ילקוט, קלמר, קופסת אוכל ופרפרים בבטן

ריגושים, חששות, ציפיות ושמחות קטנות, והרבה פרפרים בבטן, כך נראית הציפייה לתחילת שנת הלימודים בכיתה א’. הילקוט, הקלמר וגם ההורים כבר מוכנים, ועכשיו נותר רק לספור את הימים עד יום שני הקרוב, שעליו נאמר, שלום כיתה א’!


 

ביום שני הקרוב, יחזרו אלפי תלמידים לספסל הלימודים בבתי הספר ברחבי הגולן ויתחילו להתגעגע לחופש הגדול. בין כל התלמידים, יצעדו גם כמה מאות קטנטנים שנושאים לראשונה את הילקוט הצבעוני שטומן בחובו המון ריגושים, חששות, ציפיות ושמחות קטנות.

לכבוד היום המרגש, שוחחנו עם חמישה הורים לחמישה ילדים שעולים השבוע מהגן לכיתה א’.

רעות בן פרץ אלישר, אמא של עינב ממושב אניעם

באיזה בית ספר מתחילה ללמוד עינב ומי תהיה המחנכת שלה?

עינב מתחילה ללמוד בבית הספר “אביטל” והמחנכת שלה תהיה ליאת פרנסקי.

מה החוויה הכי כיפית שחוויתם בקיץ?

במהלך הקיץ, הכי נהנינו להיות בחוף הים בחיפה, לקפוץ על הגלים ולצוף במים.

מה הציפיות שלכן לקראת השנה הראשונה בבית הספר?

עינב מצפה שיהיו לה הרבה חברים ומסקרן אותה ללמוד לקרוא. היא גם מקווה שהמורה שלה תהיה נחמדה כמו שהייתה בקייטנת “קטקטים”. אני אשמח לראות את עינב יוצרת קשרים עם ילדים מכל רחבי הגולן, לומדת לקרוא, לכתוב ויוצרת קשר טוב עם צוות ההוראה.

איך אתן מתכוננות בימים אלו לשבוע הבא?

עינב מתאמנת בחוברות ופותרת תרגילים שהכנתי לה. אין לנו עוד דברים שצריך לקנות כי כבר יש לה ילקוט, חולצות בית ספר ושני קלמרים שקיבלה במתנה. אני מרגישה שאין הרבה מה לעשות חוץ מלהתרגש כי הכל כבר מוכן. נשאר רק להרגיל את עינב בחזרה לשעת שינה מוקדמת לקראת ההסעות של שבע בבוקר.

עד כמה ההתרגשות שלכם גדולה לקראת יום שני?

ההתרגשות הגדולה היא לא רק של עינב אלא גם של בעלי יאיר ושלי, כי זו פעם ראשונה שאנחנו שולחים ילדה לכיתה א’. גם היא כמובן מתרגשת מאוד ומתקשה לדמיין מה יהיה.

יעל זרגרי, אמא של הודיה מקצרין

איפה תתחיל ללמוד הודיה ומי תהיה המחנכת שלה?

הודיה תתחיל ללמוד בבית הספר גמלא והמחנכת תהיה הגר הוד.

מה החוויה הכי משמעותית שלכן מהחופש הגדול?

יצאנו לשבוע נופש במרכז שבו טיילנו בתל אביב, ביקרנו בתערוכת הדינוזאורים, אצל חברים משפחה וכמובן בים. על הדרך, גם עשינו כבר קניות ציוד לבית הספר ובילינו עם הדודים. בשאר הקיץ, טיילנו בנחלים של הגולן וביום חמישי לקינוח, לקראת סוף החופש אנחנו נוסעים להופעה של הזמר האהוב עליה איזי.

מה הציפיות שלכן מהשנה הקרובה?

אנחנו מצפים למורה קשובה בבית הספר, ללמידה משמעותית, אקלים חיובי והקניית ערכים מעבר לחומר הנלמד.

איך הודיה מדמיינת את בית הספר?

