשך ההתקשרות עם קופ”ח “כללית” בחיספין. ההסכם שנתחם כולל התחייבות של ה”כללית” לבנות קומה שנייה למרפאה, במטרה להרחיב את סל השירותים לתושבי האזור. 

בסיום הישיבה, התקיים דיון ארוך ומקיף בנושא אזורי הרישום לבתי הספר במועצה. מדובר בנושא שיש בו התנגשות בין מספר ערכים חשובים כמו: חופש הבחירה של התושבים בין מוסדות חינוך, חיזוק הקהילה סביב בתי הספר, שימוש נכון בכספי ציבור וכן שמירה על כיתות בגודל סביר. 

לאחר דיון שארך כשעתיים, בו הוצגו הנתונים, נשאלו שאלות וכן נשמעה דעתם והשקפתם של התושבים שהגיעו לישיבה, החליטה המליאה לאשרר את מדיניות אזורי הרישום של המועצה. 

רק בהסכמה

במסגרת הפרויקט הייחודי המובל בידי אגף הקהילה במועצה, למפגשי תושבים סביב המחלוקת בין תומכי ומתנגדי השינויים במערכת המשפט, התקיימו עד כה שלושה מפגשים. 

המפגשים נערכים בהובלתו של המגשר אילן קרן, ממרכז גישור גולן, שבאגף הייעוץ והטיפול. הדיונים נערכים כאשר בכל פעם יושבים סביב השולחן שני נציגים מכל צד, עם המגשר. הנציגים עושים הכנות ובונים את עמדתם לקראת המפגש. עד כה, ישבו סביב השולחן: משה כוכבי, מגשור, פיני ורדי, מכפר חרוב, מנחם גורן, ממבוא חמה והרב טוביה בר אילן, מחיספין. 

הקהל יושב מסביב כדי לתמוך וכן להגיב, במטרה לחדד את העמדות ואת נקודות המחלוקת בסוגייה. ראוי לציין את ציפק’ה פורן, מאל-רום, המקפידה להשתתף כקהל פעיל בכל הפגישות.

לאורך המפגשים שהתקיימו עד כה, לצד המחלוקות, זוהו גם הסכמות משמעותיות בהיבט הערכי ובהיבט המעשי.

התקווה היא שתהליך זה ייצר מסמך הסכמות גולני, שיקבל תמיכה רחבה וישפיע  ברמה הלאומית.

אנו מזמינים את תושבי הגולן לקחת חלק במפגשים ולהשפיע. המפגש הקרוב יתקיים ביום ראשון, 20.8, בשעה 20:00, באולם מליאת המועצה.

אירועי היובל למלחמת יום הכיפורים

אנו עומדים לפני סיום פרויקט שיקום האנדרטאות של מלחמת יום כיפור בגולן, שנעשה בשיתוף משרד הביטחון וקק”ל. במהלך חגי תשרי, עתידים להגיע לגולן אלפי מבקרים, בכדי לציין את שנת היובל למלחמה בסיורי מורשת, ביקור באזורי הקרבות ובכדי לפקוד את האנדרטאות המשוקמות. 

גם משרד הביטחון, יחד עם גופי התיירות השונים, מארגן ימי למידה ועיון סביב נושא מלחמת יום כיפור. 

אנו צופים תנועה ערה בכבישים ובאתרים השונים בגולן בתקופת החגים והמועצה נערכת לכך כבר עתה, בדומה להיערכות שנעשית מדי שנה לקראת חופשת הקיץ.

אנו מזמינים את תושבי הגולן לקחת חלק בפעילויות שיפורסמו בהמשך. 

עוד מעט תהיה פה אוניברסיטה

השבוע, התקיים סיור בגולן עם המנכ”ל ועם נשיא המכללה האקדמאית תל חי. בסיור, נדונו נקודות ממשק ושותפות בין המועצה והמכללה, שלפני שנתיים התאחדה עם מכללת “אוהלו בקצרין”. הקמפוס בקצרין משמש כיום כפקולטה לחינוך של מכללת תל-חי. 

בסיור, הועלו גם נקודות הקשורות בחקלאות, תיירות, יזמות, חינוך, מחקר ופיתוח. עלו דרכים להעמקת הקשר בין המכללה והמועצה, במטרה למשוך לגולן אוכלוסיית סטודנטים צעירה, כאלה שחלקם אולי יישארו ויבנו כאן את ביתם. כמו כן, עסקנו בצעדים לקראת הפיכת המכללה לאוניברסיטה של הגליל, על מנת לוודא שהגולן יישאר גורם משמעותי בהתפתחות זו. 

קייטנת ֵֵֵסבתוש

קייטנה ייחודית לסבתות ונכדים התקיימה השבוע, במשך שלושה ימים, במועדון הוותיקים בחיספין, המופעל בידי מחלקת הוותיקים במועצה. הסבתות, הנכדות והנכדים נהנו מזמן משותף ומהנה שכלל יצירה, הפעלות ובעיקר הרבה צחוק והנאה מכניסתם של האורחים הצעירים למרחב המועדון החדש ומאיר הפנים. 

יישר כוח למאיה סבג, מנהלת המועדון, על היוזמה וההובלה וכל הכבוד לסבתות האלופות. 

חופשת קיץ במשרדי המועצה

משרדי המועצה יפעלו במתכונת מצומצמת החל מיום ראשון הקרוב (20.8) ועד לסוף החודש, לאור יציאתם של חלק מהעובדים לפגרה. אנו ממליצים לברר טלפונית, לפני ההגעה למועצה, שאכן מתקיימת קבלת קהל. אנו מתנצלים על חוסר הנוחות ומודים מראש על ההבנה.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?