מהלימון לעשות לימונדה והכי טעימה שאפשר

המוטו שלה הוא להפיץ אור ואהבה ותמיד לראות את הטוב מכל דבר שקורה וכמובן, לא להפסיק לחייך, כי מי שמחייך, העולם מחייך אליו בחזרה. האורחת שלי לשבת היא סמדר צבר


קצת על עצמך

“סמדר צבר, נשואה ליואל כבר 33 שנה. יש לנו שלושה ילדים, שניים נשואים והקטנה חיילת. לפני חודשיים וחצי, נולד לנו נכד חדש ומהמם וזו שמחה והתרגשות גדולה”.

עיסוק

“מנהלת חשבונות, ב’יער-טק’. לאחר שנים רבות של עבודה במשרדים שונים, פתחתי לפני כמה חודשים, יחד עם חברתי מיי יששכר, משרד בוטיק, במתחם ההאב, באזור התעשייה בני יהודה. בעצם, חזרנו הביתה ל’יער צפון’, אבל בשלוחה נפרדת, שאנחנו מנהלות יחד. המשרד שלנו הוא קטן ובוטיקי, עם יחס אישי לכל לקוח ולקוח”.

מגורים

“מושב נטור, כבר 29 שנים”.

איפה נולדת וגדלת?

“במושב חגור, בשרון. גדלנו במשק חקלאי, ההורים גידלו פרחים, ירקות, אווזים וכבשים. אנחנו ארבע אחיות וכל המטלות של המשק היו נופלות עלינו, הבנות. נהניתי מכל רגע לעבוד במשק המשפחתי. קיבלתי חינוך מעולה שהדברים לא מגיעים בקלות. צריך להשקיע ולעבד את האדמה, בשביל שיהיה אוכל בבית.

“בילדותנו, היו לצערנו גם תקופות לא קלות בפרנסה. ככה זה כשעובדים בחקלאות – פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה. היום, אנחנו צוחקים על זה שהיו תקופות שהיה קשה לקנות לחם הביתה, אבל כבד אווז אכלנו כמעט כל יום… והיום הכול התהפך. לך תקנה לך כבד אווז בהשוואה ללחם.

“תודה להורים שלי, שלימדו אותי על מהות החיים ובזכותם, אני מי שאני היום, בעבודה, בחריצות ובנחישות שקיבלתי מהם. היום, גם ההורים שלנו גרים בגולן, בבני יהודה”.

איך נראה יום שישי שלך?

“יום שישי זה היום הכי כיפי. קודם כול, זה יום שאני לא עובדת במשרד וכל כולו מוקדש לבית, בעיקר לבישולים. הילדים מגיעים וכשאני יודעת שכל אחד צריך להגיע, אני מפנקת אותם במה שהם אוהבים. גם אם כולם הגיעו, עדיין כל אחד מקבל את המאכל שהכי התגעגע אליו. את החתן שלי, שמאוד אוהב בשר, אני מפנקת במטעמים עבורו וכלתי מאוד אוהבת ממולאים, בעיקר עלי גפן ובצל ואני דואגת לפנק גם אותה”.

מה כוללת ארוחת השבת שלכם? 

“מלא סלטים, מנת בשר, מנת עוף, ממולאים שונים ותוספות. אני חצי טוניסאית וחצי קווקזית ובעלי תימני, אז המטבח מאוד מגוון ואני מבשלת גם ממגוון מטבחים אחרים. אוהבת לנסות ולאתגר את עצמי עם מטעמים חדשים. לאחרונה, אנחנו גם מתעסקים עם עישון בשר, שגם את זה אנחנו מכניסים לתפריט, מדי פעם”.

זיכרון ילדות משבת

“יום שישי, רואים סרט ערבי. כשהסתיים הסרט, היה קרקס של כמה דקות ולאחר מכן, היה הרב אבידור הכהן אומר: ‘שבת שלום’, אז היינו יודעים שזה הזמן לקום ולאכול את ארוחת הערב. בארוחת השבת, תמיד היינו כולנו ביחד סביב השולחן, אוכלים קוסקוס באופן קבוע ולאחר מכן, התפזרנו לחברים במושב”.

