הגליל המזרחי – מרחב המחקר והפיתוח של מזון עילית

ראשי הרשויות בגליל המזרחי הציגו השבוע לשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, ושר הפנים אריה מכלוף דרעי, את התכנית המהפכנית שתהפוך את האזור למרכז המחקר והפיתוח של מזון עילית ומזון רפואי שישמש את תעשיית המזון בארץ ובעולם


לרגע הזה חיכו ראשי הרשויות בגליל המזרחי. לאחר שנתיים של עבודה משותפת על גיבוש התכנית לפיתוח כלכלי וחברתי של הגליל המזרחי, הציגו ראשי הרשויות את התכנית המלאה לשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ושר הפנים, אריה מכלוף דרעי, אשר אמון על התכנית הלאומית לפיתוח הצפון מטעם הממשלה.
ראש מועצה אזורית גולן, אלי מלכה, אשר משמש כיו”ר פורום ראשי הרשויות בגליל מזרחי פרס בפני השר את עיקרי התכנית. לצדו ישבו ראשי הערים והמועצות ששותפים לתכנית, יחד עם אנשי אקדמיה, תעשייה, רפואה ומחקר ואישי ציבור מהאזור. מדובר בתכנית שתשנה במהלך השנים הקרובות את פני הפריפריה הצפונית של ישראל ועיקרה להפוך את הגליל המזרחי למרחב המחקר והפיתוח של מזון עילית ומזון רפואי, אשר ישמשו את תעשיית המזון בארץ ובעולם.
הציר המרכזי בתוכנית בנוי על קידום האקדמיה, המחקר והפיתוח באזור ונשען על הנכסים האזוריים, בדגש על החקלאות המגוונת והמפותחת.
בתכנית הקמת מכון מזון לאומי, העצמת הפעילות במכון המחקר מיגל, העתקת פעילות נבחרת ממכון המחקר הוולקני לגליל מזרחי, הקמת חממות מזון מרפא, מרכז למחקרים קליניים בתחום מזון מרפא ותרופות בוטניות, פיתוח תחום האגרו-גינומיקה (גנטיקה בשירות החקלאות – מזון גנטי) ועוד.
בימים אלו פועלים ראשי הרשויות בגליל מזרחי להטמעתה בתוכנית הצפון על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ומשרד הכלכלה, ולכן הוצגה התוכנית לשר הפריפריה, הנגב והגליל אריה מכלוף דרעי המוביל את התוכנית הלאומית לצפון ובפני מנכ”לית המשרד, סיגל שאלתיאל-הלוי ומנכ”לית משרד הפנים אורנה הוזמן בכור.

אלי מלכה, יו”ר פורום ראשי רשויות גליל מזרחי אשר מוביל את התכנית עם ראשי הרשויות: “עשרות שנים האזור חיכה לרגע המיוחד הזה, בו יש שילוב של שני משרדים ממשלתיים ובראשם שר שזה סדר היום שלו, החלטת ממשלה לגיבוש תכנית לפיתוח הצפון. אזור שלוקח אחריות ומגבש תכנית שתחולל את השינוי הכלכלי-חברתי.
זוהי תוכנית מהפכנית שגובשה כאן באזור, ראשי הרשויות הם המובילים, המעורבים ובשיתוף עם המכללות, מכוני המחקר ואישי ציבור וכלכלה נעבור לשלב הביצוע מיד אחרי החלטת הממשלה.
“אנו מאמינים שלשר אריה מכלוף דרעי יש הזדמנות יוצאת דופן להוביל את הגליל המזרחי לעידן חדש. מטרת התוכנית לייצר במהלך העשור הקרוב מנועי צמיחה מחוללי שינוי, שמתבססים על הנכסים האזוריים וממצבים את האזור כמוקד למחקר ופיתוח עסקי בתחום חקלאות עתירת ידע, בריאות, ביוטכנולוגיה ותזונה בארץ ובעולם. אנחנו מאמינים כי מימוש התכנית והשקעה ממשלתית ממוקדת באקדמיה ובמחקר, במאיצים וחממות ובתעשייה ובתעסוקה יחולל שינוי משמעותי בגליל מזרחי בחברה, בכלכלה, בתעסוקה ובאיכות החיים.
“תחום מזון עלית ומזון מרפא הינו תחום מתפתח בעולם. התנאים בגליל המזרחי יחודיים הן מבחינת היקף ומגוון החקלאות, מגובה 200 מ’ עד 1,100 מ’ והן בשל המחקר והאקדמיה בתחומים אלה באזור – כאן המקום להפגיש את החקלאות עם טכנולוגיה עתירת ידע וליצור פריצת דרך עולמית.
“יש החלטת ממשלה להקצות תקציב בהיקף של 15מיליארד שקל לתוכנית לפיתוח הצפון והשר דרעי הוא זה שיגבש את התכנית ויוציא אותה לפועל. אחרי שנים שאנחנו עובדים על התכניות לפיתוח הגליל המזרחי, פנינו לשר לשלב את היוזמה בתכנית לפיתוח הצפון. אם התכנית תתקבל או אפילו חלקה הגדול, אין ספק שבתוך 7 שנים הגליל המזרחי יעבור מהפכה של ממש”.

השר דרעי החמיא לראשי הרשויות בגליל המזרחי ואמר כי ניכר שעשו עבודה משותפת, מקצועית, רצינית וברורה. השר אמר כי לאחר ששנים ארוכות השקיעה הממשלה בדרום הארץ, כעת מופנות העיניים צפונה, וכי הוא רואה בזה שליחות. “התכנית החדשה שאנחנו מגבשים בימים אלה לפיתוח הצפון תיתן מענה חשוב לצרכים שעלו במפגש החשוב עם ראשי הרשויות של אשכול גליל מזרחי. במפגש עלו נושאים שאנחנו נשלב במסגרת התכנית שלנו. הגיע זמן הצפון והגליל ויש לנו הזדמנות מצוינת ליישם את התכניות למען תושבי הגליל”, אמר השר.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?