ח”כ יאיר לפיד, הגיע לפגישת חירום עם פורום ראשי הרשויות בצפון

יו”ר מפלגת “יש עתיד”, ח”כ יאיר לפיד, הגיע לפגישת חירום עם פורום ראשי הרשויות בצפון, על רקע ביטול התקציב לתכנית לחיזוק הצפון. ראש המוא”ז גולן ויו”ר האשכול, אלי מלכה: ” לא ניתן להעביר את תקציב המדינה ללא תקצוב תכנית הצפון”


ביום שני השבוע, הגיע יו”ר מפלגת “יש עתיד”, ח”כ יאיר לפיד לפגישת חירום עם פורום ראשי הרשויות של אשכול גליל מזרחי. הפגישה נערכה על רקע החלטת הממשלה לבטל את תקצוב התכנית הלאומית לפיתוח החברה והכלכלה בצפון. בפגישה לקחו חלק חברי הכנסת מ”יש עתיד”, מאיר כהן ואלעזר שטרן וכ-15 ראשי הרשויות מהצפון, ביניהם ראש המוא”ז גולן ויו”ר האשכול, אלי מלכה, ראש המועצה המקומית מטולה, דוד אזולאי, ראש המוא”ז הגליל העליון, גיורא זלץ, ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, ראש המועצה המקומית בוקעתא, אוסאמה זהווה, ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר, ראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר, ראש עיריית צפת, אילן שוחט וראשי מועצות נוספים מהאזור.

במהלך הפגישה, שנערכה בראש פינה, הציגו ראשי המועצות והעיריות את התכנית המעמיקה והמפורטת שגובשה לחיזוק הצפון בשנים האחרונות והשמיעו את מחאתם על כך שהממשלה הבטיחה לתקצב את התכנית בתקציב 2017-2018 וביטלה את התקצוב ללא סיבה מספקת.

בתום הפגישה, אמר אלי מלכה: “זה הזמן של ממשלת ישראל להציל את הגליל. יש פה הזדמנות חד-פעמית למנף את יתרונותיו וחוזקותיו של הגליל ולצמצם את הפערים הגדולים שנוצרו בכל תחומי החיים, בין הצפון למרכז ודרום הארץ. לא ניתן להעביר את תקציב המדינה ללא תקצוב תכנית הצפון. עם פתיחת מושב החורף, נעלה עם מאות תושבים מהגליל לכנסת בירושלים, להפגין ולומר לשרי ממשלת ישראל: אל תאבדו את הצפון!”.

במהלך הפגישה, הבטיח לפיד לראשי הרשויות כי “יש עתיד” מגויסת למען הצפון והמפלגה תסייע להם בכל הניתן בקידום התכנית.

לפיד: “אני מודיע פה. למרות היותנו באופוזיציה, אם התכנית הזו תחזור לתקציב, אנחנו נצביע בעדה. כל סעיף שהופיע בתכנית ויופיע בתקציב, אנחנו נצביע בעדו, עם הממשלה. רק שיעשו משהו. רק שיעשו את מה שהם הבטיחו”.

יו”ר “יש עתיד”, לפיד: “הדבר הבולט ביותר הוא הפער בין הרצינות של היושבים כאן, הרצינות שבה הוכנה התכנית לבין הדרך הרשלנית, הלא-רצינית והלא-מכבדת שבה כל העסק נשמט מתקציב המדינה. כל מה שהממשלה הזאת צריכה לעשות זה לקיים את מה שהבטיחה. הם אפילו לא יכולים להגיד שאין כסף”

 

בתום הפגישה, אמר לפיד: “הדבר הבולט ביותר הוא הפער בין הרצינות של היושבים כאן, הרצינות שבה הוכנה התכנית לבין הדרך הרשלנית, הלא-רצינית והלא-מכבדת שבה כל העסק נשמט מתקציב המדינה. מכינים תכנית. התהליך הכי יסודי ומעמיק שאפשר לעשות. ואז קמים בבוקר ומגלים שזה לא בתקציב המדינה. בלי שום הכנה, בלי שום סיבה נראית לעין, בלי שמישהו יצליח למצוא הסבר הגיוני מה קרה. הם אפילו לא יכולים להגיד שאין כסף. התקציב הזה הוא לא תקציב קיצוצים. נותנים כסף למפלגות, נותנים כסף לפוליטיקאים, נותנים כסף לג’ובים ולוקחים את הכסף שהיה מיועד לתושבי הצפון.

“החלק הכי בעייתי, הכי מכעיס, הוא שבסופו של דבר התכנית הזו הרי תכניס הרבה יותר כסף ממה שהיא תעלה. הרעיון המסדר שאומר שהגליל יתרכז בתעשיות של מזון בריאות ובחיבור בין רפואה לתזונה הוא לא פחות מהברקה ברמה הלאומית. מדובר בשוק של 400 מיליארד דולר בשנה, שצומח כל הזמן. זו קידמה. בניהול נכון, פה בגליל תצמח ה’סטרט-אפ ניישן’ החדשה.

“אבל אין ניהול נכון. אין ניהול בכלל. יש פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם. בפחות מ-10 מיליון דולר, יהיה מסלול ארוך בשדה התעופה פה, בראש פינה, שיזניק את כל התיירות פה, אבל אין עם מי לדבר. בהקלות מס הכי בסיסיות, אפשר להביא חברות עוגן בין-לאומיות לפארק בר לב ולקריית שמונה ותעשיות רפואיות לאזור חיפה, אבל אין עם מי לדבר.

“כל מה שקשור לתעסוקה – הכשרות, הקלות מס, סבסוד – יכול להביא לזה שיגיעו הנה 142 אלף איש בעשור הקרוב, שהמשכורות יעלו, שהתעשיות הנלוות יפרחו, שתיפסק בריחת הצעירים, אבל אין עם מי לדבר. כל מה שהממשלה הזאת צריכה לעשות זה לקיים את מה שהבטיחה”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?