מנהיגות וקהילה עם חוסן

מנהיגות וקהילה עם חוסן

קהילת הגולן ומנהיגיה הפגינו חוסן ומוכנות בימי המתיחות ומול התגובה האיראנית. במקביל לחזרה לשגרה, ממשיכות המועצות לפעול לשיפור המיגון והמוכנות ברמה המקומית והאזורית


ביום שישי שעבר בצהריים, שלחו ראשי המועצות בגולן ובקצרין לתושבים הודעה על חזרה לשגרה מלאה וכמו במטה קסמים, חזרה השלווה לאזורנו, אחרי מספר ימים של מתיחות ביטחונית. כך, השבוע כבר עסקנו בזכייה של ישראל באירוויזיון, ב”כפרה עליכם” של נטע ברזילי, ביום ירושלים ובעונת הדובדבנים, שבאה עלינו לטובה. הפוקוס הביטחוני עבר כרגע ליום הנכבה בדרום הארץ, הפוקוס התקשורתי מרוכז בהעברת שגרירות ארה”ב לירושלים, אך בישראל, כמו בישראל, תמיד יש סבב נוסף, אליו צריך להיערך.

השבוע, המשיכו ראשי הרשויות המקומיות גולן וקצרין בעבודה אינטנסיבית מול משרדי הממשלה, משרד הביטחון ופיקוד העורף, בפעילות לשיפור המיגון החסר, בעיקר בבתים פרטיים, בהם אין ממ”דים, או במקלטים משותפים שנמצאים במצב תחזוקה לקוי, על מנת לדאוג למיגון מקסימלי של האוכלוסייה, הן במוסדות הציבור והן בבתים הפרטיים.

18 ראשי הרשויות של אשכול גליל מזרחי העבירו פנייה לראש הממשלה, שר האוצר ושר הביטחון וקראו להם לגבש תכנית חומש למיגון הגליל והגולן ובכלל זה – מוסדות ציבור, מוסדות חינוך, מרפאות, גני ילדים ובתים פרטיים וכמובן, את בית החולים “זיו”, בצפת.

בפגישה עם שרי הביטחון והפנים, פנה ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה וביקש לפעול באופן מידי למגן את הכפרים הדרוזיים ולספק להם את כל מרכיבי הביטחון, על מנת שהאוכלוסייה הדרוזית תהיה ערוכה לחירום והתושבים ירגישו חלק ממדינת ישראל. יש לציין כי במועצות הדרוזיות אין מקלטים ומוסדות החינוך אינם ממוגנים. בנוסף, גיבשה המועצה האזורית גולן תכנית מפורטת למיגון והיערכות המועצה על כל יישוביה ובכלל זה תכנון והצבה של מגוניות אשר יו”ר קרן קיימת לישראל, דני עטר, קידם במהלך ימי המתיחות. המגוניות יוצבו בשטחים פתוחים, באתרי תיירות וחקלאות.

18 ראשי הרשויות של אשכול גליל מזרחי העבירו פנייה לראש הממשלה, שר האוצר ושר הביטחון וקראו להם לגבש תכנית חומש למיגון הגליל והגולן ובכלל זה – מוסדות ציבור, חינוך, מרפאות ובתים פרטיים וכמובן, את בית החולים “זיו”, בצפת

חוסן לציבור

נחזור לשבוע שעבר: אחרי ימים של מתיחות והמתנה לתגובה איראנית, הודיע צה”ל, ביום שלישי, על פתיחת מקלטים בגולן ובקצרין. ראשי הרשויות, אלי מלכה ודימי אפרצב, עודכנו מבעוד מועד על ידי גורמים בכירים בצה”ל להיערך לתגובה איראנית. מרכזי ההפעלה של המועצות נפתחו והחלו להפעיל את הגורמים ביישובים. ההמשך כבר ידוע. האירנים ירו טילים שיורטו על ידי צה”ל ובעקבות הירי, ביצע צה”ל את אחת התקיפות הרחבות והמרשימות כדי להסיר מתקנים ותשתיות איראניות בסוריה, אשר בעתיד היו עלולות לאיים על ישראל.

