הפריחה הגדולה לה ציפינו

זה זמן הגולן – בוועידת הגולן לכלכלה ולפיתוח אזורי, של העיתוןמקור ראשון“, הבטיחו ראש הממשלה, שרים ומנכלי משרדים את מחויבותם להשקעות עתק בגולן, הכפלת ההתיישבות, הקמת שני יישובים חדשים, מקומות תעסוקה והשקעה בתשתיות. היינו כחולמים


זה היה יום מרגש, יום שבו הסיכומים שנסגרו בחדרי הישיבות השונים, לאורך תקופה ארוכה, זכו להד תקשורתי והפכו לבשורה ולנחלת הכלל.

בוועידת הגולן לכלכלה ולפיתוח אזורי, של העיתוןמקור ראשון“, שהתקיימה בחיספין, השתתפו רהמ נפתלי בנט. סגנו, שר המשפטים, גדעון סער, שרים, חברי כנסת ומנכלי משרדי הממשלה השונים. האירוע היה מכבד והוכיח את מחויבות הממשלה לפיתוח הגולן.

עבודה מקדימה

העבודה האינטנסיבית לקידום החלטת הממשלה לגולן וקצרין, החלה בעבודה מקדימה בתוך המועצה האזורית גולן ובמחויבות המפלגות לאמנת הגולן“.

עם הקמת הממשלה והכללת הגולן בהסכמים הקואליציוניים, התחלנו לפעול מול המשרדים השונים לקידום והבאת משאבים לגולן, כהכנה להעברת התקציב הממשלתי.

גם לאחר שראש המועצה, חיים רוקח, הגדיר את הצורך בהכפלת מספר התושבים בגולן, ההתמקדות מול משרדי הממשלה התבצעה בשני מישורים מקביליםלשיפור חיי התושבים המתגוררים כיום בגולן וכהכנה לקליטה למשפחות הבאות.

ההחלטה על ההשקעה בגולן תאפשר פיתוח ושיקום תשתיות, מבני ציבור, תוספת מקומות תעסוקה, הגדלת הנפח העסקי בתחומים השונים, קידום החקלאות, התיירות ועוד.

שמתי את הגולן במרכז תשומת הלב והשיח הציבורי. רתמתי את כל משרדי הממשלה להתגייס במטרה להכפיל את אוכלוסיית הגולן וכשיגיעו המשאבים, תחל הפריחה הגדולה לה ציפינו“, אמר ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח.

רגעים נוספים של גאוות יחידה היו כאשר הוצגו נתונים סטטיסטיים על הגולן. שיעור הזכאים לתעודת בגרות מבין תלמידי כיתה יב בגולן גבוה בהרבה מהממוצע הארצי ואף גבוה מהממוצע באזור במרכז: גולן – 78%, ממוצע כלל ארצי – 55%, מחוז הצפון – 67.5%, מחוז המרכז רק 68%, עשרה אחוז פחות מהגולן! גם אחוז הזכאים לתעודת בגרות שעמדו בדרישות הסף האוניברסיטאיות, מבין תלמידי כיתות יב בגולן, גבוה והוא עומד על 65.2% לעומת 56.2%, במחוז המרכז ו-54.7%, במחוז הצפון. בתי הספר בגולן זוכים לפרסי חינוך יוקרתיים ומובילים ברשימת בתי הספר החדשניים בארץ. ההשקעה בחינוך תמיד עמדה במרכז סדר העדיפות במועצה והתוצאות נראות לעין.

רהמ נפתלי בנט: “העם צריך להיות בגולן ולא רק העם, גם הממשלה. רמת הגולן היא יעד אסטרטגי. הכפלת ההתיישבות, הקמת שני יישובים חדשים בגולן, מקומות תעסוקה והשקעה בתשתיות היא מחויבות של כולנו

נכס של ממש

רהמ נפתלי בנט אמר בפתיחת הוועידה: “העם צריך להיות בגולן ולא רק העם, גם הממשלה. רמת הגולן היא יעד אסטרטגי. אבל לא רק. הכפלת ההתיישבות בגולן היא יעד של כולנו. הכפלת ההתיישבות, הקמת שני יישובים חדשים בגולן, מקומות תעסוקה והשקעה בתשתיות היא מחויבות של כולנו“.

הרוח הזו המשיכה גם אצל יתר השרים וחברי הכנסת בנאומים. וכן, מנכלי משרדי הממשלה ואורחי כבוד נוספים, הביעו את מחויבותם לגולן, בהבטחותיהם לעשייה משותפת למען הגולן, בראיונות ובפנלים השונים. זה הזמןזמן הגולן!

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שפתח את הוועידה עם סרטון וידאו ששלח לברך את באי הוועידה, אמר: “עלינו להפנות את המבט שלנו אל הגולן לא רק בעתות חירום, אלא גם בימות שגרה. עיקר חשיבותה של הוועידה הזאת הוא בהעלאה על נס את אחד מחבלי הארץ החיוניים ביותר שלנוהיופי עוצר הנשימה, לצד הערך האסטרטגי העצום והתפתחותו בשנים האחרונות, הפכו אותו לנכס של ממש עבור מדינת ישראל כולה. אני חושב שעלינו לתת את דעתנו ומשאבנו לפוטנציאל הפיתוח העצום שטמון בגולן ולהיתרם בכל כוחותינו לממש אותו לטובה.