מה הכי כיפי בשבת שלך?

“אני קמה כהרגלי בשש וחצי בערך, לפני כולם, עושה מרתון סדרות שהפסדתי כל השבוע, זמן איכות עם עצמי, עד שכולם מתעוררים. יש לנו בריכה בבית. בשבתות קיץ, יושבים בכיף, כולנו, עם פירות העונה, שתייה, צחוקים, חוויה כיפית. בחורף, יושבים מול האח ונהנים מסיפורי השבוע שעבר עלינו”.

מאכל אהוב במיוחד?

“קוסקוס, מפרום, עלי גפן ממולאים, קובה ולא לשכוח גלידה, 365 ימים בשנה, גם אם שלג בחוץ, אני חייבת גלידה”.

אני מאוד רוצה לשבת עם חיילים בודדים, שיגיעו אלינו לשולחן שבת/ חג, שיהיו קבועים בביתנו, בית פתוח עבורם. חוץ מזה, הייתי שמחה לשבת עם שון קונרי, או אנריקה איגלסיאס. מה שתצליחו לארגן לי, אקבל בברכה

עם מי היית רוצה לשבת בשולחן שבת?

“אני מאוד רוצה לשבת עם חיילים בודדים, שיגיעו אלינו לשולחן שבת/ חג, שיהיו קבועים בביתנו, בית פתוח עבורם. חוץ מזה, הייתי שמחה לשבת עם שון קונרי, או אנריקה איגלסיאס. מה שתצליחו לארגן לי, אקבל בברכה”.

בשעות הפנאי, מה עושה?

“מתנדבת בעמותת ‘אנוש’, בצפת, כבר תשע שנים, יחד עם חבר מהמושב, חגי הראל היקר. עושים להם אירועים בנטור: חנוכה, קריאת המגילה, ל”ג בעומר, מסיבת קיץ… וחוץ מזה, מגיעים אליהם לפעילויות. אני מנויה להצגות ב’יד שטרית’, כבר 27 שנה ואוהבת טלוויזיה וטיולים בעולם”.

שיר אהוב

“‘Almaz’ של רנדי קרופורד ו’ברכת האלוהים של חופית’, זה שיר תפילה שלי”.

מהו המוטו שלך בחיים?

“להפיץ אור ואהבה ותמיד לראות את הטוב מכל דבר שקורה לנו. תמיד לנסות להתמודד עם דברים שמפחידים אותי, מהלימון לעשות לימונדה והכי טעימה שאפשר. כמובן שלא להפסיק לחייך, כי מי שמחייך, העולם מחייך אליו בחזרה!”.

מהו החלום שלך?

“רוב החלומות שלי מתחילים להתגשם, כל אחד בקצב שלו. כמו שציינתי, שני ילדים התחתנו, זכיתי להיכנס לעולם הסבתות וקיבלתי נכד לפני חודשיים וחצי. שתמיד יהיה לי את היכולת להעניק ולתת לזולת, שלעולם לא אפסיק לצחוק וליהנות מהחיים”.

מה את הכי אוהבת בגולן?

“בגולן, אני מרגישה שכולנו משפחה אחת גדולה, חיים בבועה משלנו. אנשים מאוד מיוחדים ואיכותיים גרים פה, אנשים של אהבת האדם ועזרה לזולת. בכל פעם, מתרגשת מחדש מההירתמות הענקית אחד כלפי השני וגאה להיות חלק מהגולן היפה שלנו”.

מה את מאחלת לעצמך?

“אני מאחלת לעצמי להמשיך להיות מי שאני, להאמין בעצמי, בריאות כמובן ולהיות תמיד מוקפת באנשים טובים ואהובים. להיות מוקפת במלא נכדים, שהבית תמיד יהיה מואר ושהשמחה תשרה בו”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?