לאחר הערכות מצב ושיח עם ראשי הרשויות, הוחלט לשמר את השגרה האזרחית ולפתוח את מוסדות החינוך בגולן ובקצרין ולאפשר חיים סדירים בכל רחבי הגולן. מעל 80 אחוז מהתלמידים הגיעו למוסדות החינוך, כאשר המועצות והקב”טים של מוסדות החינוך ליוו את צוותי החינוך לאורך יום הלימודים. החקלאים יצאו לעבד את השדות ולמעט האתרים הסמוכים לגבול, מצפה רונן ועוז 77, כל אתרי התיירות נותרו פתוחים.

לכל אורך ימי האירועים, נשמר קשר רציף בין משרד הביטחון וצה”ל לבין ראשי הרשויות. הרמטכ”ל, רב אלוף גדי אייזנקוט, הגיע למפגש עם אלי מלכה, דימי אפרצב וראשי הרשויות הדרוזיות. רב אלוף אייזנקוט ציין לשבח והביע הערכה רבה למנהיגות המקומית, כמי שמנהלת את ההיבטים האזרחיים בצורה שקולה, רגועה ומעבירה מסרים של חוסן לציבור. במפגש נכחו מפקד פיקוד צפון, אלוף יואל סטריק, מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי ומפקד עוצבת “הבשן”, תת-אלוף עמית פישר. במפגש, עדכנו המפקדים את ראשי הרשויות בעיקרי הערכת המצב ודנו במוכנות היישובים והעורף האזרחי. במהלך המפגש, הביע אלי מלכה את תמיכת תושבי קצרין והגולן במדיניות האסטרטגית של ממשלת ישראל וצה”ל, למנוע בכל מחיר התבססות אירנית מעבר לגבולנו.

“רק כך נבטיח עתיד של שקט בגולן”, אמר מלכה. מלכה הודה לצה”ל על שהוא מאפשר חיים בשגרה כמעט מלאה, תוך כדי האירועים והמתיחות.

אמון במערכת

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב: “בשבוע הקודם, התמודדנו עם איום אמתי שהקיש על דלת ביתנו. האיום הזה הציג פעם את נוספת את חוסנם ואופיים המיוחד של תושבי הגולן, בכלל ותושבי קצרין, בפרט, קהילה חמה ומחבקת שנרתמה, הקשיבה ועזרה. תודה והערכה מיוחדת מגיעה לעובדי המועצה והמתנדבים, שעזבו את מלאכתם וביתם, התייצבו במרכז ההפעלה, היו קשובים לפניות התושבים ותרמו לשמירה על חוסן קהילתי יציב וחזק.

“אני רוצה לציין לשבח את צוותי מוסדות החינוך אשר פעלו ללא לאות ונתנו תמיכה והרגשה בטוחה לגבי מוכנותם לכל תרחיש אפשרי. במהלך הימים המתוחים, כינסנו את צוות החינוך במרכז ההפעלה להערכת מצב מיוחדת ובה הם קיבלו הנחיות להמשך. שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים הנו כלי ומפתח להצלחה ולמניעת פערים. תודה רבה לכל העוסקים בדבר. אני מחזק את ידי כוחות הביטחון וחיילי צה”ל אשר שומרים עלינו מכל משמר, יומם וליל. נמשיך לפעול לחיזוק המוכנות של העיר קצרין ותושביה לחירום ובכלל זה נושא המיגון, אשר מהווה בעיה בכל אזור צפון הארץ. המועצה הגישה לממשלה תכנית מפורטת למיגון והיערכות לחירום בעלות של 110 מיליון ש”ח, מתוכה כבר אושרו לביצוע מידי 6.4 מיליון ש”ח. אני מצפה מממשלת ישראל להשלים בהקדם את הפערים”.

