משולחן המועצה האזורית גולן

אחרי יום השואה, ועל סיפם של יום הזיכרון לחללי צהל ויום העצמאות, אנחנו מוכרחים להתקרב מהקצוות, לגזור את הקוצים ולהתאחד. לא אחידות, אבל כן לאחדות “נתיבי ישראלחונכת ניידת קבועה בגולן טקס יום הזיכרון בגולן בסימן 50 שנה למלחמת יום הכיפורים צוותי המוגנות ביישובים עוברים השתלמויות פיצויים לבעלי עסקים מתחום התיירות על הפסד הכנסות בעקבות המצב הביטחוני בפסח נחנך מסלול שבילעמק הבוסתנים” שנת העשור למיזםריצת האנדרטאותשלרצי הגולן” החכל מציגה דוח רבעוני מלא עשייה ועוד


יפים ממני וממך

ביום שלישי הקרוב, דאייר תשפג, 25/4/2023, יתקיים כמידי שנה הטקס המרכזי  ליום הזכרון  באתר ההנצחה בגמלא לבני ובנות הגולן שנפלו. השנה הטקס עומד בסימן 50 שנה למלחמת יום הכיפורים, המלחמה הקשה בתולדות מדינת ישראל, שבה בלבד נפלו 2656 חללים. רבים מהם נפלו פה על אדמת הגולן במערכה הקשה מול הסורים. השנה צפויים להשתתף בטקס תלמידים רבים מכל מוסדות החינוך בגולן, משפחות שכולות, חיילים רבים, מכובדים וכן משמר כבוד. את הטקס יכבד בנוכחותו אלמ יניב מלכה, סגן מפקד אוגדת הבשן, שגם יביא את דבר צהל למשפחות השכולות ויניח את זר צהל על קיר הזיכרון.

מאחר והשנה האירוע מתוכנן להיות גדול מהרגיל, שעות רבות הושקעו בהכנות לוגיסטיות מול הצבא, רשות הטבע והגנים, המשטרה, מדא, כיבוי אש ועוד גופים רבים, על מנת להבטיח כי כל מי שמעוניין בכך יוכל לקחת חלק בטקס. אנו מזכירים כי ביום האירוע לא תתאפשר כניסה ברכבים פרטיים לשטח שמורת גמלא. כביש הגישה לשמורה ייחסם כבר משעות הבוקר, ורק בעלי אישור כניסה מתאים יורשו להיכנס. באי הטקס מתבקשים לחנות בחניון דליות או בחניון קובעת קרעה ומשם להגיע באוטובוסים (שאטלים) שיפעלו לפני הטקס בין השעות 9:30 עד 10:30, וכן מסיום הטקס.

מרוץ הבשן – מחר זה קורה

מרוץ הבשן שיערך מחר, יום שישי 21/04/2023, הוא מיזם משותף למועצה ואוגדת “הבשן”, המסמל את הלכידות והשותפות בין הצבא ותושבים ברמת הגולן.
המרוץ השנה עומד בסימן 50 שנה למלחמת יום הכיפורים והוא יפתח בהתכנסות באנדרטת עוז 77 בעמק הבכא. בסיומו יתקיים הפנינג במקום. ההתכנסות החל מהשעה 06:00 בבוקר. ההרשמה למרוץ הסתיימה, אולם התושבים עדיין מוזמנים לבוא ולרוץ עם חיילי האוגדה בשבילי הגולן.

פיצויים לתיירני הגולן בשל המצב הביטחוני בגולן בפסח

בהתאם לחוק מס רכוש וקרן פיצויים בגין נזק עקיף לענף התיירות, המועצה קבלה אישור מרשות המיסים, כי בעלי עסקים מתחום התיירות בגולן שספגו אבדן הכנסות בפסח האחרון בעקבות המצב הביטחוני נכללים בהוראת החוק. בסיכום עם רשות המיסים, “תיירות גולן” תעביר רשימה מסודרת של כל האטרקציות על מנת שיכללו באישור ההגשה.

