מנציחים וזוכרים בעקבות לוחמים

השנה מציינים 45 שנה למלחמת יום הכיפורים, מלחמה בה ספגו חטיבות השריון אבדות קשות. לאחרונה נערכו טקסי התייחדות באנדרטאות הגולן, במעמד המשפחות השכולות


לאורך השנים, ידעה רמת הגולן קרבות רבים, שהקשים ביניהם התרחשו במלחמת יום הכיפורים. השנה, מציינים 45 שנה למלחמה וזו הזדמנות לחזור אל ההרים והשבילים בהם לחמו ונפלו חללי צה”ל, לספר את סיפורם ולזכור. בשבועות האחרונים, התקיימו טקסי התייחדות לזכר חללי החטיבות השונות, במספר אנדרטאות בגולן.

חטיבה 679

חטיבה 679, חטיבת שריון במילואים, הוקמה שלוש שנים לפני מלחמת יום כיפור. הטקס התקיים באנדרטה של החטיבה, הנמצאת למרגלות תל שיפון.

“בתחושת גאווה גדולה, קיבלתי לפני כחודש ימים את הפיקוד על חטיבה 679”, ציין מפקד החטיבה, אל”מ נריה ישורון. “חטיבה שכזו, אשר לוחמיה ומפקדיה עיצבו במעשיהם ובעוז רוחם את ההיסטוריה של מדינת ישראל, היא חטיבה אשר זכות גדולה להשתייך אליה ולפקד עליה. מאז הקמתה של החטיבה ועד היום, עמדו תמיד לנגד עיניה משימת ההגנה על רמת הגולן והאחריות הגדולה להסרת איומים המתהווים בגבולה הצפוני של המדינה הקטנה שלנו. נמצאים אתנו כאן בני המשפחות השכולות של החטיבה המכבדים אותנו בנוכחותם. קיום של מעמד הנצחה כזה, אשר שותפים בו מפקדים, לוחמי עבר ומשפחות שכולות, לצד מפקדי ולוחמי ההווה של החטיבה, מעיד יותר מכול על קשר הדם הייחודי כל כך שנרקם בין המשפחות השכולות ובינינו, המשרתים בחטיבות הלוחמות. עוצמתו של קשר זה, השוזר עבר, הווה ועתיד, ניכרת היטב בחטיבה  679”.

 חזי דרקסלר על אביו, יצחק דרקסלר ז”ל: “לפני 45 שנים, 30 שנים אחרי שסבתי שרה עלתה, חסרת כל, לרכבת האחרונה לאושוויץ, הבן שלה וחבריו לחמו בגבורה עילאית כנגד אלו שביקשו לחסל את העם היהודי, אבל הפעם, בצבא יהודי, במדינה יהודית ריבונית, בארץ ישראל”

במהלך הטקס, שיתף חזי דרקסלר את סיפורו של אביו, יצחק דרקסלר ז”ל, שהיה לוחם בחטיבה 679, נפצע במלחמת יום הכיפורים בקרב במצבה בנפח ונפטר לפני כחצי שנה, כתוצאה מאותה הפציעה: “למרות הכאב העצום שלא מרפה, כולנו צריכים לזכור ולנצור בלבנו לעד: לפני 45 שנים, 30 שנים אחרי שסבתי שרה עלתה, חסרת כל, לרכבת האחרונה לאושוויץ, הבן שלה וחבריו לחמו בגבורה עילאית כנגד אלו שביקשו לחסל את העם היהודי, אבל הפעם, בצבא יהודי, במדינה יהודית ריבונית, בארץ ישראל. למרות הכאב, למרות האבדות הרבות ולמרות הפצע שלעולם לא יגליד – יכולנו להם. אני עומד פה היום, נכד ליהודים שהובלו כצאן לטבח, לפני שנים בודדות. נכד לבני עם בלי אדמה, ללאום בלי כבוד לאומי. עומד פה בגאווה גדולה, כבן לחלל חטיבה 679 המפוארת, כלוחם מילואים בצה”ל, כאבא לילדים שמתחנכים על אהבת העם והארץ. עומד זקוף קומה במדינה יהודית ריבונית ודמוקרטית בארץ ישראל”.

חטיבה 188

חטיבה 188, שנשאה בעול הבלימה של הכוחות הסורים ברמת הגולן במלחמת יום כיפור, ספגה אבדות כבדות במלחמה, בהן גם משדרת הפיקוד הבכירה. במהלך הלחימה, במאמץ אדיר של מפקדי החטיבה, ובראשם אל”מ יוסי בן חנן, היא שוקמה, אורגנה מחדש ויצאה למתקפת נגד במובלעת הסורית, עד לניצחון במלחמה. היום, ממשיכה החטיבה לתפקד כחטיבת שריון סדירה, תחת פיקוד הצפון.

בשבוע שעבר, נערך טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חטיבה 188, באתר ההנצחה “ברק”, במפקדת החטיבה ברמת הגולן. הטקס התקיים במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, מפקד עוצבת “געש”, תת אלוף אבי גיל, מפקד חטיבה 188 אל”מ גל שוחמי, המשפחות השכולות, מפקדי וחיילי החטיבה בעבר ובהווה.

מהקמת חטיבה 188 ועד היום, שכלה החטיבה 338 חללים. לוחמיה פעלו באומץ לב ולקחו חלק משמעותי במלחמות ישראל, בהגנה על המולדת ושמירה על ביטחון האזרחים.

“מורשתם, גבורתם של יקירכם – מופת הם לנו”, פנה האלוף סטריק למשפחות השכולות. “מרגע שנפלו, הפכתם אתם לחלק ממשפחת החטיבה 188. נוסיף ללוות אתכם, לחבק אתכם, ולהגיש לכם כתף תומכת.

“פרקי גבורה רבים נרשמו בלחימת אנשי 188 לדורותיה. מול כל אתגר שיעמוד לפניכם, זכרו את צוואתם של הלוחמים שלא שבו ופעלו לאורה. המשיכו את דרכם, האירו בצעדיכם את גבורתם, היו ראויים להיות לוחמים בחטיבה 188”.

חטיבה 7

גדודי חטיבה 7, חטיבת תש”ח, שהוקמה עם הקמת המדינה ופועלת עד היום כחטיבת שריון סדירה, קיימו גם הם ימי משפחות שכולות בשבועות האחרונים.

“השנה אנו ממשיכים לציין 70 שנה למדינה ולחטיבה”, הדגיש מפקד החטיבה, אל”מ רומן גופמן, ביום המשפחות השכולות של גדוד 77. “עוצמתנו היא בחיבור בין עבר לעתיד. אנחנו רק מתקדמים, גם במקום שבו הפנס לא מאיר ולא רואים את הדרך, במקום שבו קשה לפעמים – מתקדמים. ממשיכים את המורשת, המסורת ואת המסע הזה אל עבר היעד הבא. בחיבור בין העבר לעתיד, במקום שבו מורשת הערכים של יקירכם-גיבורינו מתחברת לנפשם ולבם של לוחמי ההווה. זו עוצמה גדולה מאוד, העוצמה הזו יוצאת מכאן היישר למעוזי אויבינו. בכל מקום שבו יעזו לפגוע במדינת ישראל ובאזרחיה, הם ימצאו את גדוד 77, את חטיבה 7 ואת צבא ההגנה לישראל. זו הרוח שלנו, ואת הרוח הזו נמשיך ונביא לכל מקום”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?