הכירו את המהנדסת החדשה

עם יציאתו לגמלאות של המהנדס המיתולוגי של קצרין, מנחם אריה, נכנסת לתפקיד אנה ליבקין, אדריכלית ותושבת חדשה בקצרין


אנה ליבקין עלתה לארץ מאודסה בשנת 2005. היא נשואה ואימא לשלושה ילדים. נולדה באותה שנה עם קצרין, תמיד ידעה שאדריכלות זה הייעוד שלה ומה שהיא רוצה להיות. המהנדס המיתולוגי של קצרין, מנחם אריה, יצא לגמלאות ואת מקומו תמלא אנה ליבקין, אדריכלית ותושבת חדשה בקצרין.

אנה, ספרי קצת על עצמך

אנה: “נולדתי באודסה, עיר גדולה והעיר הכי יפה בעיניי באוקראינה, ב-1977, ממש באותה השנה שבה הוקמה קצרין. גדלתי במשפחה חמה ותומכת. אימא שלי גננת ופסיכולוגית לגיל הרך ואבא שלי מהנדס מכונות. אחותי הגדולה עלתה לארץ והוריי עלו לארץ בעקבותיה. אני נשארתי באודסה לסיים את לימודי האדריכלות. בשנת 2005, עליתי לארץ עם בעלי אנדרי ושני ילדים והגענו לקיבוץ מעגן. הילדה השלישית שלי נולדה כאן, בישראל”.

איך הגעת דווקא ללימודי אדריכלות?

“כבר בגיל 12, הבנתי שזה מה שאני רוצה להיות. בבית הספר באודסה, למדתי שרטוט כחלק מלימודי החובה וזה משך אותי למקצוע. המורה לשרטוט הייתה אדריכלית וסיפרה על המקצוע ועל העבודה ונפלתי בשבי האדריכלות והשרטוט. ידעתי שזה הייעוד שלי והמקצוע שלי, שזה מה שאני רוצה להיות כשאהיה גדולה”.

אנה היא בוגרת תואר ראשון ושני באדריכלות מבנים ומתקנים, מהאוניברסיטה לאדריכלות ובנייה.

“התחלתי באודסה כאדריכלית במשרד אדריכלות פרטי ועבדתי שם חמש שנים, עזבתי שם כשעלינו לארץ, לפני 15 שנה. בארץ, למדתי חצי שנה באולפן וקצת לפני שסיימתי, התחלתי לעבוד כשרטטת במשרד אדריכלות. במשך כשבע שנים, עבדתי במשרדים פרטיים כאדריכלית מתכננת ובשמונה השנים האחרונות – בוועדות מקומיות שונות בתפקידים שונים, כך שאני מכירה את מגוון התפקידים, גם כמגישת בקשות וכעורכת בקשות להיתר וגם כבודקת תכניות ויועצת בוועדה”.

מרגיש שייך

בשנה הראשונה שלנו בארץ, חברים שגרים כאן הזמינו אותנו להתארח אצלם. הגענו והתאהבנו. השילוב הקסום של חיים כמושב, עם שירותים עירוניים וטבע, מעיינות ונביעות שיש כאן בשפע, בנוסף על השקט הנפלא הזה, עשו את שלהם

עברתם לקצרין ומה אהבתם בקצרין?

אנה: “בשנה הראשונה שלנו בארץ, חברים שגרים כאן הזמינו אותנו להתארח אצלם. הגענו והתאהבנו. השילוב הקסום של חיים כמושב, עם שירותים עירוניים וטבע, מעיינות ונביעות שיש כאן בשפע, בנוסף על השקט הנפלא הזה, עשו את שלהם ובלב חשבתי – כשתגיע ההזדמנות, נגור כאן. מי חשב שחלומות מתגשמים ועוד ככה. כשפורסם המכרז למהנדס המועצה, ידעתי שזה הסימן שלי, זה מה שחיכיתי לו.

“עם קבלת התפקיד, החליטה כל המשפחה שזה הצעד הנכון ואנחנו עוברים לקצרין. עברנו לפני שבוע, לבית מקסים. הכול עדיין בארגזים, אז יש לנו הרבה סידורים.

כתושבת חדשה, אני יכולה להעיד שבליל התרבויות שיש כאן הוא משגע. חיים בהרמוניה ובשלום מעדות שונות, תרבויות שונות, דתות שונות ולאף אחד לא אכפת מי אתה, העיקר שאתה אדם טוב. עוזרים ונעימים, שואלים לשלומי ברחוב

“כתושבת חדשה, אני יכולה להעיד שבליל התרבויות שיש כאן הוא משגע. חיים בהרמוניה ובשלום מעדות שונות, תרבויות שונות, דתות שונות ולאף אחד לא אכפת מי אתה, העיקר שאתה אדם טוב. עוזרים ונעימים, שואלים לשלומי ברחוב. זה מרגיש שייך, זה כיף וחמים. קצרין והגולן הם ממש דוגמה לכל הישראלים, איך אפשר לגור בשלום עם השכנים ששונים ממך”.

הגעת לתפקיד אחרי מהנדס שהיה בו הרבה שנים ובמידה רבה היה חלק מבניית קצרין, איך זה מרגיש?

שאלת השאלות. זה לא פשוט, זה אתגר גדול מאוד. מנחם הגיע לעבוד בקצרין שאני הייתי ילדה בגן ילדים. החזון שלו לקצרין ניכר בכל אחד מהבתים, הרחובות והשבילים שאנחנו צועדים בהם ביומיום. הוא המהנדס הראשון של קצרין, בנה ועשה המון למען קצרין והיה שותף לבניית היישוב בתחילתו, איש לא ייקח זאת ממנו.

יחד עם זאת, הזמנים הולכים ומשתנים, המדינה משתנה, החוקים משתנים וכך גם האנשים. מנחם ואני לא דומים, לא בחזון ולא בדרך העבודה, מנחם מהנדס, יש לו ראייה הנדסית, אני אדריכלית יש לי ראייה אדריכלית ולכן לכל מטבע יש שני צדדים, ועכשיו הזמן שלי ואני מאמינה שאדע להצעיד את קצרין אל עבר החזון והפיתוח לו היא מייחלת.

איפה את רואה את קצרין בעוד 5 שנים?

אני מאמינה בקצרין ובטוחה שהיא תצמח ותגדל להיות מטרופולין עירוני כאן בגולן, שבעוד 5 שנים נספור כאן מעל עשרת אלפים תושבים, עם מערכת חינוך מדהימה מגיל לידה ועם השכלה גבוהה ומקצועית, עם אזור תעשייה ומסחר חזקים וצומחים. כמובן שלכל זה תצטרף מערכת תחבורה נוחה ומהירה. אנחנו עיר הבירה של הגולן, העתיד פרוס לרגלינו, רק נעז לחלום ונגשים. זה החלום שלי.

אנה, תודה על הזמן והמידע, שאלה אחרונה, מה תאחלי לעצמך בתפקיד?

בדיוק מה שאני מאחלת לקצרין: לגדול, להתחזק ולהצליח.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?