חיים רוקח – עובד בשטח בשבילכם

השנים המרגשות בחיי“. כך רואה ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, את כהונתו. התמודדות עם חמש ממשלות, סגרים של קורונה ובלי תקציבי ממשלה לא ריפו את ידיו והוא השיג תקציבים רבים לפיתוח הגולן. חיים דוגל בניהול משתף ומאפשר, הוא לא מתרגש ממשברים וממשיך להנהיג באחריות ובחתירה מתמדת קדימה עם תוכניות רבות לטובת הגולן בקדנציה הבאה


מאת: שמוליק שוורץ

חיים רוקח הוא איש עסוק. מאד. לא משנה באיזה חלק של היממההאיש פעלתן וממוקד בחדוות עשיה למען פיתוח הגולן. אין רגע דל ביומו, יומנו עמוס וגדוש, מישיבה לשיחות טלפון ומסיור בשטח לנוכחות מתמדת במשרדי הממשלה. ובכל זאת מוצא תמיד את הזמן לחזור לכל שיחה מכל תושב.

כראש המועצה האזורית גולן, חיים הצליח בעבודה קשה ומאומצת שנועדה להעלות את פיתוח הגולן על סדר יומה של הממשלה. כתוצאה מכך, הוא מוזמן באופן תדיר לפגישות עם שרים, מנכלי המשרדים השונים וחברי כנסת ופעם אחר פעם, הוא מצליח לרתום אותם לעשייה למען הגולן, מתוך רצון אמיתי להביא לצמיחה בגולן. מנכל משרד ראש הממשלה, האחראי על קידום החלטת הממשלה בנוגע לפיתוח הגולן, נמצא בקשר הדוק עם חיים, שמצליח להשיג תקציבים משמעותיים לקידום וצמיחה של הגולן.

אני פוגש ראש מועצה שבקיא ומצוי בכל הפרטים של כל מוקדי העשייה. יחד עם זאת, ולמרות העשייה הרבה, ההצלחות וקפיצות הדרך בתחומים שונים, חיים יודע גם לסמן את התכניות שטרם מומשו. הוא לא מרבה בהכרח לדבר על ההישגים, אלא בעיקר על מה שעוד לא בוצע ושבכוונתו להמשיך ולפעול להשלמת תכניות העבודה שלו. מבחינתו, למועצה בראשותו יש במה להתגאות. אך מי שחשב שזה יגרום לו לנוח על זרי הדפנה, לא הבין נכון. כראש המועצה, הוא מחפש במה להשתפר עוד וכיצד למצות עוד ועוד את הפוטנציאל האדיר שגלום בפיתוח חבל הארץ הייחודי הזה.

חיים, לפני הכול, מעניינת אותי נקודת המבט האישית שלך, כראש מועצה. עוד לפני שנדבר על העשייה והאתגרים הרבים, ספר לי משהו על המפגש בינך כאדם לבין התפקיד המשמעותי שאליו בחרו בך מרבית תושבי הגולן?

חמש השנים האחרונות הן מהשנים המרגשות בחיי. אני מרגיש זכות אדירה להיות אמון ואחראי על עבודת קודש שכזו, לנצח על התזמורת המורכבת הזו שנקראת המועצה האזורית גולן. מועצה שמגויסת כולה להצלחה ושגשוג, זה לא פחות מברכה. זכות גדולה מאוד, כפי שאמרתי כבר. המחיר האישי כבד, אבל יש לי משפחה שאני מסיר בפניה את הכובע ואני אסיר תודה לרעייתי, אורלי ולכל בנותיי ומשפחתי הרחבה, שמכירה בערך הענק של השליחות שלקחתי על עצמי. כולם מגוייסים באופן יוצא מהכלל, כל המשפחה מחוברת לגולן בעבותות של אהבה וכולם מפרגנים ומאפשרים לי את כל המרחב הנדרש בכדי להצעיד את הגולן קדימה, על כל מה שכרוך בכך.

תושבי הגולן, וקל וחומר עובדי המועצה, כבר מכירים את תפיסת הניהול המאפשר שלי. יותר ויותר גופים ומערכות בעולם שלנו כיום מתקדמות לעבר תפיסת ניהול שאיננו ריכוזי וסמכותני, אלא כזו שמזהה את היכולת של מערכת להצמיח מנהיגים שיודעים לחלום ולהוריד לביצוע כמיומנות הכרחית להישגים בעולם העכשווי שלנו. מטבעי, אני מאמין גדול במודל עבודה שכזה ואני סבור שנכון להיום, המועצה היא כר פורה ופלטפורמת עבודה ראויה למנהלי אגפים ומחלקות, אותם אני תמיד מזמין לחלום ולבנות תכניות עבודה ארוכות טווח. אני מזהה את תפקידי כראש המועצה כמי שעושה הכול, אבל ממש הכול, בכדי לאפשר להם את כל הכלים שיעמדו לרשותם לממש את חלומותיהם למען הגולן“.