תביעות לקרן אפשר להגיש בצורה מקוונת מהיום ועד לתאריך  17 ביולי 2023. מסמכי התביעה צריכים לכלול את כל הפרטים והצרופות הנדרשות לבדיקת העמידה בתנאי הזכאות. לתביעה המקוונת יש לצרף העתקי הזמנות שבוטלו ואסמכתאות לסיבת הביטול, דוח רווח והפסד לשנת 2022 ואופן חישוב הנזק הכולל התייחסות להוצאה הנחסכת. את הטופס המקוון אפשר למצוא באתר רשות המיסים, או לחפש באינטרנט: “נזק עקיף (מסלול אדום) – הפסד או מניעת רווח כתוצאה מנזק מלחמה בתחום יישוב ספר, או בשל אי אפשרות לניצול נכסים המצויים בתחום יישוב ספר”.

חנוכת שביל “עמק הבוסתנים”

בתחילת השבוע, נחנך השביל החדש והמשודרג של “עמק הבוסתנים”. השביל מתחיל במצפה רונן (מצפה קוניטרה) סמוך לעין זיוון ומתפתל במורדות הר אביטל, בין טרסות ובוסתני פרי. השביל שודרג לאחרונה בידי החברה הכלכלית גולן, במימון הקרן לשטחים פתוחים וכעת, הוא מותאם לכל המשפחה. לאורך השביל, הוצבו ספסלי ישיבה והוקמו נקודות תצפית לעבר עמק קוניטרה ומטעי התפוח והדובדבן. השביל הוא מעגלי, אורכו כקילומטר וניתן לטייל בו בכל עונות השנה. באביב (אפריל-מאי), ניתן לראות בו את  פריחת עצי התפוח והדובדבן. בחודשי הסתיו והחורף, נצבעים המטעים והכרמים בכתום ואדום של שלכת. המראה תמיד מרהיב עין. הכניסה ללא תשלום. מוזמנים לבוא ולחנוך את השביל, עם המשפחה, ביום העצמאות הקרוב.

אתכם לאורך כל הדרך

השבוע, החלה לפעול בגולן ניידת סיור מס’ 16 של חברת “נתיבי ישראל”. חברת “נתיבי ישראל” מפעילה, בשיתוף משרד התחבורה, 16 ניידות סיור ברחבי הארץ. ניידות הסיור מזהות מפגעי דרך, מכשולים ובורות בכבישים ומעניקות סיוע למשתמשי הדרך בהחלפת גלגל מפונצ’ר, הנעת הרכב, אספקת דלק לרכב שנתקע עם מכל ריק ועוד. במשרד התחבורה, הוחלט כי הניידת מספר 16 תסייר באופן קבוע אך ורק בכבישי הגולן, מחמת גדר בדרום ועד החרמון בצפון, לאורך הצירים הראשיים וצמתי הכניסה ליישובים. מדובר בבשורה של ממש לאור מצב הכבישים בגולן ואנו מודים לכל השותפים על ההחלטה החשובה. הניידת החדשה פועלת בימים א’-ה’, בשתי משמרות, בין השעות 6 בבוקר ל-22:00 בערב, ובימי ו’ בין 6 ל-14:00 בצהריים. שלושת הסיירים המפעילים את הניידת הם תושבי הגולן – אורן, מקצרין, צ’רלי, מרמות ואריק, מעין זיוון. בכדי לקבל מהסיירים סיוע, יש להתקשר למוקד “נתיבי ישראל” במספר 2120*. ניתן גם לחייג למוקד גולן והם יסייעו בחיבור אל הסיירים בשטח. נסיעה טובה ובטוחה!

