משולחן המועצה האזורית גולן

החופשה הגדולה של תלמידינו התחילה ואנחנו עסוקים רבות בהכנות לשנת הלימודים הבאה: תיקונים, שיפוצים, שיח עם מנהלי מוסדות החינוך וההורים וגם: גפן ותלן, ועדת המעקב על חוות הטורבינותעמק הבכא“, שירות משמעותי של הנוער, פסטיבלארץ הגולןהשני, אליפות ישראל באופניים בגולן, מחנה קיץ לחניכי ד‘-חבתנועה החדשה” ורשתהאבזלת” – מתחדשים ומתרחבים


מתכוננים לשנהל הבאה

בימים האחרונים, אנו עוסקים בעיקר בהכנות לשנת הלימודים הבאה: תיקונים, שיפוצים, שיח עם מנהלי מוסדות החינוך וההורים. כמי שרואים בילדי הגולן את התוצרת הכי טובה שלנו, מקור גאווה ונכס מרכזי בעתידנו, אנו עושים הכול על מנת לאפשר להם לקבל את החינוך הטוב ביותר, הן בצד החינוכיאישי והן בצד הפיזי. נעדכן כאן ובהמשך, על עשייה זו.

בסוף השבוע, הסתיים פסטיבלארץ הגולן“, במופע גדול שלזאפהעם שני פרפורמרים מבוקשיםנתן גושן ועידן חביב. הקהל הגולני על גווניו הגיע ונהנה ויחד איתו תושבי היישובים העוטפים את הגולן ומטיילים רבים. אירועי הפסטיבל משכו אלינו קהל רב והם חלק מהמעטפת אותה אנו מציעים לתיירנים.

באותו יום חמישי, התקיים טקס סיום קורס קצינים בבהד 1 ובו ארבעה מבני הגולן שבחרו בשירות משמעותי ובמסלול קצונה בצהלגאווה גדולה.

החל מהשבוע שעבר, ובחודשיים הקרובים, יתקיימו פעילויות רבות לילדים ולבני הנוער, במסגרת מחנות הקיץ, בקייטנות ובחינוך החברתיקהילתי. החופש הגדול פה וחשוב לפקוח עיניים על הכבישים וגם בקהילה ובבית, כי הילדים והנוער מסתובבים ולעתים נוצרים קשיים על רקע החופש. אנו מזמינים אתכם ההורים, להיעזר בשירותינו, באגף הייעוץ והטיפול, במרכז הקהילתי, מחלקת הילדים והנוער ואגף החינוךלשאלות, עצות והדרכה. אנחנו כאן.

נוער משובח עושה שירות משמעותי

ראש המועצה, חיים רוקח, ליווה בסוף השבוע בגאווה ובהתרגשות ארבעה מבני הגולן (ומשפחותיהם) שסיימו קורס קצינים בבהד 1.

הנוער הגולני האיכותי שלנו, מוביל בשיעורי הגיוס לשירות משמעותי וכך גם ביציאה לקצונה. לראות ארבעה קצינים חדשים מסיימים באותו זמן, יוצר אצלי וגם אצלנו כולנו, גאווה גדולה והרבה התרגשות. גאוות יחידה“. אמר רוקח.

המסיימים הם אלעד צורנוב, אריאל אסרף  אבני איתן, בניה שפיראחיספין ואוריאל משה בןמנשהקשת. עלו והצליחו!

לפני כשלושה שבועות, במפגש עם צוות לשכת גיוס טבריה וצוות משרד הביטחון, ראינו כי נתוני הגיוס של בנות ובני המועצה האזורית גולן גבוהים מאוד בהשוואה לחלקם באוכלוסייה. שיעורי השירות המשמעותי, היציאה לקצונה, היציאה לקורסים ועודגבוהים מאוד. הדבר מעיד על איכות הנוער שלנו, על הערכים והרצון לשרת את המדינה ולתת כתף, כל אחד בהתאם ליכולתו ואמונתו. אנו גאים בכולכם!

רשתהאבזלת” – מתחדשים ומתרחבים

כבר למעלה משלוש שנים, פועלים בגולן שני מתחמי עבודה Hub – האבים. חברות הייטק וטכנולוגיה מתחומים שונים שוכרות משרדי קבע ונהנות מסביבת עבודה חדשנית ומפרה, המכילה את כל השירותים שלהם זקוק העסק, במקום אחד, במחיר סופר אטרקטיבי.

