משולחן המועצה האזורית גולן

ועדת השמות הממלכתית הודיעה למועצה כי היא מאשרת סופית ששמות שני היישובים החדשים שיקומו בגולן הם: “מטרואורחה” החל בפועל פרויקט שיפוץ אנדרטאות מלחמת יום הכיפורים צוות רפואת החירום של אבני איתן מתרגל הצלת חיים * “שביל ישראלהגיע לגולןמסכמים את יום הזיכרון ומרוץ האנדרטאות ועוד


מטרואורחה” – שמות שני היישובים החדשים בגולן

ועדת השמות הממלכתית הודיעה לאחרונה למועצה האזורית גולן כי החליטה לאשר ולקבוע סופית את שמות שני היישובים החדשים שיקומו בגולן בשמותמטרואורחה“. כהמשך לכך, התקיימה השבוע ישיבה מקצועית בשיתוף רשות מקרקעי ישראל, נציגי המועצה ומשרד התכנוןאילן אייזן“, על מנת לבחון חלופות מיקום ראשוניות ליישובים, בתוך תאי השטח שהוקצו עבורם. המהלך מובל כולו בידי אגף ההנדסה והתכנון של המועצה, בראשותו של מנהל האגף, מולי שפיגל.

ישיבה זו התקיימה בהמשך לעבודת המטה שערך אגף הקהילה במועצה, בראשות רותם קבלו, שגיבש אפיון ראשוני של שני היישובים מבחינה דמוגרפית.

החל שיפוץ אנדרטאות מלחמת יום הכיפורים בגולן

בשבועיים שקדמו ליום הזיכרון, החלו העבודות בשטח לשיקום האנדרטאות לנופלי מלחמת יום הכיפורים בגולן. לפרויקט הענק ורחב ההיקף שותפות המועצה, קקל ומשרד הביטחון. בשלב הראשון של העבודות, שנמצא בעיצומו, מוצבים דגלים עמידים בכל אתרי המורשת וההנצחה ממלחמת יוהכ בגולן, כ-70 אתרים. במקביל, החלו עבודות השלב השני במספר אתרים, הכוללות הנגשה ושיקום האנדרטאות עצמן. העבודות עתידות להימשך במהלך החודשים הקרובים ואנו נוסיף ונעדכן.

גולנית“- היישומון החדש של הגולן שעושה כמעט הכול. עוד לא הורדתם?

אפליקצייתגולניתממשיכה לצבור הורדות של תושבים בקצב הולך וגובר, בעיקר בשבוע האחרון, מאז החל לפעול ביישומון שירות הפנייה בווטסאפ. הצאט בוט באפליקציה, המתופעל כאמור באמצעות ווטסאפ, מאפשר פנייה מהירה ויעילה כמעט בכל נושא אפשרי. מרגע פתיחת הפנייה, הנושא כבר נמצא בטיפול ועולה כהתראה במערכות המועצה אצל הגורמים הרלוונטיים. באפליקציה ניתן גם להתעדכן בחדשות, אירועי תרבות ורכישת כרטיסים, לבצע תשלומים, לקבל מידע בנושא תחבורה ציבורית, ליצור קשר עם אגפי המועצה והמוקד ועוד. יתרונות היישומון החדש רבים והתוצאות ניכרות כבר בשטח. אז אם עדיין לא הורדתם אתגולנית“, זה הזמן להיכנס לחנות האפליקציות. חשוב להסיר את האפליקציה הישנה, למי שהיא מותקנת אצלו על המכשיר. בחנות האפליקציות, יש לחפש את השםגולן“. בימים הקרובים חנויות ההורדה יעדכנו את שם היישומון לגולנית“.

לג בעומר הנה בא, והפעם אפשר בלי מדורה

ביום שני הקרוב, יחול ערב לג בעומר ולאור מזג האוויר הצפוי, שאמור להיות חם בצורה קיצונית, הוחלט ברשות הארצית לכבאות והצלה לאסור הדלקת מדורות, לאור החשש מהתלקחות דליקות. הדלקת מדורות תותר אך ורק באזורים שהוכשרו לכך על ידי הרשויות המקומיות ובכפוף לכללים הנוגעים לגודלה של המדורה ומיקומה. תוקף הצו החל מיום ראשון, 7 במאי 2023 (טז באייר, התשפג) בשעה 08:00 ועד ליום רביעי, 10 במאי, 2023 (יט באייר, התשפג) והוא יחול בכל רחבי הארץ.

