חגיגה של נרות

אני ידועה כמדליקת נרות סדרתית, לכל דבר ועניין. מדליקה נרות שבת וראש חודש ונר במוצאי שבת וכשיש למישהו מבחן, ולהצלחה בפגישה, או לפני עניין חשוב. ככה שחנוכה הוא ממש חגיגה בשבילי


חנוכה הוא אחד מהחגים האהובים עליי. הוא חג שמסמל הרבה אור ונסים וגבורה יהודית. הוא גם כמעט החג היחיד, שאני לא צריכה להתכונן אליו כל כך מראש. לא צריך לקרצף את הבית ימים שלמים ולאכול מצות, לא צריך לבנות סוכה ולשבת בה כשחם מדי, או קר. לא צריך לבשל מיליון ארוחות פסח, או ראש השנה ולא להתכונן ליום הדין. לא צריך לצום, לא צריך להתעסק עם תחפושות ומשלוחי מנות. זהו חג שהמקסימום שצריך להתאמץ לכבודו זה להכין סופגניות, שעם זה אני זורמת בכיף ולקנות נרות.

אני ידועה כמדליקת נרות סדרתית, לכל דבר ועניין. מדליקה נרות שבת ונרות של ראש חודש ונר במוצאי שבת ונר כשיש למישהו מבחן, או טסט ונר להצלחה בפגישה, או לפני עניין חשוב. נר כשיש לי תחושה רעה ונר לזיכרון, נר כשאני רוצה לבקש איזו משאלה ונר לתודה. יש לי גם מבער עם נר ריחני לאנרגיה טובה. בקיצור, יוצא שכמעט כל יום דולק אצלי נר שמן במטבח. יש לי כוס כזאת יפה, מיוחדת לנרות שלי. אני ממלא חצי כלי במים ובשאר שמן ומדליקה את הפתיל ומתפללת, מברכת, מייחלת וגם מודה.

ככה שחנוכה, שמביא אתו חגיגה של הדלקת נרות בכל יום, הוא ממש חגיגה בשבילי. אני אוהבת שהבית מואר עם הנרות. זה זמן שאנחנו יושבים יחד, שרים, שמחים, משחקים, אוכלים ומודים לה‘, על כל הנסים והנפלאות שנעשו לנו, הפרטיים והכלליים.

אני ממש אוהבת סופגניות וספינגוצורוס ודונאטס ולביבות וכל ערב בימי החנוכה, אנחנו נהנים לטגן לאכול אותם. עם ריבה, או שוקולד, או ריבת חלב ואבקת סוכר וקנקן תה, עם המון נענע ולואיזה. הקלוריות? בחנוכה, אנחנו לא סופרים

עוד לא סיפרתי לכם, או שאולי סיפרתי בעבר, שאני ממש אוהבת סופגניות וספינגוצורוס ודונאטס ולביבות וכל ערב בימי החנוכה, אנחנו נהנים לטגן לאכול אותם. עם ריבה, או שוקולד, או ריבת חלב ואבקת סוכר וקנקן תה, עם המון נענע ולואיזה. והקלוריות? בחנוכה, אנחנו לא סופרים, כי זה חלק ממנהגי החג ואנחנו מהמהדרים.

אני גם אוהבת את הסביבונים בחנוכה. כשהילדים היו קטנים, אימא שלי הייתה דואגת לקנות להם המון סביבונים, מכל מיני סוגים, גדלים וצבעים. כאלה עם קפיץ, או עם בטרייה, או שמסובבים ביד, או על מסילה וגם עכשיו, כשהם גדלו, יש לנו ארגז מלא סביבונים ששמרתי ואנחנו עדיין אנחנו אוהבים לשחק עם הסביבונים ולהתלהב מהם

אני גם מקפידה לקנות מטבעות שוקולד ולחלק כל ערב עם הדלקת הנרות. פעם, שמעתי שזה מסמל שפע ומתיקות ומי לא רוצה שפע ומתוק בלב ובכלל, שוקולד תמיד משמח אותי ואת בני ביתי והילדים מאוד אוהבים לקבל דמי חנוכה אמתיים.

כוחה של אמונה

חנוכה הוא גם חג של פסטיגלים והצגות ילדים וטיולים משפחתיים. בשנים האחרונות, יש לנו מסורת של טיולים שאני מארגנת בהפתעה למשפחה. בבוקר היציאה, שולחת לכולם ווטסאפ עם התכנית לפרטים ובדרך, עושה להם הפתעות קטנות. זה בעיקר טיולי תיירים, שלא דורשים הרבה מאמץ, כי בחנוכה תמיד גשום ויש כאלה אצלינו שפחות אוהבות הליכות. אני כל פעם בוחרת אזור אחר. כרמל, או גליל מערבי. לפעמים, אזור הבקעה ובית שאן. אבל הכי אנחנו אוהבים לנסוע לירושלים ולעשות סיור חנוכיות בעיר העתיקה. בחצרות הבתים, יש המון חנוכיות וזה מראה יפה ומרגש ואין כמו ביקור בכותל המערבי בחנוכה וביקור במוזאונים ובאתרים היסטוריים ושיטוט בשווקים צבעוניים.

אני כל כך אוהבת שמגיע חג שאני אוהבת את כל מה שקשור בו. אז רגע לפני שחנוכה מגיע, אני כבר מרגישה את האנרגיות הטובות ממלאות אותי. קניתי הרבה קמח ושמן ונרות ואני מצפה להפיץ את האור והנס. מצפה למפגשים משפחתיים ולמטוגנים טעימים ולימים טובים ושמחים של אור וחגיגות ונסים גדולים וקטנים.

חנוכה זה חג שמספר את סיפורו של פך השמן הקטן שמספיק לשמונה ימים ומלמד אותנו כוחה של אמונה. מזכיר לנו שכל יום קורים נסים והמכבים המעטים שנצחו את היוונים, גם זה מעביר לנו מסר חזק שאסור להתייאש, גם כשנראה שאין סיכוי ושתמיד אחרי החושך, מגיע אור גדול

אז הלוואי שיבואו על כולנו רק ימים טובים, מוארים ושמחים.

חנוכה מואר ושמח!

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?