במהלך השנה הקרובה, ייפתח מתחם שלישי ברשתהאבזלת” (Hubazelet), באזור התעשייה של קצרין. בימים אלה, אנו משיקים את הרשת תחת שם אחד, כחלק מקהילה אחת של הייטק גולני משובח, המהווה שחקן משמעותי במרחב שלנו ושותף אסטרטגי בפרויקטים כדוגמת פריסת הסיבים האופטיים.

כחלק מחיזוק רשת ההאבים, התקיים בשבוע שעבר, במתחםהאבזלתוואסט“, אירוע בנושאפיתוח “Web. האירוע הוא חלק מסדרת מפגשי Tech Talk של  קהילת ההייטק בגולן – HeightsTech””. לאירוע, הגיעו עשרות חברי הקהילה מהגולן ואף חברים מקהילת ההייטק בגליל.

את ההרצאות העבירו חברי הקהילה, דודי כהן, תושב גבעת יואב, המשמש מוביל טכנולוגי בחברת Toluna”” החיפאית ויוגב בוארון, תושב חולתה, המשמש כמפתח בכיר בחברת Skai””, ממרכז הפיתוח הצפוני, הממוקם במרכז כנרת לחדשנות. לאור הביקוש ההולך וגובר למשרדים, מתחםהאבזלת וואסטעובר בימים אלו שיפוץ ומתחם נוסף עובר התאמה ויאפשר קליטה של חברות חדשות ויזמים/יות למתחם. בבני יהודה, המתחם נמצא בתפוסה מלאה ובקרוב, יחלו גם שם עבודות הרחבה למשרדים, שנשכרו מבעוד מועד על ידי חברה בתהליך התרחבות וצמיחה.

מעבר לגפן ושינויים בתלן

שני שינויים משמעותיים עומדים לפתחה של מערכת החינוך, בשנת הלימודים קרובה. הראשון הוא ניהול בתי הספר באמצעות גפןגמישות פדגוגית ניהולית. שיטת ניהול זו מעבירה אל בית הספר את המשקל בשליטה על המשאביםדהיינו, ניהול עצמאי. זה נשמע טוב, אך כאשר אנו מסתכלים על כל המרחב הכפרי, ובעיקר על הגולן הרחוק מאוד מריכוזי השירותים, ואשר המרחק בין מוסדות הלימוד עצמם גדול, מנגנון ניהול זה אינו מתאים. כיום, המועצה מתוקצבת ומסייעת באספקת שירותים רבים לבית הספר. למשל, טכנאי מחשבים. דמיינו מצב בו בית הספר זקוק לשירותים של טכנאי מחשבים ונדרש בעצמו למצוא איש מקצוע שיגיע לבית הספר בכל פעם שיזדקקו לו. העלות תהיה גבוהה מאוד, לעומת איש המחשבים, אותו מחזיקה המועצה, שמגיע בקביעות לבתי הספר. כאשר יידרש מענה פרטני, הוא יהיה יקר יותר ולא בהכרח קיים עבור כל מוסד לימודי, או זמין בקצב הנדרש, בעיקר עבור בתי הספר הקטנים יותר. הדבר נכון לעוד מגוון שירותים ותכניות חינוכיות בהם המועצה מסייעת לבתי הספר, שכן חלק מאותו מודל ניהולי בעצם מעביר את התקציב שהיה בעבר בידי המועצה אל בתי הספר. הקושי העיקרי יהיה בבתי הספר הקטנים, אשר החלק שלהם בתקציב לא תמיד מייצג את הצרכים שלהם, שכן הם בתחילת דרכם, רחוקים יותר ממרכז הגולן ומיתר בתי הספר ולכן לא יוכלו לחלוק משאבים, כבעבר.