מוגנות בגולן

ברוב יישובי הגולן פועלים צוותי מוגנות שעברו הכשרה במניעת פגיעות מיניות והגשת עזרה וסיוע, בעת הצורך. במסגרת הפעילות לקידום הידע וההכשרה של צוותי המוגנות, התקיימה השבוע הרצאתה של עדי מרקשטיין, המשמשת כמנהלת של “בית לין”, בצפת. ב”בית לין”, חוסים ילדים ונוער שנפגעו מינית וזקוקים להגנה ולשיקום. ההרצאה עסקה בנפגעים, בדרכי חשיפה של פגיעה ובתגובות לחשיפת הפגיעה בקהילה ובמשפחה. הצוותים שמעו על המענים הטיפוליים הקיימים עבור הנפגע ומשפחתו. אלו נושאים לא פשוטים, אך חשובים בצורה קריטית. ניתן להתייעץ גם באופן אישי ואנונימי עם “בית לין”, בטלפון: 04-66111930.

ערוכים לחירום

ביום רביעי, קיים מרכז חוסן גולן מפגש של צוותי הלוגיסטיקה המתנדבים בצוותי הצח”י היישוביים, עם נציגי המועצה העוסקים בלוגיסטיקה בשוטף. המפגש התקיים במועדון של קיבוץ גשור. מלבד המתנדבים, לקחו חלק במפגש מנכ”ל “קולחי גולן”, רוני זיגלר, מנהל אגף התפעול במועצה ומכלול הלוגיסטיקה בחירום, מיקי מנחם ומנהל אגף ההנדסה והתכנון, מולי שפיגל. השלושה שיתפו את הנוכחים בתפקידם בחירום והעלו נקודות לחיזוק שיתוף הפעולה בחירום בין הקהילות והמועצה.

הערב הסתיים בהרצאתו של רפי סדי, ממרכז “משאבים”, מומחה למצבי חירום שהביא דוגמאות מהשטח וסימולציות. אנחנו מודים לכל הפעילים על השקעתם והנתינה המבורכת עבור הקהילות בגולן.

זוכרים ומאמצים אל הלב

ביישובי המועצה האזורית גולן חיים כיום 28 שורדי שואה. יחידת ההתנדבות של אגף הטיפול והייעוץ במועצה מפעילה פרויקט ליווי של שורדי השואה בידי בני נוער, המגיעים לבקר בביתם, כמה פעמים לאורך השנה ובמיוחד לקראת החגים. לקראת חג הפסח, הגיעו בני הנוער לבתיהם של שורדי השואה המתגוררים בגולן, על מנת לברך בברכת חג שמח ולהעניק שי צנוע. המפגשים היו מרגשים ומחממי לב. יישר כוח לנוער ולרכזי החינוך ביישובים, על ההירתמות למפגשים.

נקלטים וזוכרים

מתוך רצון לחבר את המשפחות החדשות שנקלטו בגולן גם להיסטוריה של המקום, יזמה מחלקת הקליטה פרויקט הנגשת מידע, ייעודי לנקלטים החדשים, בנושא אנדרטאות ופינות הנצחה הסמוכים ליישובי הגולן. כל יישוב, שסמוך לו קיימות אנדרטאות, קיבל ערכת הסבר על האנדרטאות הללו, שמות הנופלים, רקע על האירוע וכן ודרכי הגעה. הגולן הוא חבל הארץ שבו קיימות הכי הרבה אנדרטאות במדינת ישראל. המקום שבו אנו גרים רווי במורשת קרב וסיפורי נופלים, שחלקם הונצחו בשמות היישובים. אנו מזמינים את כולם לבוא יחד עם הנקלטים לבקר באנדרטאות השונות, ללמוד על החללים, להתחבר ולזכור.