המועצה מצטרפת לדברים ומעודדת את המגמה של ציון לג בעומר ללא מדורות. אלו שיבחרו בכל זאת להדליק מדורה, יקפידו לעשות זאת במקומות שיוחדו לכך מראש בידי הנהלות היישובים ובהתאם לכללים שהועברו למנהלי הקהילות ולרכזי הביטחון. גם במיקומים הללו, במקום להדליק כמה מדורות, נכון להתאחד יחד ולקיים מדורה אחת מרכזית.

כמובן שיש להשתמש רק בחומרי בערה טבעיים. נזכיר כי רהיטי עץ ישנים פולטים לאוויר מזהמים מסוכנים, חלקם מסרטנים, תוצאה של שריפת לכה, צבע ודבקים.

במקומות שאושרו למדורות, ההדלקה תתקיים אך ורק בידי אדם מבוגר, שישמש אחראי לקיום הוראות הבטיחות עד לכיבויה. אסור לישון סמוך למדורה, או להשאירה ללא השגחה. בסיום, יש לוודא כיבוי מוחלט של האש, לקרר באמצעות מים ולכסות בחול ולהמתין לפחות רבע שעה, בכדי לוודא שהאש לא מתחדשת. במקרה של התפשטות השריפה, יש לפעול מידית לכיבוי ובמקביל, להתקשר למוקד 102 כבאות והצלה לישראל ולמוקד גולן *3254.

מרוץ האנדרטאות העשירי

מרוץ האנדרטאות התקיים השנה בגולן, בצהרי יום הזיכרון, זו השנה העשירית! המסורת המקומית, שהחלה כיוזמה פרטית של כמה תושבים מקבוצתרצי רמת הגולן“, הפכה בשנים האחרונות לאירוע שמביא אליו מדי שנה מאות אנשים מכל רחבי הארץ.

בכל שנה המסלול עובר בין אנדרטאות שונות, כשליד כל אנדרטה מקיימים עצירה, מספרים את סיפור הקרב והנופלים, מדליקים נר זיכרון ומניחים זר. השנה, הגיעו מאות רצים ורצות ממקומות שונים בארץ ובכלל זה מודיעין, פתח תקווה, חולון ואפילו מבאר שבע. לחלק מהאנשים זו השנה השישית ברצף שהם באים  לגולן למיזם ייחודי זה ביום הזיכרון. תודה לקבוצתלרצי הגולן“, למרכז הקהילתי גולן ולחברי קבוצת הריצה של מועצה אזורית גולן שלקחו חלק.

ונזכור את כולםסיכום טקס יום הזיכרון 2023

טקס יום הזיכרון המרכזי שהתקיים כמדי שנה באתר גמלא, הביא אליו השנה מספר שיא של משתתפים, כמוהו לא ידענו מעולם. לפי הערכות רשות הטבע והגנים וגורמי הביטחון וההצלה, השתתפו השנה בטקס למעלה מ-1800 איש, כשהממוצע השנתי עמד עד כה על כ-500 איש. היה מרגש לראות נוכחות גבוהה של משפחות שכולות, מלוות בבני משפחה וחברים. בלטה גם קהילת הוותיקים שהגיעה השנה בייצוג גדול מאוד. אנו מקווים שהשתתפות ערה של ותיקים בטקס תמשיך גם בשנים הבאות ובמקביל, בשנים הבאות יישָמרו השורות העליונות באתר עבור אזרחים ותיקים.

הפקתו של הטקס הייתה כרוכה בלא מעט לוגיסטיקה וברגישויות שהשנה התעצמו לאור מצב הרוח הלאומי. הצלחתו של הטקס והעברתו בצורה מכובדת התאפשרה הודות ללימור הולץ, דוברת המועצה, שנטלה על עצמה את המשימה המורכבת, כבר לפני מספר חודשים. בהזדמנות זו, נבקש להודות גם למנהלת לשכת ראש המועצה, אתי ריימונד, שתכללה את האירוע, מתחילתו ועד סופו, בדייקנות ורגישות. תודה לאפרת גת. תודה לטל נדלר, על הסיוע בהעברת הטקס בשידור חי. תודה למנכל שלנוגלעד הילמן ולמנהלים אבישג מירוני, רווית אוליאל, אלי יוסף, מיקי מנחם וחגי סמט. תודה להרכב המוזיקלי של נוער הגולן, בהובלת עמי נגר, למדרשת השילוב בנטור ולנציג עידו גל. תודה לעטרה רבי, לנטע קציר, לצוותי התחבורה של המועצה, בהנהגת מורדי ריבקס, לצוותי אגפי החינוך ולצוותי התפעול והביטחון. תודה לקקל על הכבאית, לעוצבת הבשן ולאלמ יניב מלכה, סגן מפקד אוגדה 210. תודה ענקית לעדי קרוב המופלאה, על הנחייה מושלמת בהתנדבות מלאה. תודה לרסן אריק הורביץ, מנוב, לרב העיר קצרין, הרב יוסף לוי, לשני לאשקר, מנטור על דבריה המרגשים בשם המשפחות השכולות, לשלומית סמיט, על התרגום לשפת הסימנים. לזיל, על הגברה מצוינת, לוורוניקה, אמנית הנבל ולכל מי שאולי שכחנו.