יעדים עיקריים

אם אבקש ממך למנות את שלושת היעדים המרכזיים שאתה מניח מול עיניך לקראת הקדנציה הבאה, שלושה בלבד, מה הם יהיו?

חיים: “היעד הראשון והדרמטי מכולםהכפלת אוכלוסיית התושבים בגולן, תוך פיתוח מקורות תעסוקה ותשתיות מותאמים. היעד השני הוא בתחום החינוך ואנו מכוונים לפתיחת בתי ספר מגוונים, יסודיים ותיכוניים. ככלל, יש לדעת שהחינוך בגולן הוא בראש מעייננו ואנו משקיעים בו לא רק את מרב תקציבנו, אלא גם הבאנו את הטובים והמבריקים שבכוחות המקומיים, בכדי לפתח מודל חינוכי עם פדגוגיה חדשנית ועם גיוון ומענה רחב, שמהווה מודל למועצות רבות ברחבי הארץ.

היעד השלישי והאחרון, הואיל והגבלת אותי לשלושה יעדים בלבד, הוא שיפור במתן השירות הציבורי, שיהיה מהיר ויעיל. אנו עובדים בימים אלו בנמרצות על מהלך רחב שחוצה את כל האגפים והמחלקות במועצה בתחום שיפור השירות, שכלל בתחילה סקרי שירות פנימיים וחיצוניים, אשר לוו בניתוח ומשוב מחלקתיים. קיימנו סיורי למידה במועצות אזוריות, שביצעו מהפכת שירות בתקופה האחרונה ולמדנו מהן את עומק התהליך ומשמעויותיו הנרחבות על הארגון כולו. כמו כן, במסגרת התהליך, עוברים מנהלי האגפים והעובדים סדנאות למידה בנושא והתהליך מוטמע בצורה מדורגת בכל אגפי המועצה“.

הקדנציה שלך אופיינה ב”רכבת הרים” מדינית וגלובאלית. כיצד בכל סערת מגפת הקורונה, חילופי הממשלות ובכלל, אי היציבות השלטונית, ניתן לייצב את הספינה ולהמשיך להוביל את הגולן להישגים משמעותיים?

חיים: “אכן האתגרים של הקדנציה היו אדירים ואין כמעט דרך לתאר אותם במילים. כפי שאמרת, קורונה, אי יציבות שלטונית בישראל ועוד ועוד. לצד זה, רגעים היסטוריים מופלאים, שזכינו להם בדורנו, כמו הכרת ארהב בריבונות ישראלית בגולן. הסוד הפשוט הוא לא להתרגש ממשברים גדולים ולהמשיך להנהיג באחריות ובחתירה קדימה, ולצד זה, לדעת למנף למעלה ולטובתנו, בעוצמה רבה, את ההזדמנויות ההיסטוריות שמתרחשות. אני רואה את תפקידי כמנהיג לייצב את הספינה בימי סערה קשים ולאפשר לה להתקדם בצורה אחראית בימי ראות טובים.

חשוב לי לציין שכל העת אני והמועצה בראשותי עסוקים בהקשבה למצוקות התושבים. תפקידנו הוא להקשיב ולבצע שיפורים ותיקונים תוך כדי תנועה, תוך מתן סדרי עדיפויות לכל מצוקה ובעיה“.

למשל?

חיים: “למשל, כפי שכבר אמרתי, בכל מה שקשור לשירות לתושב. יש לנו עדיין דרך משמעותית לעשות בכדי למטב את המשך היכולת שלנו להיות כתובת טובה, קשובה ויעילה עבור כל תושב ותושב. בנוסף לזה, נמשיך לגייס כספים ומשאבים גדולים בכדי להזניק את התיירות, שהיא אחד מגורמי הפרנסה הדומיננטיים בגולן.

למשל, ואלו רק דוגמאות מעטות מתוך תכניות עבודה רבות, יחד עם קרן שטחים פתוחים, אנו עוסקים בהנגשה, פיתוח והסדרה של מעיינות ברחבי הגולן. אנו משקיעים שני מיליון וחצי שח בפיתוח פארק סמך, הסדרת השבילים הקיימים, יצירת פינות שכשוך והשבת תחום הפעילות האתגרית, שיבוצע על ידי יזמים מהגולן. הפארק מתחיל בכנרת ומסתיים בעין קשתות. בנוסף, ובשיתוף משרד התיירות, אנחנו מכשירים כבישים לנקודות מפתח בגולן כמו מצפה עוקב, הסדרת חניונים, תחנות מידע ושירותים באמפי גולן, מצפה רונן, מפלים, עמק הבכא ועוד.