ההתרגשות גדולה ומשולבת בשמחה והתלהבות כי היא מחכה כבר ללמוד בבית הספר שאחיה לומד. היא מתרגשת מהתיק החדש מהטקס ומהחוויה, ומדמיינת את בית הספר כמקום כייפי. היא בטוחה שתיהנה בדיוק כמו בגן, למרות שאחיה ניסה להסביר לה שיש הרבה חוקים ושהמורה רואה הכל. כששאלתי אותה השבוע, היא אמרה: “בסך הכל היה לי כיף ואני מאוד מחכה לבית הספר ויש לי מלא פרפרים בבטן.”

שני ניסימוב, אמא של עופרי מרמת מגשימים

באיזה בית ספר מתחילה ללמוד עופרי ומי תהיה המחנכת שלה?

עופרי שחגגה 6 בשבוע שעבר, תתחיל ללמוד בבית ספר “גולן” בחיספין. גם אני למדתי שם מכיתה א’ עד ח’, כך שבשבילי זו ממש סגירת מעגל. כיף גדול לגדל דור שני כאן בגולן. ענת אף (גם היא מרמת מגשימים), תהיה המחנכת של עופרי בכיתה א’. כל הקיץ עופרי חיכתה למעטפה עם השיבוץ בכיתות וקיוותה לאורך כל הדרך שענת תהיה המחנכת שלה. כשהמעטפה המיוחלת הגיעה סוף סוף עופרי היתה פשוט מאושרת.

מה החוויה הכי משמעותית שחוויתן במהלך הקיץ?

היה לנו קיץ נפלא ומלא פעילויות, אבל הדבר המיוחד ביותר קשור דווקא לגן. במהלך הקייטנה שהפעילה חגית שחר הסייעת של הגן, התקיים “לילה בגן” – הילדים חזרו לגן לארוחת ערב, פעילות כייפית, לינה בשקי שינה וארוחת בוקר למחרת בגן. מלבד ביקורים אצל הסבים או הדודים, זו היתה הפעם הראשונה שעופרי ישנה מחוץ לבית. היא חזרה ממש בעננים.

מה הציפיות שלכן לקראת השנה הראשונה בביה”ס?

המסגרת של בית הספר ממש חדשה בשבילנו ואנחנו לא יודעים לגמרי למה לצפות. זה מרגש, מפחיד, מלחיץ ומלהיב באותה נשימה. עופרי מצידה מצפה ללמוד לקרוא ולכתוב, שיהיו לה הרבה חברים ובקיצור שיהיה לה כיף (כדבריה). אנחנו ההורים מצפים בעיקר שיהיה לה טוב, שתלך כל בוקר בשמחה, ותחזור בשמחה. שהיא תאהב את בית הספר, שידעו לתת לה את המקום המיוחד לה ולשים לב אליה בין כל שאר הילדים, ושהצוות יהיה איתנו בקשר צמוד.

איך אתן מתכוננות בימים אלו לשבוע הבא?

הבית כולו עסוק בהכנות לשנה הבאה כבר חודשיים. כולם שותפים לזה – הסבים והסבתות, ההורים, יהלי האח הקטן בן השלוש וחצי וכמובן כלת השמחה – עופרי. אנחנו מדברים הרבה על בית הספר, קפצנו לביקור שם באמצע החופש כדי להתרגל למרחב. בנוסף, עופרי ויהלי עסוקים כל הזמן בסידור מחדש של הילקוט, ובמדידות שלו על הגב.

איך עופרי מדמיינת את בית הספר?

היא מנסה לדמיין איך יהיה בבית הספר ולא ממש מצליחה, אז היא מנסה להקביל אותו לגן. למשל, את שיעור האומנות היא משווה ליצירות בגן ואת שיעור פרשת שבוע לשיחה עם רב המשק בכל יום שישי בגן. אנחנו מנסים להסביר לה היטב את ההבדלים, כדי שלא תהיה בשוק, אבל עד שהיא לא תתחיל היא לא תצליח באמת להבין איך זה הולך. יהלי האח הקטן, עולה השנה לגן זית ברמת מגשימים, אבל מבחינתו הוא אומר שהוא עולה ל”כיתה זית”, כי גם הוא רוצה להיות חלק מזה. אני מאחלת לעופרי ולכל הילדים הרבה הצלחה בכל המסגרות – גנים, בית ספר ותיכונים – שתהיה שנה טובה.
ארי גולנדסקי, אבא של ענבר מקיבוץ מרום גולן

באיזה בית ספר מתחיל ללמוד ענבר ומי תהיה המחנכת שלו?

