מהפכת התקשורת הדיגיטלית – יצאנו לדרך!

עד לרישות כל הגולן בסיב אופטי תת-קרקעי, החלה “בזק”, לפני כחודש, בפיילוט של סיב אלחוטי, במושב יונתן. עד כה, התוצאות מרשימות. ראש המוא”ז גולן, חיים רוקח: “אנחנו בתחילתו של עידן תקשורת חדש בגולן”


בגולן, כמו ביתר אזורי הפריפריה קיימים פערי תשתיות. ככל שהקדמה הטכנולוגית במרכז הארץ תופסת תאוצה, הפערים גדלים, כיון שהתשתיות בגולן אינן מותאמות לטכנולוגיות החדשניות.

על מנת לגשר על הפערים, וכחלק מתפיסת הרחבת ההתיישבות בגולן, הנחה ראש המועצה האורית גולן, חיים רוקח, את צוותי המועצה להתכנס לבחינת השטח מול הנהגות היישובים ולמפות את הצרכים והאתגרים ביישובים ובעסקים.

במקביל, נעשתה עבודה מקצועית ומדויקת לבחינת הטכנולוגיות הקיימות והיתכנות יישומן לקידום שיפור השימוש עבור התושב.

המהלך החל לפני כשנה, בפגישה שנערכה עם צוות משרד התקשורת ובנוכחות שר התקשורת, יועז הנדל. לאחר יום שלם בגולן, בו שמעו אנשי משרד התקשורת מצוות המועצה, הנהגות היישובים ומהתושבים על הצרכים בגולן, אושרה בקשת ראש המועצה. הוחלט להקים צוות מקצועי ייעודי, בשיתוף משרד התקשורת, להבנת היקפי ואופי השימוש באינטרנט ומציאת פתרונות מידיים.

במקביל לקידום פריסת סיב אופטי לאורך כל הגולן, ממשיכה עבודת צוות התקשורת כל העת. האפשרויות הוצגו בפני ראש המועצה, חיים רוקח, שנתן הנחיה לצאת לדרך לקידום טכנולוגיות אלטרנטיביות שיתנו מענה מידי לשיפור משמעותי בתקשורת הדיגיטלית.

עידן חדש

הבשורה כבר כאן! החלו עבודות פריסת הסיב האופטי על ידי חברת “בזק”, ב-12 יישובים שתועדפו על ידם. בימים אלו, מסיימים את הפריסה ליישוב קדמת צבי.

במקביל, מזה חודש, שפועל פיילוט הסיבים האלחוטיים במושב יונתן ומאפשר גלישה במהירות גבוהה ונוחה לכל משתמש. טכנולוגיית הסיבים האלחוטיים מאפשרת יישום מהיר, ללא חפירות או פגיעה במרקם החיים והטבע הגולני.

“הבנתי שעד הטמעת התשתיות הלאומיות בכל הגולן, חייבים למצוא פתרונות מידיים שיאפשרו תעסוקה וחווית שימוש ברשת, שמותאמת למציאות החיים שלנו. אני שמח לבשר שאנחנו בתחילתו של עידן תקשורת חדש בגולן, בו האינטרנט מהיר ויעיל. כל אחד יוכל לעבוד מכל מקום”, אומר רוקח בחיוך, לאחר שליווה את הפרויקט לאורך הדרך. “עכשיו נותר לנו להביא את האינטרנט המהיר לכל בית בגולן”.

טכנולוגיית הסיבים האלחוטית (B Fiber Optic Wireless) מאפשרת פריסת סיב אופטי בצורה אלחוטית, באמצעותו יסופק אינטרנט לכל משק בית במהירות של עד 1 ג’יגה.

רוקח: נכון לרגע זה, נראה כי הפתרון מצוין ומאפשר התקנה קלה, שמירה על הטבע והיישוב, בטיחות בשימוש ומתן מענה מצוין לפעילות האינטרנטית הנדרשת. זו בדיוק הסיבה שבגללה נכנסנו לפרויקט

רוקח: “חברת ‘בזק’ הציגה לנו את הפתרון הטכנולוגי הזה כפתרון משלים והוחלט לבצע פיילוט ביישוב אחד. במידה שתהיה הצלחה, ישוכפל המודל ליישובים נוספים, כפתרון זמני, או קבוע, עד לפריסת סיב בקרקע על ידי ‘בזק’, או חברה אחרת. נכון לרגע זה, נראה כי הפתרון מצוין ומאפשר התקנה קלה, שמירה על הטבע והיישוב, בטיחות בשימוש ומתן מענה מצוין לפעילות האינטרנטית הנדרשת. זו בדיוק הסיבה שבגללה נכנסנו לפרויקט – לתת מענה לצורך, תוך שמירה על הטבע ובריאות האדם”.

הפעלת המערכת בבתי התושבים שהצטרפו לפיילוט ביונתן היא סיומו של שלב אחד בדרך להשגת אינטרנט איכותי לתושבי הגולן.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?