לחפש את המשותף

דני אלפסי , קצרין

צודקים התושבים המגיבים ברשתות החברתיות, ואני בתוכם, שקוראים לנבחרי הציבור לנטוש את הלעומתיות ולחפש את המשותף ליצירת אווירה של אחדות ושיתוף פעולה


אף אחד לא יכול לגמד את תרומתו האדירה של סמי בר לב בהקמת קצרין ובפיתוחה. גם ראש המועצה הביע זאת בפומבי ובכתב. אין לשכוח, דימי כראש רשימת עולים ובהמשך כחבר ברשימת “לב”, פעל לבחירתו של סמי, לפחות ב-3 קדנציות. דימי כיהן כסגנו ולסמי היה תפקיד חשוב בבחירתו של דימי כמחליפו.

ביטוי לההערכה ההדדית ביניהם אפשר לראות בישיבת המועצה הראשונה, בקדנציה של דימי. נציגוּת המועצה בגופים “מכון שמיר למחקר” ו”אוהלו” כלל לא עמדה להצבעה וסמי נשאר נציג המועצה, כמו בתקופת כהונתו כראש מועצה. במסגרת הדיון על ועדות המועצה, דימי פעל לכך שסמי ימונה גם כנציג המועצה בוועדת המינויים, ב”חפ”ק קצרין” ובעמותת “מוזאון הגולן” (פרוטוקול 10/2013 (244) – זמין לעיון לכל התושבים באתר המועצה).

עצוב לראות את הידרדרות היחסים ביניהם.

במציאות של לעומתיות חריפה, ואפילו בוטה, כשאין נכונות לשיתוף פעולה וההידברות ממשיכה להיעשות רק ברשתות החברתיות, בלי שום מפגש “בארבע עיניים” למציאת מכנה משותף, אין תמיהה על האווירה שנוצרה. ביטוי לאווירה מכוערת זו ראינו בישיבת המועצה האחרונה.

לדעתי, טעה דימי בשימוש בביטויי “פנסיונר משועמם”, שהוטח בסמי, זה עומד בסתירה ליחסים ביניהם בעבר. אבל צדק בכל שאלותיו לחברי המועצה בעניין הכוונה להדיחו מחברותו כנציג המועצה ב”מכון שמיר למחקר”.

טועה ויקי, שממשיכה להוביל חזית לעומתית. בפוסט שהעלתה, היא מנצלת את טעותו של דימי, כדי להמשיך בניגוח, אבל מתעלמת מהשאלות המהותיות ובכך, תורמת להגברת הפילוג והאווירה הלא-נעימה.

טועה סמי, שאימץ את המדיניות הלעומתית ובניגוד לכל הציפיות, אנו רואים אותו נוטל את תפקיד אדריכל ההסכם הלעומתי. בפניו, חתמו כל חברי המועצה הלעומתיים על הסכם לשיתוף פעולה והתחייבות לנאמנות (על כך מעידות תמונות בפייסבוק).

בעקבות הסכם זה, עלו לדיון נושאים רגישים שאין עליהם הסכמה, כשהמועצה עדיין לעומתית. בכך תרם סמי להגברת ההתפלגות ולפגיעה בתדמיתו הציבורית ובתדמיתה של קצרין. אנו מצפים שינצל את ניסיונו והשפעתו להקמת קואליציה רחבה, כמו בעבר.

טועים הפעילים ה”נאמנים”, שמנצלים אווירה זו כדי להמשיך ולנגח את ראש המועצה, לכנותו בביטויים קשים ופוגעניים ובכך מנציחים את הפלגנות.

נכון, השימוש בביטוי “פנסיונר משועמם” הוא לא מנומס. יש בו מידה של זלזול ולמרות שהוא מתאר מצב אמתי על הגיל, אין להשתמש בו. כמו כן, מיותר לפעול לפגיעה ולהשפלה של ראש מועצה מכהן.

לנטוש את הלעומתיות

אין לשכוח כי כל אשר עשה וקידם סמי, עשה במסגרת תפקידו כראש מועצה. במסגרת זו, ידע והשכיל להעמיד עצמו בראש כל ועדה, תאגיד, חברת-בת ועמותה, שמצא לנכון. גם דימי נוהג כך, כמתחייב מתפקידו. האחריות הרובצת על ראש המועצה להשגת תקציבים ממשרדי הממשלה ולפעול למתן אישורים והיתרים מחייבת זאת.

על כן, אין להעלות על הדעת לתמוך במהלך של הדחת ראש מועצה מכהן מחברותו בגופים הנ”ל ולנמק זאת בעקרונות דמוקרטיים, כאילו מדובר בהצבעה תמימה.

נכון, הרוב קובע בהצבעות, אבל הדמוקרטיה לא מטיפה להשפלת ראש מועצה מכהן, כמו שהיא לא מאשרת בחירת סגנים, ברוב לעומתי ובניגוד לחוק.

צודקים התושבים המגיבים ברשתות החברתיות, ואני בתוכם, שקוראים לנבחרי הציבור לנטוש את הלעומתיות ולחפש את המשותף ליצירת אווירה של אחדות ושיתוף פעולה. בבסיסה, הקריאה מושתתת על העיקרון שאין לפגוע באף גוש, יש בה הערכה להישגיהם בבחירות והיא סומכת על יכולתם וחובתם לשתף פעולה. לכן היא אמתית וכנה.

בטוחני, כי בהידברות, אפשר להביא לבחירתה של ויקי לסגנית ראש מועצה חוקית ועל כל חבריה בגוש יוטלו תפקידים ראויים, בהתאם לרצונם ולכוחם הפוליטי.

רק בקואליציה רחבה, יוכלו להשפיע ולפעול ליישום חזונם ותפיסת עולמם החברתית, כפי שהיא באה לידי ביטוי במצע הבחירות.

כמו כן, נכון לצרף את סמי לפעילות ציבורית ולהיעזר ביכולתו, ניסיונו ומעמדו, אבל, רק בהסכמה, בשכנוע הדדי ובתיאום עם ראשי המועצות, בנושאים שנוגעים לגולן.

כל מי שקצרין יקרה לו חייב להירתם למשימה זו, לפעול ליצירת אווירה שתקדם את האחדות ויפה שעה אחת קודם!

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?