החלק שני של השינוי הוא במנגנון החוגים וההעשרהתלןתכניות לימודיות נוספות. אותן תכניות לחוגים שעד כה היו חלק מיום הלימודים והתקיימו כחלק ממערכת השעות ואפשרו גמישות בהגעת מעביר/ת התכנית לבית הספר ובמפגשים לשכבות הגיל השונות. כרגע, משרד החינוך מאשר הכנסת התלן רק בסיום יום הלימודים, באותה שעה, לכל שכבות הגיל. הסיכוי להביא באותה שעה לכל שכבת גיל מפעיל/ת חוג/תכנית הוא כמעט אפסי. בנוסף, ילדינו נוסעים בהסעות הביתה. הזזת ההסעות ומציאת פתרונות חלופיים גם היא יקרה וכמעט בלתי אפשרית. שילוב שני השינויים הללו, הופך את ההתנהלות החינוכית לקשה עד מאוד. בתי הספר במועצה אזורית גולן בנויים כך שיכילו מעט תלמידים ככל הניתן בכיתה, כל בית ספר יפעל בהתאם לאגנדה חינוכית מתאימה ולכן בתי הספר קטנים יחסית. בנוסף, קיים מרחק פיזי גדול בין בתי הספר ולנותני השירותים/מעבירי החוגים יהיה קושי להתנייד ביניהם במהלך אותו יום פעילות.

לכן, פתחנו במהלך משותף, אליו חוברים הנהלות בתי הספר, ועדי ההורים והמועצה. יחד, אנו פועלים מול משרד החינוך והנהלת מחוז הצפון. לא נאפשר לבתי הספר לקרוס. אנו רואים במשרד החינוך האחראי ובעל הסמכות לשנות ולבחור בתכניות המתאימות לבתי הספר, בעיקר למועצות בעלות מאפיינים ייחודים כמו שלנו. לא ייתכן שהגולן, בו בתי הספר קטנים ומפוזרים מאוד, ייאלץ לפעול בצורה דומה לעירייה, בה בתי הספר קרובים יותר, גדולים יותר ויכולים לנהל את המשאבים אחרת. לזאת, יש להוסיף כי המועצה האזורית גולן נמצאת בחתך סוציואקונומי גבוה יחסית, חתך 6, לעומת מועצות דומות, בהן החתך הסוציואקונומי נמוך יותר והן מקבלות תקצוב נוסף גדול, היכול לסייע במקרים אלו. לצערנו, הנהלת מחוז הצפון אינה רואה בנושא בעיה ואינה תומכת במאבקנו. אנו נמשיך להיאבק ונמשיך לעדכן בנעשה. לא נאפשר פגיעה בחינוך ילדינו.

מסכמים את פסטיבלארץ הגולןהשני

לאחר כחודש וחצי של מופעים, קבלות שבת, אירועים בספריות, ביקבים וביישובים נחתם פסטיבלארץ הגולןהשני, עם מופע כפול שלזאפה” – עידן חביב ונתן גושן. היה ערב מקסים, עם בריזה טובה ואווירה מחשמלת. בקהל, נראו תושבי הגולן, תושבי האזור ומטיילים רבים. הפודטראקים מהגולן מלאו את הבטן, לצד בירה טובה ויין. היה ערב מסכם מושלם.

זו שנתו השנייה של הפסטיבל, שבלבו עומדיום הגולן” – אחהצ של פעילויות ומופעים ללא תשלום, לרווחת תושבי הגולן. לקראת הפסטיבל, נערך סקר בו נתבקשו התושבים לציין שמות אמנים, מתוך רשימה, אותם ירצו לראות בהופעות בגולן. לקראת הפסטיבל, התקיימו פגישות עם בעלי העסקים בגולן, עם התיירנים ושותפים נוספים כמו קקל, רטג, מפעל הפיס ועוד. ביקשנו מאנשי הגולן לכתוב משפט שמייצג את הפסטיבל עבורם וברוב קולות נבחר המשפט: “פסטיבל ארץ הגולן הוא הזדמנות ליהנות מתרבות טובה קרוב לבית“, של תהילה עציון, מחיספין! זו הזדמנות טובה להודות לכל השותפים הרבים שתרמו משאבים לפסטיבל, לעובדי המועצה, החברה הכלכלית והמרכז הקהילתי גולן, על יצירת ותפעול הפסטיבל. נסכם ונלמד את הפסטיבל שהיה ונתחיל לתכנן את הפסטיבל הבא.

תרבות איכותית מבית טובפסטיבלארץ הגולן“.

