חוויה של טבילה

המקווה המשופץ בקצרין זכה השבוע בתחרות המקווה היפה שלהאגודה לישראל יפה“, מתוך  110 מקוואות ציבוריים בכל הארץ


אחרי שיפוץ רציני והשקעה כספית גדולה במקווה הטהרה בקצרין, לרווחת תושבות קצרין והגולן, זכה המקווה השבוע בתחרות המקווה היפה שלהאגודה לישראל יפה“, מתוך  110 מקוואות ציבוריים בכל הארץ. המקווה, שכולל ארבעה חדרים וחדר כלות מפנק, עוצב בסגנון כפרי מודרני. נבחרו חומרים כמו עץ, זכוכית וטקסטיל, בגוונים טבעיים ורכים, בהתאמה לאזור.

במסגרת התחרות, נבדקו החזות החיצונית והפנימית של המקוואות, תאורה, אביזרי נוחות, חדר הכלה, מיזוג, נוחות השימוש, נגישות, בטיחות המבנה, העמדת הציוד הדרוש לטובלות, ניקיונו של המקום וטיב השירות. מטרת התחרות הייתה להציג בפני ציבור הנשים את המקווה הכי איכותי שיש באזור מגוריהן ותושבות קצרין זכו.

מי שעומד מאחורי הקלעים של השיפוץ הוא יושב ראש המועצה הדתית בקצרין, רון קהתי, שהוביל את המהלך וגייס את התקציב ואת השותפים למהפך במקווה הטהרה. היות שהמקווה הנו המקווה היחיד בקצרין, השיפוץ התנהל תחת הנחיה של רב העיר הרב יוסף לוי, שאין להשבית את פעילות המקווה אפילו לא ליום אחד, הנחייה שאתגרה את כל העוסקים במלאכה, וגם את ציבור הטובלות שהיו סבלניות

על העיצוב, עמלו שתי תושבות העיר, עינב גוטשלק, אדריכלית ומעצבת פנים וצופיה אפללו, מעצבת פנים, שהשקיעו מזמנן שעות רבות בתכנון, בעיצוב ובביצוע, עד הפרט האחרון.

מתרגשות שזכינו

צופיה אפללו: “כשנכנסתי לחלל המקווה לראשונה, כתושבת חדשה, מיד הרגשתי את הצורך בהתחדשות וריענון המקום. החלום שלי היה ליצור חלל אינטימי, נעים ומפנק עבור נשות הסביבה“.

עינב: “כשרון פנה אליי, לא יכולתי לסרב, ראיתי את הפרויקט כשליחות והירתמות למען הקהילה ואני שמחה שהייתה לי הזכות להיות שותפה בפרויקט המיוחד הזה“.

כשנכנסנו לעבודה“, מספרות השתיים, “חשבנו שנכנסים לשיפוץ קטן, בהתאם לתקציב שהיה. לאט לאט, התקציב גדל וזה הפך לשיפוץ כללי ומאתגר, תוך כדי תנועה. המקווה ותיק, היו מקומות שהקרמיקה התחילה להתפרק, הקירות התקלפו ורצינו להפוך את המקווה למקום שהאישה תשמח ותתרגש להגיע אליו מדי חודש, ליצור מקום של התחדשות, התרעננות פנימית וחיצונית, מקום שיעניק חוויה ייחודית עם מחשבה עד פרטים הקטנים.

המעצבות, מופיה אפללו ועינב גוטשלק: החלפנו קרמיקות כלים סניטריים, ברזים, ריהוט צבע וגופי תאורה בכל החדרים, חדר הכלה קיבל תשומת לב מיוחדת, הממד הוסב לפינת המתנה נעימה והכניסה הפכה לחמימה ומזמינה

החלפנו קרמיקות כלים סניטריים, ברזים, ריהוט צבע וגופי תאורה בכל החדרים,
חדר הכלה קיבל תשומת לב מיוחדת, הממד הוסב לפינת המתנה נעימה והכניסה הפכה לחמימה ומזמינה.

רון קהתי: “השיפוץ נמשך כחצי שנה, כשהמקווה ממשיך לפעול יום יום. זה היה מאוד מאתגר וצלחנו את זה בזכות הקבלן אסעד בטחיש והמעצבות, שהיו קשובים לכל המשמעות והמורכבות לכך שהמקווה ימשיך להיות פעיל ושהתכניות משתנות כל פעם מחדש, כי השגנו עוד תקציב. המנקה, מזל חזן, שהייתה לה עבודה קשה וכל יום מחדש היא ניקתה את האבק הלכלוך והמים במסירות, כדי שעד לשעת הטבילה, הנשים יוכלו להגיע והמקום יהיה ראוי לשימוש והמים יהיו חמים, ויאמר גם לזכותן של הבלניות שלנו, יעל שלמה, הדר בן אהרון ועליזה גרוס, שהיו אתנו לאורך כל הדרך.

המקווה שופץ בעלות של מאות אלפי שקלים, כשליש מתקציב מיוחד של המשרד לשירותי דת שרואה חשיבות בשיפוץ מקוואות וכל השאר מתקציב המועצה הדתית קצרין.

יעלי אליה מדי

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?