ענבר מתחיל ללמוד בכיתה א’-2 בבית ספר אביטל והמחנכת שלו תהיה עופרה שמש.

מה החוויה הכי משמעותית שחוויתם במהלך הקיץ?

יצאנו עם המשפחה וחברים נוספים לחופשה במדבר קצת לפני מבצע “צוק איתן” וישנו יומיים באוהל אינדיאני ליד בריכה סמוכה. חוץ מזה, החוויה המשמעותית של החופש הייתה השבוע כשבלילה הופתענו מסדרת אזעקות ונפילות בקיבוץ, כל המשפחה נכנסה לממ”ד ובמקביל הייתה הפסקת חשמל. ענבר אמר שאם יבואו הסורים, הוא יעשה להם קרטה כמו שלמד אצל בועז בקצרין.

מה הציפיות של ענבר לקראת השנה הראשונה בביה”ס?

ללמוד לקרוא ולכתוב ולהכיר חברים חדשים מיישובים אחרים.

איך אתם מתכוננים בימים אלו לתחילת הלימודים?

בשבוע שעבר התקיימה בעבור הילדים קייטנת “קטקטים” שנמשכה יומיים בבית הספר כדי להכיר את המורה, הילדים והמקום. כמובן שיש כבר ילקוט מוכן וחולצות עם הסמל של “אביטל”.

עד כמה ההתרגשות של ענבר גדולה לקראת השנה החדשה?

ענבר מתרגש מאוד לקראת כיתה א’ אבל כבר מתחיל להתגעגע לגן.

שרון איפלח, אמא של עמרי קמינסקי מקיבוץ אורטל

באיזה בית ספר מתחיל ללמוד עמרי ומי תהיה המחנכת שלו?

עמרי מתחיל ללמוד בבית הספר “אביטל” והמחנכת שלו תהיה עפרה שמש.

מה החוויה הכי משמעותית שחוויתם בקיץ?

ללא ספק היום בו הלכנו לרכוש יחד את התיק לבית הספר. עמרי התרגש כל כך, בחר מה שרצה ומאז בכל יום כשמגיעים הביתה, הדבר הראשון שהוא עושה, זה להתעסק בתיק. בערב הוא אפילו שם אותו לידו לקראת השינה, אבל אני מאמינה שזה יימשך כך רק עד שיתחילו הלימודים. בנוסף, נרשמה התרגשות כשעבר השבוע מהגן לבית הילדים “פיטרפן”. שם הוא השתלב יחד עם שאר הילדים שעברו איתו בפעילויות של סוף החופש והוא נהנה ממש כבוגר לכל דבר.

מה הציפיות שלכם לקראת השנה הראשונה בביה”ס?

בראש ובראשונה, שעמרי ילך כל בוקר בחיוך ובשמחה לביה”ס, שיכיר חברים חדשים מהגולן, שיהנה מהלמידה ומהחוויות של כיתה א’ כי זה קורה רק פעם בחיים.

איך אתם מתכוננים בימים אלו לשבוע הבא?

בעצם הכל כבר מוכן – תיק, קלמר, חולצות ואפילו קופסת אוכל. למעשה, עמרי מחכה לשבוע הבא כדי לעלות להסעה לבד – הוא לא מרשה לי לקחת אותו ביום הראשון באוטו, כי הוא מעדיף להגיע בהסעה עם כל הילדים.

איך עמרי מדמיין את בית הספר?

הוא מתרגש מהמעבר בעיקר, אך הוא כבר לא צריך לדמיין כי הם היו שם בקייטנת “קטקטים” שצוות ביה”ס ארגן. בקייטנה הם פגשו את החברים והמורה וסיירו בבית הספר. עמרי מחכה כבר ללמוד כמה שיותר ולהשתמש באותיות שלמד, כדי לקרוא בסקרנות כל מה שאפשר.

לפני רגע הם נראו להורים כתינוקות “ופתאום מהיום, יושבים הם וכותבים שלום”. בהצלחה לילדי הגולן בשנת הלימודים הבאה עלינו לטובה.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?