מי מכוון את התנועה?

רכז התנועה החדשה בגולן, חגי הראל, יודע שתנועת נוער איתנה וערכית היא זו שהנוער מקים בעצמו, קובע את אופי הפעילות והמפעלים. “אני רק נהג שלהם“, הוא  אומר


נתנו לי משימה שאני לא יכול לבצע. אני אמור להוביל תנועת נוער בגולן. העניין הוא, שברוך השם, אני בן 43, נשוי ואב לארבעה ילדים, אבל כבר מזמן שאני לאנוער‘. תנועת נוער, כשמה כן היא, תנועה של נוער ועל כן, רק הנוער יכול להוביל ולהקים את התנועה. רק מה, הנוער עדיין לא יודע שביכולתו ובכוחו להקים אותה“.

את הדברים האלה אמר חגי הראל, רכז התנועה החדשה בגולן. נפגשתי אתו בביתו שבנטור. בשנים האחרונות, הוביל מרכז קהילתי גולן תהליך של מעבר לתנועה החדשה. בעקבות המעבר, הוקמה קומונת גולן, במושב אניעם, צורף הרכב חדש לצוות מחלקת הילדים והנוער והחל לחולל את השינוי. נפגשתי עם חגי כדי לשמוע:

מזה שנים, תנועות הנוער מופעלות ומנוהלות רק על ידי מבוגרים ששולטים בתנועה, בסדר היום שלה, באופי מפעליה ובהקמתם. אך זו אינה תנועת נוער, זה חוג, כי גם אם הפעילות מעניינת וענפה, היא לא מצמיחה מהנוער אחריות, תחושת מסוגלות והבנה וידיעה שיש להם שליחות ותפקיד בעולם אליו הם גדלים“.

אם כך, איך אתה חושב שנכון או ראוי לעשות זאת?

חגי: “זה מאוד פשוט, בראש ובראשונה, כנסתי את קומונת אניעם, שיש בה שישה ששינים ממסלול החוות ושישה גרעינרים ממסלול הקנים של התנועה. אמרתי להם שהם אחרוני הנוער, שזו השנה האחרונה שלהם להיות נוער ולאחריה, יתגייסו לצבא ויהפכו להיות חלק מעולם המבוגרים. תפקידם כרגע הוא להוביל את הנוער של הגולן להבין שהם צריכים ויכולים להקים תנועת נוער משלהם, כלומר, תנועה שבה הם מתכננים וקובעים את סדר היום של התנועה ופעילותיה.

את האור שזה הדליק בעיניים שלהם, אני לא יכול להעביר במילים. התוצאה לא איחרה לבוא. הששנים והגרעינרים החלו להכין לוז פעילות לכל יישוב ויישוב בגולן. הלוז נבנה יחד עם צוותי ההדרכה ביישובים, יחד עם הנוער. הם חשבו על התכנים. תקרת הזכוכית נשברה. הנוער בכל יישוב ויישוב הקיםחג מעלות‘, בו קיבלו את חניכי כיתה דלתנועה והאירו את הגולן בכתובות אש“.

חיבורים

חגי מוסיף ומספר: “בעוד ישנם יישובים בהם יחגגו אתחגי המעלותבימים הקרובים, קומונת אניעם לא קופאת על שמריה וכבר הקימה, בשיתוף פעולה עם הששנים ממסלול החוות, שלושה סמינרים שונים שהתקיימו בסוף השבוע הקודם, בחאן אל על‘, באבני איתן“.

ביקשתי ממנו שיספר קצת על הסמינרים, כדי שגם אתם ההורים והתושבים תוכלו לחוות מעט ממה שקורה בהם.

סמינר אחד לטרוםפעילים מכיתות ט‘ ,שעסק במנהיגות ולמעשה פתח את תהליך טהאזורי, לקראת גיבושם והכנתם להנהגה והדרכה, בשנה הבאה.

הסמינר השני יועד לפעילים ותפקידו היה להתחיל הקמה של צוות פעילים אזורי שיוביל את תשתית הפעילויות התנועה, הן ביישובים והן באזור.

הסמינר השלישי היה לצוותי הדרכה ועסק בנושא השני במעגל ההדרכה ושמוחיבורים‘. למעשה, לאהוב ולעשות חסד, זה העניין בההידיעה, בתנועה החדשה ואנו פותחים בעניין זה, מיד לאחרחג המעלות‘. בסמינר הזה, למדנו שוב להיכר מחדש, איך להתחבר אחד לשני ולקבוצה, במיוחד אחרי סגר כל כך ארוך, להבין מי אני ומה תפקידנו בחברהובעיקר לאהוב הרבה. אך לא עסקנו רק בדיבורים. ביום שישי, כל הנוער הלך להתנדב אצל חקלאית מאבני איתן, בעישוב הכרם שלה.

לסמינר, הגיעו 200 חברה. היה סמינר מעולה, משום שהוא תוכנן, הוכן ובוצע על ידי ובהובלת הנוער עצמו. פשוט, הכי מדויק והכי נכון, כאשר הנוער מקים את התנועה בעצמו. אני רק הייתי הנהג שלהם

לסמינר, הגיעו 200 חברה מצוות ההדרכה וטרוםפעילים, כ-150 בני ובנות נוער מרמת הגולן והיתר ממסלול החוות, מהגליל העליון, חדרה וחריש. היה סמינר מעולה, משום שהוא תוכנן, הוכן ובוצע על ידי ובהובלת הנוער עצמו. פשוט, הכי מדויק והכי נכון, כאשר הנוער מקים את התנועה בעצמו. אני רק הייתי הנהג שלהם“.

הנוער עצמו

מה עכשיו?

חגי: “אנו ממשיכים במלוא המרץ. בשבוע החולף, הקימה קומונת גולן, בתמיכה וליווי של צוות מסלול החוות בתנועה, שתי חוות חדשות, במושב שעל ובמושב אודם, במטרה לחזק את היישובים במועצה ולבסס את פעילות הנוער בתנועה, עבור הילדים והקהילות. זה תהליך ארוך, שבעזרת השם, אנו נמשיך בו גם ביישובים נוספים.

מחלקת הילדים והנוער, במרכז הקהילתי גולן, ממשיכה להשקיע ומפנה תקציבים נוספים להצטיידות והתבססות, לתמיכת הנוער במהלך זה, במטרה לאפשר לנוער לפתח את התנועה בקהילות נוספות, להקים חוות נוער ולחזק את הקנים בכל היישובים.

כבר השבוע, נרכשה ומוקמה מכולה חדשה במתחםצנוברואנו עוסקים ברכישת ציוד נוסף, שיהווה מרכז הצטיידות לצוותי הפעילים, תשתית איתנה וישרת את הנוער בגולן בפעילותו. אנו נמשיך לתמוך בנוער להקמת תנועת נוער אמתית, המובלת על ידי הנוער עצמו.

זה המקום להודות, בשם כל הנוער והילדים, לכל אחד ואחת מחברי קומונת גולן, שמנהיגים את הנוער לעצמאות, ביד רמה ובאהבה ענקית ולהודות למדבים ומנהלי החינוך, על הליווי ועל תמיכתם הכנה ואהבתם לנוער.

אאחל  שנזכה לראות את בנותינו ובנינו עוסקים בפיתוח הגולן, למקום שאליו ירצו לחזור כאנשים בוגרים ושילמדו אותנו להאיר ולהיות אנשים טובים ואוהבים יותר, כל יום מחדש“.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?