בשביל הנופלים

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, תושבי הגולן מוזמנים לסיורים בגולן בהובלתם של שלושת האלופים במיל. אורי אור, עוזי דיין ויוסי פלד. האלוף אורי אור יוביל ביום ה’, 20.4, סיור בנפח. האלוף עוזי דיין יוביל ביום ב’, 23.4, סיור נדיר בפסגת החרמון. האלוף יוסי פלד יוביל ביום ג’, 24.4, סיור בעקבות חטיבה 205 בדרום הגולן. הסיורים הם חלק ממיזם “בשביל הנופלים”, להנצחת זכרם ומורשתם של חללי צה”ל, בסיוע וארגון “קשת יהונתן” ו”עיינות” במרכז הקהילתי גולן. ההשתתפות חינם. לפרטים נוספים והרשמה – חפשו ברשת “בשביל הנופלים”.

רצים לזכרם

ביום הזיכרון יתקיים בגולן בפעם העשירית “מרוץ האנדרטאות”, מרוץ שהוא מסורת שהחלה לפני עשר שנים בידי כמה רצים מקבוצת “רצי הגולן”. בכל שנה, המשתתפים רצים בשעות אחה”צ של יום הזיכרון, שעות אחדות לפני כניסתו של חג העצמאות, במסלול העובר דרך מספר אנדרטאות בגולן, תוך עצירות למורשת קרב, מתן כבוד לנופלים והנחת זרים. בשנים האחרונות, המרוץ הפך לאירוע רב-משתתפים שנוטלים בו חלק רצים מכל רחבי הארץ.

השנה, המרוץ יוזנק בשעה 15:30 מהחניון הצפוני של אתר תל-סאקי. המסלול, באורך 8.5 ק”מ, יכלול מספר עצירות. אין צורך להירשם, אולם ההשתתפות היא באחריות אישית של המגיעים הנדרשים לבוא מצוידים במים ובכובעים. בתום המסלול, תהיה הסעה שתחזיר את המשתתפים לכלי הרכב. פרטים נוספים – באתר המרכז הקהילתי גולן.

בתנופת פיתוח בלתי פוסקת

בחכ”ל מסכמים את הרבעון הראשון של 2023 בסיפוק רב, עם התקדמות ענקית בשלל פרויקטים, מבינוי והקמת עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים ועד להיערכות לפתיחת עונת הרחצה בבריכות, בבני יהודה ובחיספין.

בתחום הבינוי והתשתיות, ניתן למנות 37 מגרשים בהרחבת נאות גולן החדשה, הנמצאים בשלבי סיום. בהרחבה הוותיקה, ישנם עוד 67 מגרשים, כאשר עבודות הפיתוח הכוללות מדרכות, מעגלי תנועה וכבישים כבר הסתיימו.

באפיק, עבודות הפיתוח של 27 מגרשים חדשים עומדת להסתיים. גם הכשרת כביש הגישה למרכז הקיבוץ נמצא בשלבי ביצוע מתקדמים. בגשור, הסתיימו עבודות הפיתוח של 30 מגרשים בהרחבה. במושב רמות, הסתיימו העבודות בחלק הדרומי של ההרחבה וכן פיתוח הכבישים במושב.

ברמת טראמפ, ישנם  99 מגרשים בשלבי ביצוע מתקדמים. בחיספין, נסללו מדרכות בין ההרחבה ליישוב הוותיק. בשעל, 54 מגרשים נמצאים בשלבי ביצוע מתקדמים. גם באודם, זהו המצב, עם 69 מגרשים. בהרחבה ביונתן, הסתיימו עבודות הפיתוח של 42 מגרשים וכן ביצוע מדרכות, כבישים, שטחים ציבוריים ומתקני משחקים.

בתחום מבני הציבור, בחכ”ל החלה בעבודות תשתית לבית הספר “מעיינות”, באבנ”י אית”ן. החלו גם עבודות התשתית לשלב הבא של בית הספר “מעלות הגולן”, ברמות. מועדון הנוער ביונתן נמצא בשלבי סיום וכך גם גן הילדים במיצר.

בתחום התפעול ציבורי, בשעה טובה, נבחר מנהל חדש לדרך הרומית ולמנחת פיק, שיחל את עבודתו בתחילת מאי. בבריכות הציבוריות בחיספין ובבני יהודה, אנו בשלבי היערכות לפתיחת העונה.

