יום העיון “יש טבע בגולן” לזכרה של אורנה אשד

כמדי חנוכה, התקיים יום העיוןיש בטבע בגולן“, לזכרה של אורנה אשד. השנה, ה-14 במספר, היה הנושא מסקרן במיוחדהעתיד. הטבע בגולן לאן?


נעמה מנספלד – מנהלת מרכז הדרכה גולן, רשות הטבע והגנים

יום חמישי גשום מאוד בגולן, בוקר חג החנוכה תשפ, נר חמישי. גיבורים אמתיים מגיעים בכל מזג אוויר ליום העיון ה-14 “יש טבע בגולן“, לזכר אורנה אשד. יום העיון מתקיים מדי שנה בחנוכה, לזכרה של אורנה, שהייתה בתפקידה האחרון האקולוגית של שמורת הטבע גמלא. אישה חכמה, שלומדת ומלמדת כל הזמן, חוקרת כל נושא לעומק, אם זה עפצים, נשרים, או בריכת חורף. מלאה בסקרנות ושאלות חכמות ללא הפסקה, חרוצה ואופטימית, חברה טובה, שמדברת בגובה העיניים.

את יום העיון פותח בהתרגשות ישראל אשד, בהביטו אל הכמות הנאה של האנשים שהגיעו ליום העיון. גם ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, פרופדן מלקינסון, ממכון שמיר למחקרודר מיטל שבתסימון, ממכללתאוהלובקצרין, בירכו על יום העיון, ששנה אחרי שנה, מצליח לכנס מספר רב של אנשים מרחבי הגולן, חובבי טבע, חקלאים, אנשי מחקר ופיתוח, צעירים וותיקים, אנשי רשויות ותושבים סקרניםכולם אל מול נושא חשוב אחדהטבע הגולני של כולנו

בכל שנה, מצליחים מארגני הכנס לבחור נושא מרתק, הקשור לטבע, או לשמירת הטבע ומרכיבים בצורה מדהימה רשימה של מרצים וחוקרים, המקיפים את הנושא מכל הכיוונים בהרצאותיהם המרתקות. השנה, בחרו המארגנים נושא מסקרן במיוחדהעתיד. הטבע בגולן לאן? אל מול לחצי פיתוח, גידול דמוגרפי, ורצון לקידום חבל הגולן קדימה.

השטחים הפתוחים

המושב הראשון עסק בסוגיית השטחים הפתוחים. ניתנה סקירה ארצית וסקירה מקומיתשל העבר והעתיד ונערכה פרידה מקובי גביש, מנהל היחידה לשטחים פתוחים, ביחידה הסביבתית גולן. המושב השני סבב כולו סביב נושא המים, כמשאב עתידי במחסור. היום הגשום אולי תעתע, אך לאחר חמש שנות בצורת רצופות, עכברת וירידה בשפיעת המעיינות, הנושא החשוב הביא לקשב רב, כשניתנו הרצאות על פתרונות עתידיים למשק המים, סקירה על המצב כיום, פתרון השקתות למשק הבקר ותחום התיירות שמקווי המים הגולניים הם בלבו.

המושב השלישי עסק בחיות הבר בגולןהצבאים, מ-1967 ועד היום, התהפוכות בגודל האוכלוסייה ולאן ימשיך המין בעתיד. התפרצות חזירי הבר בגליל וכמובןהנשר, האהבה הגדולה של אורנה, מה יהיה על המין החשוב הזה, מסמלי הגולן

המושב השלישי עסק בחיות הבר בגולןהצבאים, מ-1967 ועד היום, התהפוכות בגודל האוכלוסייה ולאן ימשיך המין בעתיד. התפרצות חזירי הבר בגליל וכמובןהנשר, האהבה הגדולה של אורנה, מה יהיה על המין החשוב הזה, מסמלי הגולן.

השנה, המושב הרביעי היה שונה ומיוחד. היכרות עם עמותתשומרי הגולן” – תושבים למען עתיד הטבע הגולני וסיכום מפי סגן ראש המועצה האזורית גולן, גל גפני, שסקר את כלל ההרצאות ולאן פניו של הגולן מכאן והלאה, כתפיסה של מועצה אזורית מיוחדת במינה בטבע ייחודי.

סגן ראש המועצה, גל גפני: אני רואה חשיבות גדולה בשיח ציבורי גולני, על נושא השימור מול פיתוח הגולן. אנו עוסקים בשיח בוועדת שטחים פתוחים, המייצגת את כלל הכוחות והקולות בתחום בגולן

כבכל שנה, יום העיון הסתיים בהדלקת נרות, אכילת סופגניות וסקירה על מצב הנשרים בשמורת הטבע גמלא. השנה, מזג האוויר היה אפרורי במיוחד, אבל האווירהחמימה כתמיד.

תודה רבה לגופים השותפיםלמועצה האזורית גולן והיחידה הסביבתית, למכון שמיר למחקר“, מכללתאוהלובקצרין, רשות הטבע והגנים, רשות ניקוז ונחלים כנרת וכמובן, למשפחת אשד. מצפים כבר לשנה הבאה, סקרנים לגבי הנושא, התוכן והמרצים.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?