מחפשת לעשות טוב

חנות הידהשנייה ביונתן, “אוצרות“, של אוריה שלוי, משחררת לאנשים מה שהם אגרו ולא הסכימו היפרד ממנו. אווירה נעימה, מגוון עצום והכסףהולך לצדקה


פעם בכמה חודשים הילדים שלי מוציאים מהארונות ערמות של בגדים שכבר לא עולים עליהם, או שהם כבר לא אוהבים וממלאים בשקיות ענקיות, כדי שנעביר הלאה. האמת שגם אני קונה לא פעם בגד שאני כבר לא אוהבת, או שלא עולה עליי. מניחה שהתופעה מוכרת לרובכם.

לפני כמה חודשים, בדיוק בשביל כמונו נפתחה ביונתן חנות בגדים ידשנייה – “אוצרות“, הגעתי אליה עם כמה שמלות יפות ובגדים של הילדים והתפעלתי מהחנות הממוקמת בחצר הבית של משפחת שלוי, מוותיקי יונתן ומהמבחר הגדול שיש בה. מדובר בחנות בגדים ידשנייה נעימה וצבעוניות. השמלות התלויות על הקולבים נראות כחדשות, מגוון של סגנונות ודגמים בצבעים שונים שלא מביישים חנות בוטיק ועשו לי ממש חשק למדוד. מדפים עמוסים חולצות, מכנסיים וסוודרים, מתקן למטפחות וכיסויי ראש, נעליים, חגורות, חדר הלבשה עם מראה גדולה ואפילו כלי בית וינטג‘. גיליתי מקום ממש עמוס באוצרות, כשמו כן הוא.

אחרי סיור בחנות, ישבתי לנוח על הנדנדה היפה והירוקה שנמצאת ברחבה, בכניסה לחנות ושמעתי מאוריה קצת על המיזם המיוחד שלה, שהוא בעצם גם חלום שהתגשם ואת זה אני לא פחות אוהבת מהרעיון שעומד מאחורי החנות.    

ספרי קצת על ההתחלה

אוריה: ” על רעיון לחנות ידשנייה בחצר הבית שלי חשבתי כבר לפני שנים רבות, עוד כשהייתי גננת וההורים היו מביאים לגן כל מה שלא היה נחוץ בבית. ראיתי שלכל חפץ יכולים להיותחיים חדשיםושחבל לזרוק לאשפה, מבלי לנסות להפיק תועלת נוספת.

כשפרשתי מעבודתי כגננת והפכתי למדריכת הורים, גיליתי שיש לי את הזמן שלא היה לי כגננת להגשים חלום ישן.

תרבות הצריכה שלנו היום היא מוגזמת. אנחנו קונים וזורקים בכזו קלות, שחבל על העולם ועל הכסף שלנו. מהמחשבה הזאת, שיש אנשים שיכולים ליהנות מהדברים שאנחנו כבר לא צריכים, ועל הדרך גם ייכנס כסף לקופת הצדקה, נולדה החנות שלי – ‘אוצרות‘.

בחנות יש בעיקר בגדים, אולם יש גם כלי בית, נעליים, תכשיטים, תיקים, מפות, וילונות, מטפחות, משחקים וחפצים שונים ומגוונים. אני גם מציירת על חפצים ישנים ומפיחה בהם חיים“.

החסד אין לו סוף

מאיפה מגיעים הבגדים ושאר הפריטים לחנות?

אוריה: “את הבגדים, כמו את שאר הפריטים, מביאים לי אנשי יונתן, שידועים כאנשי חסד ומשתפים פעולה וגם אנשים מיישובי הסביבה ומכל מקום ברחבי הארץ ששמעו על החנות.

כמובן שאני מקפידה שהמקום יהיה נקי ונעים, שהבגדים יהיו מכובסים, נקיים וראויים ושתהיה הרגשה נעימה וכיפית לקנייה.

גיליתי שהחנות נותנת לאנשים את האפשרות לשחרר את מה ששוכב בבית ללא שימוש זמן רב, באופן הנכון ביותר.

מישהי, שאגרה זמן רב, אמרה לי: ‘בזכות החנות שלך, שהמטרה שלה חשובה, אני מרשה לעצמי לשחרר…’. ישנם אנשים שמאוד קשה להם למסור. כשאנשים מודעים לעובדה שמישהו אחר ישתמש ושהכסף ילך לצדקה, הרבה יותר קל להם לשחרר

מישהי, שאגרה זמן רב, אמרה לי: ‘בזכות החנות שלך, שהמטרה שלה חשובה, אני מרשה לעצמי לשחרראני יכולה לאוורר את הבית ואת הארונות ולא פחות את הלב והנשמה‘.