רפואת החירום של אבני איתן

בשעה טובה ומוצלחת, הסתיימה הקמת נקודת חירום רפואית ממוגנת ביישוב. הנקודה מיועדת להעניק מענה רפואי לתושבים בזמן חירום. נקודת החירום תיפתח בעת אירועי חירום הדורשים טיפולים מתמשכים.

היוזמה וההקמה הייתה על ידי צוות צחי, הרבשצ ובעזרתם המיוחדת של אביעד גדסי ושרה אברהם. המקום מאובזר בציוד רפואי לשעת חירום ומציע מרחב לטיפול בנפגעים בזמן חירום.

מרכז חוסן מצדיע ליישוב על היוזמה המבורכת, יישר כח לצחי אבני איתן.

השביל הזה מתחיל כאן

שביל ישראל הוא אחד המוצרים התיירותיים החזקים ביותר והוא מככב במקום הראשון בין שבילי הטיול בארץ. עד לאחרונה, אזור החרמון וצפון הגולן לא נכללו בשביל ונקודת ההתחלה הצפונית ביותר הייתה בסמוך לקיבוץ דן. בתום עבודה מאומצת, תוואי השביל ישתנה כך שהוא יתחיל בחרמון. השבוע, בשעה טובה, החלו המסמנים לעבוד בשטח ולסמן את השביל שירד מהקופות התחתונות של אתר החרמון, דרך נחל גובתה ובקרבת מושב נווה אטיב, לכיוון הבניאס.
המטיילים ירוויחו את הנוף היפה של החרמון וצפון הגולן והגולן ייהנה ממוצר תיירותי משמעותי. קביעת התוואי נעשתה על ידי הוועדה לסימון שבילים, בחברה להגנת הטבע, בתיאום מלא ובשיתוף פעולה עם המועצה ואגף התיירות בחכל, רטג, אתר החרמון ומושב נווה אטיב.

כנס וועדת הבריאות הרשותית

לאחרונה התקיים כינוס הבכורה של ועדת הבריאות הרשותית לגולן לשנת 2023. הכנס עסק בתוכניות שבוצעו בשנת 2022, הסקת מסקנות והצגת תוכנית העבודה לשנת 2023. דגש העיקרי בשנה הקרובה יושם על קידום הבריאות וחיזוק המענה במרחב.

את הכנס הוביל מאור זוהרמנהל יחידת הבריאות גולן, עם אביטל פלכטמןמנהלת אגף יעוץ וטיפול. לקחו חלק גם: ליאת יורב ואורן אילון ממרכז חוסן, אביב פלס אשכולימנהלת יחידת התנדבות, מורן עפרונימנהלת התכנית לאומית 360, רותם קבלומנהלת אגף קהילה, מרב שגיאמנהלת יחידת הוותיקים, אלה ברקוביץדיאטנית האשכול מזרחי. יסמין מנשרובמתכללת בריאות אזורית אשכול גליל מזרחי, נציגי משרד הבריאות וארגונים אזרחיים וכן נציגי ציבור מהיישובים.

מרחב נשימה

מרחב נשימההקליניקה הקהילתית לנשים בגולןמקיימת פעילות פעמיים בחודש ומתארחת לסירוגין פעם בקצרין ופעם באשכולאלעל” (חיספין) של המרכז הקהילתי. השבוע, במסגרת הקליניקה, שמענו את הרצאתה מעוררת ההשראה של אורנה רוני, שסיפרה על חייה כאישה המתמודדת עם שיתוק מוחין. באמצעות נחישות, עקשנות ושכל חריף, רוני לא נתנה לשום דבר ולאף אחד לעצור אותה מלחיות חיים מלאים במשמעות ועשייה. רוני הקימה משפחה לתפארת ויוצרת דברים מרגשים. השראה אמתית לכולנו.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?