בשורה של ממש

נושא נוסף הוא הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה עליה עמלנו קשות. הוועדה הזו תתחיל לפעול בתוך כחצי שנה. היא תיקח תחת אחריותה גם את הוועדה המקומית לתכנון ובנייה וכך תקל על קבלת היתרי בנייה וכל מה שקשור בנושא. אנו לקראת כניסה לתכנית מתאר ארצית מפורטת לכל הגולן, דבר שיאפשר פיתוח מהיר ויעיל יותר של עסקים, תיירות, חקלאות ובכלל, פיתוח חכם של הגולן תוך שמירה על ערכי הטבע המיוחדים שלנו.

עניין נוסף הוא נושא התחבורה. העברנו את מרכז תחבורה למתחםצנובר‘, שם מתוכננת לקום התחנה המרכזית של הגולן. איחדנו את כל האוטובוסים ואת כל הנהגים לגוף אחד, כדי לייעל את המענה והשירות לתושבים. פתרנו את הסכסוך הכספי עם הנהגים וחתמנו הסכם לשנים קדימה, כדי להבטיח המשך שירות. כמו כן, חתמנו הסכם עם משרד התחבורה, להארכת החוזה להפעלת התחבורה הציבורית בגולן למשך עשר שנים נוספות. בתכנית העבודה שלנו, נקים חמל אחד לכל התחבורה בגולן. בדרך זו, נוכל לתת לתושבי הגולן המשתמשים בתחבורה הציבורית שירות טוב ויעיל יותר. קיבלנו אישור ממשרד התחבורה לרכישת שני מיניבוסים ואנו נמצאים בסיום תהליך הרכישה. המיניבוסים יתנו מענה לישובי דרום הגולן, בעיקר בחודשי הקיץ, לנסיעה דרך הירידה לחמת גדר, כדי לקצר את זמני הנסיעה. לבסוף, אנו פועלים מול משרד התחבורה להגדלת תכיפות הקווים הקיימים והוספת קווים חדשים למרכז הארץ, ירושלים ולדרום“.

ממשיכים בעשייה

קשה לסכם בתמצית את התכניות לקדנציה הבאה שלך, אבל אולי ננסה “לדחוס” לכמה מילים, כשברור לי מלכתחילה שאני מבקש ממך בקשה קשה מדי

חיים: “יש תכניות עבודה רבות שאנו עובדים על כולן באופן גם רוחבי, אבל גם מעמיק. בקדנציה הבאה, תיכנס אלה שלומקוביץ הנהדרת, מקיבוץ אלרום, כסגנית ללא שכר ותהיה אמונה על התחום החינוכי והקהילתי. אלה היא תוספת כוח משמעותית ובעלת יכולות מוכחות לקדם סדר יום חינוכי וקהילתי חדשני ופורץ דרך. גל גפני ימשיך כסגני ושיתוף הפעולה אתו הוא מהפוריים ביותר שיש. גל אחראי באופן ישיר על הצלחות רבות בתחומים שתחת אחריותו ובקדנציה הבאה, יקים מנהלת פיתוח אזורי, שבכוחה לקדם אותנו לשיאים חדשים.

יש תכניות עבודה רבות לקידום משמעותי של החקלאות במסגרת היחידה לחדשנות וחקלאות, בתוךמכון שמיר למחקר‘. אנו עובדים בצמידות עם מנכל משרד ראש הממשלה על קידום תכנית מעגלית להכפלת מספר התושבים הגולן, תוך כדי הלימה למתן פתרונות תעסוקתיים, תשתיות, שמירה על הטבע ועל אופי היישובים ורוח הגולן. הוועדה המיוחדת לגולן, שהבאנו להקמתה, תקדם ותייעל משמעותית את כל נושאי האישורים ומדובר במהפכה שירותית וביורוקרטית של ממש.

יש לנו תכניות עבודה אדירות בכל מה שנוגע לפיתוח הקהילתי, לצעירים ולוותיקים, איכות הסביבה, תחבורה, תיירות ויזמות ועוד ועוד. עליך לדעת שהמועצה עוסקת וחולשת במקביל על תחומים רבים מאוד ובכולם אנו ממנים את האנשים המוכשרים ביותר, שכל עניינם הוא לקדם ולשפר ולהביא את הגולן לשיאים חדשים.

נעשה ונצליח“.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?