אליפות ישראל באופניים בגולן

לפני כשבועיים, נערכה בגולן אליפות ישראל לאופניים. הגעת אירוע בסדר גודל לאומי לגולן אינה עניין של מה בכך. זהו פרי עבודה מאומצת של מספר גורמים במועצה, במרכז הקהילתי ובתיירות גולן. כאשר החלה ההתארגנות לקראת האירוע, לפני מספר חודשים, הובטח על ידי מספר גורמים כי יהיו חסימות נושמות בכבישים וכי ההפרעה לחיי התושבים והעסקים תהיה זניחה. בחשיבה כי אירועים מסוג זה מביאים קהל רבמשתתפים ובני משפחתם, צופים ומתעניינים, ומתוך רצון להגדיל פעילות בתחום בצפון הגולן, הוכוון המרוץ לאזור זה.

כעשרה ימים טרום האירוע, הבנו כי נוצרה בעיה ולא יהיו חסימות נושמות, כלומר לא תהיה פתיחה עבור כמות רכבים בכל פרק זמן סביר וכי מדובר בחסימה הרמטית, למען בטיחות הרוכבים. בשל כך, בעלי המטעים בהם מתקיימים הקטיפים באזור, יישובים אשר על הציר שלהם עובר המרוץ ותושבי האזור לא יוכלו לנוע על אותם כבישים בשעות הבוקר, בשישי ובשבת. מרגע זה, החלנו לפעול למציאת פתרונות, בידיעה כי לא נרצה לבטל את המרוץ שכבר קיבל את מלוא האישורים לקיומו מהמשטרה ומהגופים השונים. לאחר מאמצים רבים, נמצאה נוסחה שצמצמה את הפגיעה ככל הניתן. התקיים שיח משותף עם בעלי העסקים התיירותיים, נפתחה קבוצת וואטסאפ לעדכונים מהירים והוקדמה שעת תחילת המרוץ וסיומו.

לאחר האירוע, ערכנו תחקיר על מנת ללמוד ולהבין איפה טעינו ומה נלמד מכך להבא. הוחלט לשנות את ההיערכות מראש, הוחלט על סדר פעולות ולוחות זמנים שונים מאלו שהופעלו הפעם. חשוב לנו לקיים אירועי ספורט ולשלב אותם לתוך אירועי הפסטיבל, או לייצר סביבם אירועים תרבותיים חדשים ולכן אנו לומדים ומבקשים להשתפר. התחקיר המלא יפורסם בקרוב, באתר המועצה.

ועדת המעקב על חוות הטורבינותעמק הבכא

אחת לרבעון, מתכנסת לפגישה ועדת המעקב על חוות הטורבינותעמק הבכא“. בוועדה שותפים הארגונים הירוקים, היזם, היחידה הסביבתית, אגף ההנדסה וסגן ראש המועצה. במפגש האחרון, הוצג המצב התפעולי של החווה, בהתאם לדרישות ועדת התיכנון. רטג הציגו את נתוני הניטורהפגיעה בבעלי כנף ונתוני התעופה של הדורסים הגדולים והבולט בהם, החיוויאי. נושא חשוב שעלה במסגרת הפגישה היה הרעלת בעלי כנף שנתגלתה על ידי הפקחים המנטרים ואנשי השטח של היזם, באזור הטורבינות שבמטעים. בזכות הגילוי, נמנעה הרעלה רחבה יותר של בעלי חיים נוספים. מדובר במקרה בו חקלאי מהאזור פיזר רעל אותו אכלו בעלי הכנף ואנו רואים דבר זה בחומרה. נפתחה חקירה בנושא. יש לציין כי שיתוף פעולה זה חשוב ועשוי לתרום לעתים לפעילויות שאינן במעטפת המעקב.

מחנה קיץ לחניכי ד‘-חבתנועה החדשה

בשבוע שעבר, יצאו כשש מאות חניכים ומדריכים, מיישובי הגולן, למחנה קיץ שלהתנועה החדשה“. אחרי שנת פעילות מוצלחת, יצאו כולם למחנה בהובלת צוות מדריכים, מדבים ומחלקת הילדים והנוער, במרכז הקהילתי גולן. למחנה, מגיעים חניכים מכל הארץ והוא מתקיים בחמישה סבבים שונים. בכל סבב, משתתפות מספר מועצות. הגולן השתתף בסבב הראשון, שכלל 1500 חניכים, מתוכם 600 ילדי הגולן! היה מחנה נהדר בנושאעבודה עברית“. מחנה קיץ הינו אירוע שיא שסוגר את שנת הפעילות ובו באים לידי ביטוי המדריכים, הערכים והעשייה השנתית. לאחר המחנה, מתחילים בהכנות לקראת השנה הבאה. נתראה שוב בקרוב.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?