“מצפה גולן” מצדיעים לאילנית

הזמר העברי הוא אבן דרך בתהליך הלימודי של ביה”ס “מצפה גולן”. בכל שנה, מכינים שם פסטיבל מושקע משירי אמן ישראלי ובהשתתפותו. השנה, בפעם ה-11, הייתה זאת אילנית


בית הספר “מצפה גולן” בוחר לראות בזמר העברי אבן דרך בלמידה משמעותית לאהבת ארץ ישראל וחיבור לעם היושב בה. לכן, ממשיך בית הספר בהתמדה לקיים מדי שנה פסטיבל הצדעה לזמר העברי. השנה, הצדיעו תלמידי בית הספר לזמרת אילנית.  אילנית היא אחת הזמרות הפופולריות ביותר בישראל, מאז סוף שנות ה-60′. היא הקליטה יותר מ-600 שירים ויותר מ-30 אלבומים רבי-מכר. היא זכורה כחלק מהצמד “אילן ואילנית”, שהקים האמרגן שלמה צח (“אילן”). היא הזמרת הראשונה שייצגה את ישראל בתחרות הזמר של האירוויזיון.

אילנית, שעלתה לבמה בתום הפסטיבל, אמרה: “אתם כל כך מרגשים. אם אתם רוצים, אני אבוא עוד פעם”. היא שרה לקהל המחבק ממיטב הקלאסיקה שלה: “אני ישראלית”, “בשנה הבאה” ועוד. ליווה אותה אלון אמיתי, תלמיד כיתה ח’, הלוקח חלק פעיל בפסטיבל מאז כיתה ד’ – המאסטרו!

מנהל בית הספר, יריב גל: “לשירים האלה שמור מקום של כבוד בתרבות הישראלית. הם מבטאים את ההיסטוריה שלנו, את הגעגועים שלנו, את התקוות שלנו ואת החלומות שלנו בעיצוב חיינו. הילדים שלנו חייבים להכיר אותם, להתחבר אליהם וללמוד מהם כחלק מעיצוב תרבותם”

על הבמה, הופיעו 200 ילדים בנגינה, שירה, ריקוד, התעמלות והנחייה. רק ילדים היו על הבמה ומאחורי הקלעים. הילדים, מכיתות ב’ ועד ח’, עברו תהליך למידה, שייושם תוך כדי התהליך. התהליך כולו הובל על ידי ד”ר רבקה מרום, המורה לשיר עברי, שקיבלה השנה גם את ריכוז המוזיקה בבית הספר.

מנהל בית הספר, יריב גל, פתח את האירוע: “כשארד מהבמה, יהיו כאן עליה רק ילדינו. הם ישירו, ינגנו, ירקדו וינצחו על פס קול ישראלי. לא מובן מאליו שאנחנו הולכים לשמוע פס קול ישראלי שחלקו בן 50 שנה מילדי 2017. אילנית שרה ‘אני ישראלית – נושאת שירי מחר למושבה גבולית…’ –  לשירים האלה שמור מקום של כבוד בתרבות הישראלית. השירים האלה מבטאים את ההיסטוריה שלנו, את הגעגועים שלנו, את התקוות שלנו ואת החלומות שלנו בעיצוב חיינו. הילדים שלנו חייבים להכיר אותם, להתחבר אליהם וללמוד מהם כחלק מעיצוב תרבותם. אנחנו כאן, בבית הספר, מאפשרים לזה לקרות, הלכה למעשה, במעשה החינוכי היום-יומי. המוזיקה מחברת עולמות ופותחת דלתות נסתרות. דרך המוזיקה נוצר השביל אל הנפש – ומכאן הכול אפשרי”.

 עצמאות דרך המוזיקה

הילדים המשתתפים הכירו מיומנויות חברתיות כמו לכבד ברמה של הקשבה, אכפתיות, הימנעות ממילים שיכולות לפגוע, או התנהגות לא נאותה אחרת, שעלולה לפגוע בחבר. הילדים עבדו בנחישות ובחריצות להשגת מטרה משותפת אחת: מופע הפסטיבל.

השנה התמקד תהליך הפסטיבל בחינוך לעצמאות. “אם הייתי מרצה לילדים בכיתה על עצמאות – מהי, איך היא באה לידי ביטוי במעשים, למה זה חשוב…קשה לי להאמין שהילדים היו באמת יודעים ומיישמים עצמאות. אותו דבר בדיוק, אם הייתי מלמדת מהו כבוד וכיצד מכבדים?”, אמרה רבקה.

בתהליך הפסטיבל, הילדים יישמו את הדרישה לעצמאות. כבוד הדדי והתנהלות עצמית היו אבני הדרך בתהליך.

“כמה אנחנו מחזקים ילד על התנהגויות חברתיות? בבית הספר ברוב המקרים שמים דגש על הצלחות אקדמאיות. הילדים בתהליך הפסטיבל למדו הבלגה, התחשבות, יכולת לעמוד בפיתויים. נקודה הכרחית ללמידה היא ההימנעות למען הגברת התנהגות נאותה וההימנעות היא זו שיוצרת עשייה חיובית.

השירה העברית מאפשרת לדון בכל אחת מהנקודות החשובות האלו. השירים של אילנית נתנו לנו מנוף לשיח על האני, על העצמה, על התמיכה של איש ברעהו”.

לאחר האודישנים, נכתב המופע ומתחילה העבודה עם הנגנים והזמרים, הרקדנים והמתעמלים ולבסוף, המנחים. כל המופע נבנה על ידי הילדים בהנחיה צמודה. את הנגנים ליווה אופיר מטרני, שהיה המנהל המוזיקלי של כל הנגנים: כלי נשיפה, כלי הקשה, תופים, קלידים, פסנתר וגיטרות. אליהם הצטרפו הזמרים.

רבקה: “אני ליוויתי לאורך כל התהליך את הכוראוגראפיות, מכיתות ה’-ח’, שבנו ריקודים ברמה גבוהה מאוד. המנחים כתבו את הטקסט בשיתוף פעולה מלא של כל השותפים”.

משתתפת בפסטיבל אמרה: “תודה רבה על הפסטיבל המדהים שהיה היום. הוא גרם לי לבטא את עצמי בדרכים שונות. היה לי מדהים היום וזה גרם לי לביטחון עצמי מלא”.

ילדה אחרת אמרה: “תודה רבה על כל הפסטיבל. חבל שהוא נגמר. לפני הפסטיבל, לא היו לי בכלל חברים ועכשיו בכל החודשים האלה, היו לי חברים ובכל הגילים. אני פתאום מרגישה שייכת”.

מורים כתבו לאחר האירוע :

“עבודה ללא לאות ותוצאה יפה, צבעונית ומחממת את הלב. העצמת הילדים וחיבור לנקודות החוזק שלהם…”;  “הכול זרם והוגש בצורה מקצועית ונעימה”; “פסטיבל מדהים. תענוג לראות את הילדים מופיעים בכל כך הרבה דרכים עם כל כך הרבה כישרונות”.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?