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב: “שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים הנו כלי ומפתח להצלחה ולמניעת פערים. אני מחזק את ידי כוחות הביטחון וחיילי צה”ל אשר שומרים עלינו מכל משמר, יומם וליל. נמשיך לפעול לחיזוק המוכנות של העיר קצרין”

ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה: “אחרי שנים, בהן אנו נערכים לחירום מרמת המועצה ועד רמת היישובים והפרט, ניתן לראות עד כמה ההיערכות הזו חיונית בזמן אירוע. החוסן הקהילתי-אזרחי והמוכנות של בעלי התפקידים ביישובים ובמועצה, אפשרו לנו לנהל חיים תקינים, גם בזמן מתיחות ביטחונית, כל עוד אפשרי כמובן ולנהל את מרכז ההפעלה של המועצה, בתיאום מלא עם כל הגורמים הצבאיים ועם היישובים. אני גאה בקהילה שלנו ששידרה החוצה חוסן והראתה כיצד צריכה אוכלוסייה אזרחית לנהוג בחירום, מתוך אמון במערכת והתנהלות נכונה בהתאם לנהלים ולתרגולים.
“בסיכום האירוע, חייבים לציין את העבודה המדהימה שצה”ל עושה. ראינו את צה”ל במלוא עוצמתו מגן עלינו ועל מדינת ישראל ועל כך כולנו מצדיעים למפקדים, ללוחמים ולמערכת הביטחון. העוצמה והיכולות שצה”ל הפגין, העבודה המשותפת והתיאום של הרשויות ביחד עם צה”ל, היכולת לתת התראה בזמן, ליירט את הטילים, לגבות מחיר מאוד כבד מאלה שירו את הטילים ולפעול אסטרטגית על מנת להסיר את האיום של התבססות איראנית על הגבול שלנו כאן, לצד ההיערכות שלנו במרחב האזרחי ביישובים, בקצרין ועכשיו גם בכפרים הדרוזיים – כל אלה יצרו את הכוח שמנהל את המערכה החשובה והגדולה הזו, כדי שנוכל להתמודד בצורה מיטבית. זה מבטיח לנו עתיד טוב יותר”.


מקלטים בקצרין – טיפול בכל תקלה

מוכנות העורף היא שם המשחק. בעקבות הערכות מצב שונות, הורה ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, כבר בתחילת השבוע שעבר, על פתיחת כל המקלטים הציבוריים בקצרין לצורך היערכות וביקורת.

קב”ט המועצה ומחלקת הביטחון עברו בין המקלטים הציבוריים ובדקו את תקינותם. התושבים התבקשו ליידע את המועצה במידה שנתקלו במפגע בסמוך למקלט, או בליקוי אחר, אשר עלול לפגוע בשהייתם במקלט, בעת הצורך.

קב”ט המועצה, אבי לוגאסי: “בהתאם למצב בשבוע האחרון, ביצענו פתיחה של המקלטים לטובת ביקורת והכנתם למצב חירום. רוב המקלטים הציבוריים נמצאו במצב תקין וביצענו תיקונים במקומות בהם התגלו לקויים. אנו נתקלים בבעייתיות בעיקר במקלטים הקיימים בבניינים משותפים בהם לא מוסדר ועד בית, תשלום החשמל לא משולם ומשאבות המים לא עובדות, כתוצאה מכך המקלטים מוצפים. אני מבקש מכל התושבים לגלות ערנות ואכפתיות, להתאגד, לפנות את המקלט עצמו, הכניסות והיציאות שלו מלכלוך, אשפה וציוד ולהיעזר במועצה בטיפול התקלות.

“תושבים המתגוררים בבניינים בהם ישנן בעיות במקלטים, אנא פנו למוקד 106 עם התקלות שיש לטפל בהן. המועצה תעזור לכל ועד בית בכל שיידרש. על תושבים המתגוררים בבניינים המשותפים בהם לא קיים ועד בית – להקים אחד כזה, אשר תפקידו יהיה לגבות תשלום לטובת החשמל והמים ותקציב שוטף להחזקת המקלט”.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?