להרגיש את הילד

עוד לפני שער בית הספר, היא מחכה לילדים עם חיוך של בוקר טוב. הכירו את ריבה שחר, מדריכת המוגנוּת בבית הספרגמלא


היא מקבלת אותם בחיוך בכל בוקר, עוד לפני שעברו בשער בית הספר, מכירה כל אחד בשמו ומתעניינת באמת ברחשי לבם של ילדינו. נעים מאוד, ריבה שחר, מדריכת המוגנות הביתספרית שלנו.

ריבה, בת 28, גרה בקצרין, נשואה לתום (איש קבע), אימא לעלמא, עמנואל והללי. היא בעלת תואר בחינוך, עם התמחות בנוער בסיכון וותק של שמונה שנים בעבודה בחינוך. בשנה האחרונה, עובדת כמדריכת מוגנות בבית הספרגמלאובנוסף, מגיעה למרכז הנוער, למרחב הציבורי, להמשיך את הקשר עם התלמידים ולחבר אותם למרכזי הנוער ולפעילויות הקיימות.

הילדים ובני הנוער פוגשים את ריבה על הבוקר. היא מחכה להם עם חיוך, ממש בקצה מעבר החצייה.

“‘נסה לשמוע דרך אוזניו, לראות דרך עיניו ולהרגיש דרך לבו‘, המשפט הזה הולך אתי“, ריבה מספרת. “זה משפט שאימצתי כאדם, כחברה, כאימא וכמובן, בעבודה עם ילדים ונוער.

האנימאמין שלי הוא להרגיש את הילד, לשים לב לפרטים הקטנים האלה שלצערנו, הרבה פעמים מתפספסים והם לרוב הפרטים הקריטיים. משם התמונה מתבהרת וזה מה שעוזר לי ללמוד, להכיר ולהבין ולמעשה, מגלה לי את הילד עצמו

האנימאמין שלי הוא להרגיש את הילד, לשים לב לפרטים הקטנים האלה שלצערנו, הרבה פעמים מתפספסים והם לרוב הפרטים הקריטיים. משם התמונה מתבהרת וזה מה שעוזר לי ללמוד, להכיר ולהבין ולמעשה, מגלה לי את הילד עצמו.

התפקיד שלי כמדריכת מוגנות בבית הספר הוא בשני מישורים. הראשון, קידום אקלים ביתספרי מיטבי, על ידי פעולות יזומות ושפה משותפת, המקדמות ומחזקות ערכים שאנו, כצוות בית הספר, מאמינים בהם. השניהגברת נוכחות בוגרת בשטח בית הספר, איתור תופעות נשירה סמויה וגלויה (מרחב ציבורי) והתנהגויות מסכנות“.

המקום הבטוח

ריבה: “בעבודה משותפת עם צוות ההנהלה, צוות המורים והיועצות נבנו מספר קבוצות/ מפגשים פרטניים קבועים לתלמידים, שקיבלו מענה לפי הצורך. זמנים אלה לרוב גמישים בתוכן, בהם אני קשובה לתלמידים ואנו מנהלים שיח על צורך, התמודדות, קושי. זהו זמן לחיזוק, ליחס אישי, לשיקוף והעלאת המודעות לשפה ולהתנהגות בהן התלמיד משתמש.

אני שמחה לשמוע, ובעיקר להרגיש, שהתלמידים מחפשים ומחכים לזמנים האלה ואף נשארים לאחר שעות הלימודים. בעיניי, זה נובע בעיקר כי אני נותנת לתלמיד/ה מקום, הקשבה ותשומת לב וקבלה מלאה להיות מי שהוא או היא. אני מאמינה כי על ידי חיבור הלב מתרחשים שינויים והתקדמויות בצעדים קטנים ומשמעותיים.

בנוסף, בשעת הצורך, ברגעי קיצון, כשילד/ה חוצה קו ומונע המשך שיעור, המורה מתקשר/ת אליי ומקבל/ת סיוע, על מנת שכיתה שלמה תוכל להמשיך בלמידה ומי שצריך עזרה יקבל אותה באופן אישי.

כאשר תלמיד מגיע לחדר המוגנות, הוא למעשה מגיע לקבלת מענה ראשוני. עיבוד האירוע, להירגע, קבלת כלים לחזרה לכיתה, כשבהמשך, המורה נכנסת לתמונה להמשך הטיפול. התלמיד מבין מהי המשמעות של החדר, כשהוא מגיע בזמנים של חציית גבול, לבין מצבים שמגיע לו זמן צופר. כבר בהגעתו אל החדר, מתחיל להיות שינוי מחשבתי.

המטרה העיקרית שלנו היא לגרום לתלמיד להבין מתי הוא עשה משהו לא בסדר, מה היה אפשר לעשות אחרת ולמצוא יחד את הכלים שיעזרו לו בפעם הבאה“.

עבודת רכזת המוגנות דורשת קשר רציף עם הנהלת בית הספר, היועצות, צוות המורים, קבסים (קציני ביקור סדיר), רכזי הנוער וחגית רכזת המוגנות הציבורית, ליווי צמוד של הדס איתן, מנהלת הביטחון הקהילתי במועצה ופגישות קבועות אצל יועצת ו‘-ח‘, נעמה.

בסופו של דבר, המקום של ריבה כרכזת מוגנות הוא לתת לילדים את המקום הבטוח, אי של שפיות, אוזן קשבת וכתף לבכות, אם צריך. האינטראקציה החברתית בבתי הספר עבור ילד/ה או נער/ה גדושה בקונפליקטים ומוביליות חברתית, אשר לעתים באים לידי ביטוי באירועים שונים. ריבה שם בשביל הילדים שלנו.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?