להבטיח שרצונותנו יתממשו

להכנת צוואה בחיים אין רייטינג גבוה בסדר העדיפויות שלנו. בכל זאת, למה חשוב לדעתנו לערוך צוואה?


אישה פונה לבעלה בבקשה: “ברצוני שנכתוב צוואה בעודנו בחיים ובריאים“. “השתגעת!?”, אומר הבעל, “אנחנו עוד צעירים וחוץ מזה, בלי עין הרעה, אני רוצה לחיות עוד שנים רבות“. או טעון נוסף: “אני סומך על הילדים, שיסתדרו ביניהם“.

ייתכן שיש מקוראינו ששמעו שיחה כזאת, או שהיו שותפים לה. נכון, להכנת צוואה בחיים אין רייטינג גבוה בסדר העדיפויות שלנו. בכל זאת, למה חשוב לדעתנו לערוך צוואה?

הבחירה שלא לעסוק בנושא מייצגת פחד עמוק מהמוות, גם אם הוא צפוי ובלתי נמנע. הסיבות המרכזיות שבגללן רובנו לא עורכים צוואה הן חוסר היכולת ואי הרצון לדמיין מצב שבו לא נהיה בעולם.

זו משימה קשה להתמודדות, במיוחד כאשר מדובר במשקים חקלאיים. צריך הרבה אנרגיה כדי להתעסק בחלוקה. שאלת השאלות היא: איך נצליח לחלק את הרכוש שווה בשווה? האם זה אפשרי בכלל? וכך, דוחים את ההתעסקות בכתיבת צוואה. קיימת אפשרות שלא להתמודד עם עריכת צוואה ולהשאיר את הרכוש לטיפול על פי החוק: חצי מרכושנו מועבר לבן/בת הזוג והחצי השני מתחלק שווה בין הילדים. להחלטה כזו, יכולות להיות השלכות שונות על בן הזוג שנשאר. לא פעם, היא מעוררת מחלוקות וגורמת לסכסוכים בין הילדים להורה שנשאר. לדוגמה, ילדים עלולים לכפות על הורה לפנות את ביתו, כדי שהם יזכו במחצית הרכוש.

הרעיון המרכזי מאחורי עריכת צוואה בחיים הוא להבטיח שרצונותינו יתממשו גם בשלב שלא נוכל להביע אותם בעצמנו. זה חשוב כדי למנוע סכסוכים וכדי להקל על הילדים. להורים יש שיקולים משלהם בחלוקת הרכוש

הרעיון המרכזי מאחורי עריכת צוואה בחיים הוא להבטיח שרצונותינו יתממשו גם בשלב שלא נוכל להביע אותם בעצמנו. זה חשוב כדי למנוע סכסוכים וכדי להקל על הילדים. להורים יש שיקולים משלהם בחלוקת הרכוש: ילד הזקוק לסיוע רב יותר, תמיכה בילד מוגבל, לנסות ליצור  צדק פנימי בחלוקה. ייתכן שאחד הילדים נהנה מכספי ההורים יותר מילדים אחרים, עוד בחייהם. בשעת בכתיבת הצוואה, ההורה לוקח זאת בחשבון.

להשאיר אחרינו עולם מסודר

הדרך לכתוב צוואה המשקפת את רצון ההורים היא לפנות לעוד שמתמחה בעריכת צוואות. עורך הדין שואל את כותב הצוואה שאלות המנחות אותו לחשוב על דברים שלא חשב עליהם. הוא מייעץ ומנסה לעזור ליצור צוואה הוגנת. עוד מכיר את החוקים ועוזר לכותב הצוואה לדייק את הצוואה, מבחינה חוקית.

חשוב להדגיש, שגם אם כתבנו צוואה, תמיד אפשר לשנות אותה, בהתאם לנסיבות  המתהוות לאורך החיים.

כמעט לכל אחד מאתנו יש סיפור שהוא מכיר על סכסוכי ירושה, שנתגלעו כי ההורים לא השאירו צוואה. דבר זה עלול לגרום לקרע במשפחה ולסכסוכים ארוכישנים. בעצם, הצוואה באה לדבר על רכוש, אבל דרך זה היא נוגעת בדברים נוספיםערכים, סדרי עדיפויות וחשבון נפש.

בתקופה זו, נעשית עבודה ראויה לציון, בהובלת דפנה פרנקל, מטעם המועצה האזורית גולן, שבה שגרירים מתוך היישובים עושים פעילויות לחיזוק החוסן הכלכלי של התושבים. הנושא הראשון שנבחר הוא צוואה וייפוי כוח מתמשך, שתפקידו להגיד מה אנו רוצים שייעשה ברכוש שלנו ובגופנו, אם חלילה ניקלע למצב רפואי בו נהייה חסרי אונים, או לא מתפקדים, חלקית או לגמרי.

למעלה מ-15 יישובים בגולן הזמינו לקהילה הרצאות בנושא צוואות. ההרצאות ניתנות על ידי אנשי מקצוע בתחום, מתוך רשימת בעלי המקצוע שהתנדבו, או תמורת מחיר סמלי.

יישובים נוספים מוזמנים לפנות לדפנה פרנקל, במחלקת הוותיקים במועצה ולהצטרף למעגל היישובים הדואגים לחוסן הכלכלי של חבריהם. ידע זה כוח ויש דברים שצריך לסדר כשאנחנו בחיים, וצלולים, ולהשאיר אחרינו את רצונותינו, מורשתנו וערכנו. להשתדל להשאיר אחרינו עולם מסודר ולהקל על ילדנו.

בברכת אריכות ימים, בשמחה בבריאות ובעשייה.

הנושאים של הכתבות לקוחים מהשידורים שלנו ברדיוארץ הגולן“. ניתן להאזין לנו באינטרנט ובפייסבוק ברדיוארץ הגולן

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?