הקסם העוטף של צפת

בשבת האחרונה, התארחנו בצפת, במרכז אסנט“, איפה שהאיש עובד. פגשנו בסמטאות מגוון רחב של אנשים. הרגשתי שכולם נהנים מהקסם העוטף את העיר


בשבת האחרונה, התארחנו בצפת. כלומר, אני התארחתי. האיש יותר עבד. הוא עובד במרכז אסנט“, בצפת, מקום של תוכן וחוויה יהודית, עם אירוח, במבנה עתיק ויפהפה, בעיר העתיקה בצפת. המקום מנוהל על ידי אנשי חבד והרעיון הוא קירוב לבבות וחוויות תוכן יהודיות וערכיות. במקום, התארחו גם חיילים, שהגיעו לטעום ולחוות שבת עם תפילות ושירים ואווירה, במסגרת שבוע חינוך. רק מלהסתכל עליהם, נהנים ומתחברים לתכנים, התרגשתי והרגשתי תחושה של מעין עולם הבא

התחושה הזאת התווספה לשהות במלון, שעבר שיפוץ לאחרונה. החדרים נעימים, המיטות היו נוחות ממש, האוכל מעולה והאווירה המיוחדת של צפת תמיד עושה לי את זה. בערב שבת, יצאנו להתפלל בישיבת ההסדר, בעיר העתיקה. בדרכנו בסמטאות, פגשנו מגוון רחב של אנשים, אורחים ותושבים וגם החיילים במדים. הרגשתי שכולם נהנים מהקסם העוטף את העיר ומחפשים מניין, להתפלל ולחוות.

אנחנו זכינו לתפילה מיוחדת ועוצמתית. הבחורים מהישיבה רקדו ושרו בדבקות ובהתלהבות ואי אפשר היה שלא להידבק בשמחה שלהם, שתרמה גם היא לחוויית השבת בצפת, יחד עם זיכרונות הילדות. בשבת בבוקר, יצאנו לבקר את הוריי, שגרים מרחק חצי שעה משם. הדרך הלוך הייתה נהדרת, מזג אוויר חורפי, אבל נעים להליכה. ההורים שמחו על הביקור. התכבדנו בתה צמחים חם ועוגת שמרים אליפות של אימא שלי והמון שוקולדים, סוכריות, פיצוחים ועוד נשנושים. אני בדרך כלל שונאת עליות, אבל הפעם שמחתי שיש לנו חצי שעה של הליכה בעלייה, בדרך חזרה, שירדו כמה קלוריות.

לא בת 16?

בדיוק כשיצאנו, התחיל לרדת גשם והלכנו די מהר וזה היה מעולה בשביל הכושר והגזרה והגענו בשלום ובשמחה. ביום ראשון בבוקר, התעוררתי עם שרירים תפוסים לגמרי ברגליים, ממש התהלכתי בצליעה. ביני לבין עצמי, תהיתי אם זה הגיל והעובדה שאני לא ממש בכושר והלכתי די מהר, או שזה בגלל שהייתי עם מגפיים ולא עם נעלי ספורט נוחות. פתאום מרגיש לי שהגיל נותן אותותיו. השרירים נתפסים מהר יותר, אני כבר לא יכולה להסתובב בלי משקפי קריאה, קשה לי לגזוז ציפורניים ברגליים ואפילו לגרוב גרביים זה קצת כואב לי. בינתיים, בעת כתיבת הטור, השרירים השתחררו להם, בזכות הרבה עיסויים שהמתבגרת עשתה לי וכל מיני משחות משחררות. ההליכה התייצבה והכאבים נעלמו.

המחשבות על הגיל? אני סתם מקטרת, אני עוד מרגישה ילדה ונראה לי שהשרירים נתפסו בגלל המגפיים וגם בגלל שהפסקתי לאחרונה ללכת, כי נעשה קר בערבים ובכל פעם, היה לי תירוץ אחר. אז בשבת האחרונה בצפת, שהייתה חורפית ויפה ומיוחדת ומלאת קדושה והתרחבות הלב, החלטתי לחזור להליכות וסיכמתי את אירועי יום ההולדת בתזכורת חשוב: שחשוב ליהנות ולהתרגש מהדברים הקטנים ומהחוויות הטובות שהחיים מזמנים לנו.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?