להעמקת השורשים הישראליים באדמת הרמה הנפלאה יש קצב משלה. עכשיו, הגיעה העת לצמוח, לפתח, לבנות ולהתרחב. אני מאחל כנס פורה שיזניק את העשייה הציונית ברמה כולה לעשורים הקרובים“.

סגן רהמ ושר המשפטים, גדעון סער: “בלב ההסכם הקואליציוני, סוכם על סעיף קידום ותקצוב תכניות לאומיות וחיזוק פיתוח הצפון ובכלל זה: תכניות ייחודיות לפיתוח רמת הגולן והעיר קצרין. בימים אלה, עובדים על מימוש ההתחייבויות הללו

עלינו המלאכה לגמור

גם סגן רהמ ושר המשפטים גדעון סער חיזק את אותו קו ואמר: “יש לנו הזדמנות לקבוע לדורי דורות את עתיד הגולןכחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. לפני כארבעים שנה, קיבלה הממשלה, בראשות מנחם בגין, החלטה היסטורית בנוגע לרמת הגולן. היום, התפקיד של הממשלה הנוכחית הוא לעשות את קפיצת המדרגה הבאה. ההתחייבויות הברורות של ראש הממשלה הן דבר חשוב ביותר ואני רוצה להודות על שיתוף הפעולה. בלב ההסכם הקואליציוני, סוכם על סעיף קידום ותקצוב תכניות לאומיות וחיזוק פיתוח הצפון ובכלל זה: תכניות ייחודיות לפיתוח רמת הגולן והעיר קצרין, שיעוגנו בהחלטות ממשלה.

בימים אלה, עובדים על מימוש ההתחייבויות הללו לביצוע בהחלטת הממשלה. זהו אחד הדברים החשובים ביותר שיכולה הממשלה הזאת לעשות. ההחלטה של הממשל הקודם בארהב להכיר בריבונותנו ברמת הגולן היא בעלת חשיבות מדיניות גבוהה ביותר, אבל יחד עם זאת, תמיד האמנו שעתיד מדינת ישראל ייקבע בשטח, במעשים ובהתיישבות וזאת מלאכה שמוטלת עלינו“.

שרת הפנים איילת שקד דיברה רבות על הצורך בהכפלת האוכלוסייה בגולן, ציינה שוב את הצורך בהוספת שני יישובים חדשים ואף אמרה על הרחבת ההתיישבות בגולן: “נקים ועדת משנה ייעודית לרמת הגולן. עכשיו תורכם להראות רצון שאתם מוכנים ורוצים  לגדול“.

מנכל משרד הכלכלה, דר רון מלכא, פירט את פועלם לקידום יזמות, תעשייה, ותעסוקה איכותית.

מנכלית משרד החקלאות ופיתוח הכפר, נעמה קאופמןפס, אמרה כיהחקלאות היא אבן יסוד משמעותית בגולן. המשרד ישקיע גם כסף למכונות ובינה מלאכותית עבור החקלאים“.

כפול תוכפל

את כל האמירות הללו חיזק שר הבינוי והשיכון השר זאב אלקין: “תוכפל אוכלוסיית הגולן. בימים אלה, עובדים במשרד הבינוי והשיכון על קידום החלטת ממשלה, שבמסגרתה תוכפל אוכלוסיית המועצה האזורית גולן. לאורכה ולרוחבה, רמת הגולן היא חבל ארץ אסטרטגי וחשוב מאוד במעלתו. התכנית להכפלת האוכלוסייה תחזק את רמת הגולן לצד שדרוג ובניית תשתיות הנחוצות לפיתוחם של היישובים. בזמן שבצדו הסורי של הגבול אנו מונעים התבססות של איראן וארגוני טרור, בצדו הישראלי, אנו נמשיך, נעמיק, נרחיב ואף נכפיל את ההתיישבות“.

מנכל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן: “החלטת הממשלה להכפיל את האוכלוסייה ברמת הגולן, לצד פיתוח ושיקום של כל התשתית הנדרשת לכך, היא בשורה לכל תושבי הצפון ולאזרחים הרוצים להתגורר באחד מהאזורים המרהיבים והחשובים בישראל. ביצוע ההחלטה ישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי הגולן ויפתח עבורם מגוון הזדמנויות שבאות עם התחזקות והגדלת האוכלוסייה המקומית. קידום הצפון זו מטרה מרכזית בפעילות המשרד ולכן אנו משתמשים בכל הכלים הקיימים לרשותנו, לבניית יישומה, זאת, תוך שיתוף פעולה עם גורמים מקומיים, מתוך ההבנה כי חיזוק הצפון משמעו חיזוק כל הארץ“.

ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח: “היום זה קרוב מתמיד. אמשיך לפעול בכל המישורים ויחד, נבנה את הגולן לתפארת. אני מאמין בנכונות קיום ההבטחות. בשנים הקרובות, נראה את הצמיחה והשגשוג של הגולן. זה הזמן לגולן!”

ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, סיכם את דבריו באומרו: “היום זה קרוב מתמיד. כאשר תכנית הגולן תצא לפועל, נממש את חזון הכפלת האוכלוסייה בגולן, בעזרת התקציבים והסיוע שיתקבל מהממשלה. אמשיך לפעול בכל המישורים ומול כל הגופים הרלוונטיים ויחד, נבנה את הגולן לתפארת. אני מאמין בנכונות קיום ההבטחות. בשנים הקרובות, נראה את הצמיחה והשגשוג של הגולן. זה הזמן לגולן!”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?