פרויקט עמדות טעינה חשמליות – לאחרונה, נבחרה חברה לביצוע, הקמה ותחזוקה של עמדות טעינה לרכב חשמלי, שיוצבו במקומות שונים בגולן. בשלב הראשון, ימוקמו 50 עמדות טעינה ברחבי הגולן.

תיירות – המצב הביטחוני ואירועי ירי הרקטות מלבנון ומסוריה השפיעו על התיירות בגולן בפסח. אם בתחילת החג ,מקומות האירוח בגולן עמדו על 85 אחוזי תפוסה, במקומות הלינה והצימרים, המספר הזה התכווץ בעקבות ביטולים. אולם, לשמחתנו, המצב התאושש במהרה, מקומות הלינה התמלאו שוב ואנשים חזרו לטייל.

במהלך החג, התקיימו סיורים בפארק הוולקני, בשיתוף הקרן לשיקום מחצבות, סיורי תוכן במסגרת פסטיבל “פרא בגולן”, בשיתוף רשות הטבע והגנים, בעין קשתות סיורים ופעילויות תוכן עם רשות העתיקות, כל הסיורים היו מלאים. פארק הירדן ומתחם הקרוואנים היו בתפוסה מלאה. מסלול “עמק הבוסתנים” נפתח באופן חגיגי ביום ראשון האחרון, מוזמנים לטייל עם המשפחות ולהמליץ.

“בני עקיבא” עם הלב לקהילה

תנועת “בני עקיבא”, במחלקת הילדים והנוער של המרכז הקהילתי גולן, ממשיכה בעשייה הבלתי פוסקת. צוותי “נחשון” יצאו לקראת הפסח לאיסוף מזון לנזקקים, ניקיון בתים של ותיקים שורדי שואה. כמו כן, הם הכינו חבילות שי לחג לחיילים בבסיסי הגולן ועוד.

למסע פסח, יצאו יותר מ-300 חניכים, בליווי הצוותים ובהובלת הקומונריות. לקראת יום הזיכרון, צוותי “נחשון” נטלו חלק במיזם “נר ודגל”, במסגרתו הניחו נר ודגל על קבריהם של למעלה מ-3,500 נפגעי פעולות איבה, למדו את סיפורם וקראו פרק תהילים. המיזם מתקיים בשיתוף האגף לנפגעי פעולות האיבה בביטוח הלאומי ומועצת תנועות הנוער. למיזם קדמה עבודת הכנה ארוכה, בה חולקו הצוותים באופן שלא יהיה קבר של נפגע פעולות איבה שיישאר מיותם ביום הזיכרון.

מעלים הילוך ב”תנועה החדשה” בגולן

בתחילת חופשת הפסח, יצאו כ-600 חניכים ומדריכים בגילאי ד’-י”ב, לפעילויות פסח. אירועי פסח הם אירועי שיא ב”תנועה החדשה”, רגע אחרי החורף ועוד לפני הקיץ, שבו חם מדי. חניכי כיתות ד’-ו’ נהנו ממחנה פסח שהתקיים בפארק הירדן, הליכה במסלול סובב כנרת ופעילות חברתית משותפת של כל היישובים.

חניכי כיתות ז’-ח’ יצאו למסע של שלושה ימים בהרי ירושלים, המסלולים התקיימו באזורים שדרכם ניתן ללמוד ולחוות את סיפורי ראשית המדינה וליהנות ממגוון טבע ונוף. החניכים למדו על חלוציות ולקיחת אחריות על החברה הישראלית. הזיקה ליישוב, למועצה וחיזוק הקשר בין היישובים, הם יסודות בהוויה של תנועת הנוער “התנועה החדשה בגולן”.  כעת, כולנו מחכים ומצפים למפעלי הקיץ השונים.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?