להיות בריאים בשגרה ובחירום

אשכול גליל מזרחי השיק סדרת הרצאות בנושאי תזונה לשיפור איכות החיים של תושבי 18 הרשויות החברות בו ובכלל זה רואה בקידום מדיניות תזונה בריאה נושא משמעותי, המהווה צו שעה להצלת חיים ושיפור איכותם של תושבי האזור

אלה ברקוביץ, תזונאית אשכול גליל מזרחי, מספרת על מטרת-העל בתחום התזונה: “האשכול שם לו למטרה להיות גוף מקצועי שמטרתו לקדם ולעצב מדיניות ציבורית בתחום התזונה ברמה האזורית, ברמת הרשות והרמה הפרטנית, להעלות את המודעות ולקדם נורמה תזונתית בריאה. האשכול עושה זאת תוך הנגשת מידע באופן חיובי, מקצועי ושוויוני לכלל אוכלוסיות האשכול, ייצור תשתית שתתכנן ותבצע תכניות לקידום תזונה בריאה, בשיתוף פעולה עם כלל בעלי העניין בתחום, תוך איגום משאבים באמצעות דרכי פעולה חדשניות המצמיחות סוכני שינוי במרחב”.

כמו כן, נתוני הלמ”ס חושפים מגמות שליליות למידת התחלואה באזור הגליל המזרחי, וביניהן שיעורי התמותה מתחלואה הקשורה לאורח חיים ותזונה, שהנם הגבוהים ביותר בישראל במחוז הצפון. לפי נתוני משרד הבריאות, ניתן לראות כי אחוזי ההשמנה באזור הצפון הם בין הגבוהים במדינה. נתונים אלו מדאיגים מאוד ודורשים התייחסות.

מצב חירום תזונה לאומי

במסגרת קידום נושא הבריאות באשכול, ניתן דגש מיוחד להיבטים של תזונה בריאה ומקיימת, המותאמת גם לזמן חירום. מצבי טראומה עשויים להשפיע על דפוסי האכילה של ילדים ומבוגרים ואיתור מוקדם של אלו הסובלים מהפרעה באכילה, כתוצאה מטראומה, הוא בעל חשיבות עליונה בשמירה על המצב התזונתי, הנפשי והפיזי המיטבי וכן במניעת התפתחות של סיבוכים עתידיים כמו חוסרים תזונתיים, בעיות גדילה והתפתחות של הפרעות אכילה קליניות.

מתוך סקר מדגמי, בקרב תושבים מפונים ברחבי הארץ, נמצא כי 47% מהם אוכלים יותר מממתק אחד ביום, 27% אוכלים יותר מחטיף ביום ו-19% שותים יותר מכוס שתייה מתוקה אחת ביום.
מחקר נוסף, שנערך באוניברסיטה העברית, בקרב הגיל השלישי, במהלך מלחמת “חרבות ברזל”, מצא כי 16% מבני אוכלוסייה זו מדווחים על ירידה באיכות התזונה.

מסיורים של תזונאיות משרד הבריאות במלונות המפונים, עלה צורך בריאותי לדייק את דרישות המינימום לארוחות ולכוון לתזונה בריאה ומותאמת לשוהים במלונות.

לאור כל אלו, יחידת הבריאות של אשכול גליל מזרחי פועלת במרחב לשיפור והעלאת הידע התזונתי של התושבים ובתוך כך, החלה במסע של הרצאות בנושאי תזונה.

ההרצאות מתקיימות ברשויות השונות המארחות את הקהל והן פתוחות, ללא עלות, עבור תושבי האשכול. ההרצאות מתקיימות ביישובים הלא מפונים וגם פוגשות את התושבים המפונים במלונות במרחב ועוסקות במגוון נושאים – תזונה מותאמת לגיל המעבר, מזונות מעובדים וקריאת תוויות מזון, תזונה בעת מלחמה ומזון מקומי וסוכר.

מידע על ההרצאות הבאות ניתן לקבל בקבוצת התזונה והבריאות של האשכול בפייסבוק: “בריאות בטבע שלנו – קהילת התזונה והבריאות של אשכול גליל מזרחי”.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?