ישנם אנשים שמאוד קשה להם למסור. במקרה הזה, כשאנשים מודעים לעובדה שמישהו אחר ישתמש ושהכסף ילך לצדקה, הרבה יותר קל להם לשחרר“.

בדרך כלל, מי שפותחת חנות בגדים מחוברת קצת לעולם האופנה את מגיעה משם?

לא ממש. אינני מתיימרת להציג בגדים, או תכשיטים, שהם בהכרח אופנתיים. מה שמיוחד פה הוא שיש בחנות מגוון סגנונות וניתן למצוא את אופנתזיפלצדהודיה לוביץ  ובגדים של מעצבים שונים, גם וינטגוגם דברים חדשים, לכל המידות. בגדים תמיד כיף לקנות וכשלא צריך לבזבז עליהם כל כך הרבה כסף, זו יכולה להיות חוויה נהדרת“. 

אילו תגובות את מקבלת מהקונים?

התגובות מאוד מאוד מפרגנות ונלהבות. אנשים שמחים שיש מקום כזה בקרבת הבית ושהילדים והנוער יכולים להגיע באופן עצמאי. פעם אולי אנשים היו מתביישים לקנות, או לקחת ידשנייה. היום נושא המחזור והשמירה על העולם חשוב לרבים החיים ביונתן ובגולן ולכן שמחים מאוד על פתיחת המקום.

אמירה שלכל הכבוד לך על המיזם החשוב והיפה הזה!’ חוזרת על עצמה פעמים רבות, כולל תגובות על חנות נקייה ומריחה ניחוחות נעימים של כביסה. תגובות סיפוק רבות מגיעות גם מנשים ונערות שמחפשות ביגוד צנוע ומוצאות אותו אצלי“.

החנות עמוסה בסחורה ואוריה מספרת שיש פריטים שאין להם מקום בחנות, אז היא  שומרת במחסן.

לאט לאט, מבינים שלא הכול מוצג וכבר יצא שנשאלתיהאם יש לך במקרה מסחטת הדרים?’, ‘האם יש לך סודה סטרים?’. במקרה, או שלא במקרה, היה ליתמיד טוב לשאול“.

אחת המטרות של החנות הזו היא להחזיר אהבה לעולם ולאנשים שחיים בו ולא תמיד חיים ברווחה. אז הכסף נתרם לצדקה. מהחודשיים שהחנות פתוחה, הצלחתי לאסוף סכומים יפים למרות שהמחירים באוצרותסמליים. 3-20 שח לפריט

לאן הולך הכסף מהרווחים?

אחת המטרות של החנות הזו היא להחזיר אהבה לעולם ולאנשים שחיים בו ולא תמיד חיים ברווחה. אז הכסף נתרם לצדקה. מהחודשיים שהחנות פתוחה, הצלחתי לאסוף סכומים יפים למרות שהמחירים באוצרותסמליים. 3-20 שח לפריט“.

לסיכום, משתפת אוריה: “אני מרגישה שהטוב הזה מושך אליו עוד טוב והחסד אין לו סוף.  אנשים שולחים דברים מכל הארץ, חברות ונערים מגיעים לעזור למיין ולסדר, בעלי חנויות תרמו לי קולבים ואת הסטנדים לקולבים עצמם. בחורים הובילו את הציוד ורבים מהקונים לא מוכנים לקבל עודף ומשאירים תוספות לצדקה“.

וסיפור נחמד לסיוםבשבת האחרונה, הגיעו שנישביליסטיםליונתן וחיפשו מקום להטעין את הטלפונים. הזמנו אותם להטעין במוצאי השבת ועד ההבדלה להיות אתנו ולסעוד יחד. מדובר בשני חיילים משוחררים ונחמדים. לפני שנפרדנו מהם, שאלנו האם יש להם צורך במשהו נוסף. התברר שאין להם מספיק בגדים להמשך הטיול.

השניים הופתעו לשמוע שבחצר הבית יש חנות בגדים קטנה וחמודה והם מצאו להם מכנסיים וחולצות מדרייפיט ואף כובע להמשך הטיול ואני? כל כך שמחתי שהצלחתי לעזור“.

שעות הפתיחה:

שלישי  מ 17:00-19:00

רביעי – 20:00-22:00

שישי – 12:00-15:00

(ייתכנו שינויים בשעות ובימים. כדאי לעקוב)

אם השעות אינן מתאימות לכם, תאמו באופן אישי.

אוריה שלוי, יונתן – 052-8348341

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?