לא משת”פים של הנגיף

לא כל מי שלא התחסן הואמכחיש קורונה“, אומשתפ של הנגיף“. תגובה לכתבה של אורי הייטנר, מהשבוע שעבר – “המשתפים של הנגיף


חמי רושנסקי, מושב יונתן

אורי יקר. חשבתי בהתחלה להגיב לך בפרטי, אך מכיוון שאני מרגישה שזה לא אישי, אך נוגע לאווירה הכללית הלאנעימה שאני חשה, החלטתי להגיב דרך העיתון.

הבנתי מהכתבה שלך שהמסר העיקרי הוא שהמענה לקורונה הוא החיסון ושהמדע הוכיח שהוא בטוח ולכן, מי שלא משוכנע כמוך ולא הולך להתחסן הוא משתף פעולה עם הנגיף.

אני חושבת, שאנשים שאינם רוצים להתחסן אינם הגורם להתפרצות המחודשת של המחלה, כל עוד הם שומרים על ההנחיות. אנו שומעים כמה מחוסנים מדביקים ונדבקים וחולים באופן קשה.

אני לא מדברת על מכחישי המגפה, או על אלו שמתנגדים להנחיות כמו עטיית מסכה, ריחוק ובידוד, אלא על אנשים רבים, שחלק מהם אני מכירה אישית, ושכרגע לא מעזים לדבר בגלל שהם מרגישים נרדפים.

לדעתי, הכיוון לפתרון חיובי, שמתמקד במטרה של איהתפשטות הנגיף, הוא אכיפה על ההוראה לעטות מסכות במקומות ציבוריים ולהיזהר מהתקהלויות, לשמור על בידוד כשצריך ולנהל בצורה נכונה את הטיסות בנתבג. אלו הגורמים האמתיים להתפשטות ולכן אכיפה זו צריכה להיעשות, הן על מחוסנים והן על לאמחוסנים.

ידוע לכולנו שהווריאנט נכנס דרך נתבג ואנשים שהביאו אותו היו מחוסנים, אבל לא שמרו על כללי הבידוד. במקום להתמקד במה ואיך לתקן, קל יותר להשתלח על אוכלוסיית הלאמחוסנים, שקראת להמתנגדי החיסוןולהגיד שכל הצרה הגיעה בגללם. האמירות האלו יכולות להביא לשנאת חינם ולפילוג. לדעתי, שנאת חינם יכולה להיות הרסנית בהרבה מנגיף הקורונה, הן בטווח הקרוב והן בטווח הרחוק.

השתיקו רופאים

אתה טוען שהחיסון הוא יעיל ובטוח ובקונצנזוס של 99.99%, מבחינה מדעית. לפני שנה, אמרו לך ולי שהחיסון יעיל נגד מחלה קשה, שעם חיסון עדר, התחלואה תדעך. בהתחלה, כמעט השתיקו, או לא ידעו, שייתכן שמחוסן יכול להידבק ולהדביק. תלו בחיסון את כל התקוות ושמו את כל הביצים בסל אחד, כי האמינו, או רצו להאמין, שהחיסון הוא הפתרון היחיד.

פתאום, אחרי חודשים בודדים, אנו רואים שהדברים הם לא בדיוק כפי שהוצגו. לא זכור לי מישהו שאמר שהיעילות יכולה לרדת תוך זמן כה קצר. לא שמעתי, אך אולי פספסתי. זה קורה ומובן לדעתי, כי אי אפשר תוך זמן כה קצר, עם חיסון חדש ונגיף כה מפתיע, לדעת מה הכי יעיל וטוב כנגד המגפה. במדע, יש ויכוחים והחלפת דעות וביקורות, כדי להגיע לתוצאות הכי יעילות. ההצעות יכולות לבוא מכיוונים שונים. פעולות פיזיות כמו מסכה וריחוק ובידוד, ו/או חיסונים, ו/או תרופות ידועות שאפשר להתאים לבעיה, או אף תרופות חדשות. אני חשה שהשתיקו רופאים שחשבו אחרת וגרמו להם לפחד להביע את דעתם.

בשבועות האחרונים, אני מרגישה שרוב המחשבות והפעולות למיגור המגיפה מתמקדות באיך נשכנע את הפושעיםשלא התחסנו, שילכו להתחסן“, במחיר של שיח לא מכבד ופוגעני לפעמים

בנוגע לילדים

אני מצדיעה לשרה שאשאביטון. היא שרת חינוך ולא בריאות ולדעתי, היא נאמנה לתפקידה, שהוא לשמור על החינוך והבריאות הנפשית של הילדים. היא לא מתנגדת לחיסון ילדים, אך מתנגדת שזה ייעשה בזמן הלימודים. לחסן ילדים בבית ספר, אולי יפחית את התחלואה, אך יכול להחליף אותה בפגיעה חמורה בהרבה, פגיעה בביטחון הנפשי של הילדים,  גרימת שיימינג ונידוי ואנו יודעים שזה יכול להוביל לכיוונים מסוכנים.

רוב הילדים שאינם בקבוצת סיכון, הם אסימפטומטיים, או עוברים את המחלה בקלות. כל המבצע הזה, להבנתי, הוא למנוע שידביקו אחרים. אך לאור הניסיון עם המבוגרים, לא בטוח בכלל שאחרי החיסון, הילדים לא ידביקו, או יידבקו בעצמם.

לאמחוסנים ששומרים על ההנחיות אינם משתפים של הנגיף, אך מי שלא שומר על ההנחיות, מחוסנים ולאמחוסנים, הם עבריינים, פלילית ומצפונית ויכולים לתרום להגברת התחלואה

אסכם את תגובתי: לאמחוסנים ששומרים על ההנחיות אינם משתפים של הנגיף, אך מי שלא שומר על ההנחיות, מחוסנים ולאמחוסנים, הם עבריינים, פלילית ומצפונית ויכולים לתרום להגברת התחלואה.

אני מקווה שנצליח כולנו, להירגע, לנשום עמוק ולהתמקד במטרה האמתיתעצירת התפשטות הנגיף“, (הן של הווריאנט הזה והן של אחרים שכבר אורבים לפתחנו), על ידי חיזוק הערבות ההדדית, הכבוד ההדדי, בלי כפייה ופילוג ואני מאמינה שזה אפשרי.

באהבה ובאיחולים של שנה טובה, בריאות, ביטחון ושמחה,
חמי רושנסקי, מושב יונתן

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?