הגולן עולה כיתה

אין מה שיכול להחליף מבט קורן של ילד בן שש, בצעדיו הראשונים לכיתה א‘. בעצם יש. מבטו הקורן של ראש המועצה, ב-1 בספטמבר, שמונה בבוקר, כששנת הלימודים מתחילה כסדרה והכול מתקתק כמו שעון שוויצרי. פתיחת שנהל במועצה האזורית גולן מנקודת מבטו של ראש המועצה


מדי שנה, בראשון בספטמבר, אנחנו מסקרים את פתיחת שנת הלימודים, מנקודת מבטם של תלמידים, הורים ומורים. הפעם, ביקשנו להתלוות אל ראש הרשות, חיים רוקח, ולסקר את היום הזה דרך העיניים שלו. היה מעניין ושונה. הצטרפו אליי לשיחה על חינוך, צמיחה דמוגרפית ופיתוח אזורי כללי.

נפגשנו בשעת בוקר מוקדמת מאוד. על פניו של ראש המועצה האזורית גולן ניכרת הרצינות והדאגה שהמערך המלא יתפקד כנדרש.

עבודה שגובשה במשך חודשים מתנקזת לשעות אלו“, מסביר לי חיים. “להתחלה יש השפעה רבה על ההמשך. נדאג שלכל אחד מהתלמידים, ילדי הגנים וצוותי ההוראה תהיה היום התחלה טובה בדרכם החדשה“.

תוך כדי שטף שיחות של ניהול מערך התחבורה והכנת מבני החינוך, חיים עונה לטלפונים של תושביםהורים מודאגים ומנהלי בתי הספר שעבור כל אחד מהם זהו יום מאתגר ומרגש.

באחת מהשיחות, מתברר שצוות של קבלן הניקיון לא ניקה את אחד מבתי הספר כנדרש. חיים מתייעץ עם מנהל המחלקה הסביבתית, דדי גופר, שנרתם באופן מידי למשימה, מגבש את צוותו ויחד הם הולכים לנקות את בית הספר בעצמם. כן, עם דלי, סמרטוט ומגב, מכינים את השטח לקראת קבלת התלמידים. אני נדהמת מההירתמות של אנשי צוות המועצה ששותפים להצלחת משימות היום.

כשהילדים מתחילים להגיע, אני מתבוננת ממרחק ברוקח, ניגש אל הילדים הרכים בגובה העיניים ומברך אותם באופן אישי, בטפיחה על הכתף וחיוך אבהי. ברגעים אלו, לא ניתן לזהות שזהו הבמאי והמפיק הראשי של כל הדבר הגדול הזה. חיים נראה כמו סבא המוקף בנכדיו, מזהה את הילד או הילדה המפוחדים וכמו במגע קסם, עם מילה וחיוך מרכך את האווירה.

אחרי סבב בגנים ובתי ספר, התכנסנו לריאיון על חינוך, גדילה, צמיחה, הגולן ומה שביניהם.

הילדים חוזרים הביתה

חיים, איך נפתחה שנת הלימודים החדשה?

רוקח: “שנת הלימודים נפתחה על הצד הטוב ביותר, על אף חוסר הוודאות בין משרד האוצר וארגוני המורים, עד לרגע האחרון. נערכנו לכל תרחיש אפשרי ולשמחתי, פתחנו את שנת הלימודים כסדרה ובזמנה.

צוות אגף החינוך, צוותי ההוראה והסייעות, מערך ההסעות, אגף התפעול, כולם עבדו בשיתוף ובמקצועיות במטרה להכין את הכול לקראת קבלת הילדים במסגרות.

השנה, גדלנו משמעותית מבחינת כמות הילדים והדבר בא לידי ביטוי גם בבינוי, גם במערך ההסעות וגם בכוח האדם.

את ההיערכות לגידול במספר הילדים התחלתי עם תחילת תפקידי, כשפתחתי שני בתי ספר חדשים ותשעה גני ילדים“.

יש התעוררות ציבורית סביב נושא גידול אוכלוסיית הגולן והצמיחה הדמוגרפית, אתה מקדם את ההליך מזה מספר שנים ואף הגדרת כמטרתעל, את יעד הכפלת האוכלוסייה, למה זה חשוב כל כך?

הגידול המשמעותי בגולן הנו הליך טבעי כתוצאה ישירה מהתבגרות הגולן. בהקשר ישיר לראשון בספטמבר, אפשר להגיד שגדלנו, הגולן עולה כיתה, עולה שלב. הילדים שלנו, דור ההמשך מקים את ביתו ורבים מהם בוחרים באיכות המוכרת והייחודית לגולן וחוזרים הביתה. זיהיתי את פוטנציאל הגידול המשמעותי והחלטתי לנהל אותו ולהיות ערוך לקראתו בתשתיות מותאמות לקצב הגידול. הרי אם בכל משפחה בוגרת בגולן, בן אחד ירצה לגור בגולןזו הכפלה, שני בניםזה כבר שילוש וכן הלאה

בנוסף, יש קליטה של משפחות חדשות המגיעות לגולן כתוצאה ממגמת הביקוש למגורים במרחב הכפרי, שעלתה משמעותית בשנים האחרונות. אני מאמין שככל שאוכלוסיית הגולן תגדל ונהפוך לכוח צרכני של שירותים, התושבים הקיימים ייהנו ממתן שירותים מגוונים שחסרים היום בגולן ושיפור בנגישות לשירותים קיימים. כל זאת חייב להיות בשימור קפדני על הצביון הייחודי בגולן, הן מבחינה קהילתיתערכית והן מבחינה נופית ותרבותית“.

מתרגש מחדש

ברשתות החברתיות רצות שמועות על גיבוש הסכם עם מנהל מקרקעי ישראל שבו אתה מאבד שליטה על השיווקים ביישובי הגולן, אתה ער לכך?

השמועות מגיעות אליי מכיוונים שונים. אני לא מנהל את הגולן דרך רשתות חברתיות כאלה או אחרות. נחשפתי למידע המוצג, שברובו אינו נכון, בלשון המעטה. אני ער וקשוב לחששות ומנהל שיח עם נציגי הנהגות היישובים. מעט המתנגדים משמיעים את קולם בקול רם ומפיצים מידע כוזב בניסיון לייצר רעש ציבורי. מרבית התושבים מזהים את ההזדמנות הגדולה ומברכים על המהלך.

ההסכם הוא תוצר עבודה של חודשים רבים ושעות ארוכות של דיונים, דיוקים והתאמה לגולן. ההסכם נועד לתת משאבים נלווים לתהליך הצמיחה הטבעי שהזכרתי קודם. מערך כבישים, סיב אופטי, תשתיות תיירות, מבני שירות יישוביים ואזוריים, הסדרת תשתיות ועוד.

צריך להגיד אחת ולתמיד: הליך השיווק ביישובים לא ישתנה וימשיך כסדרו. ועדות הקבלה ושלבי ההיכרות, כפי שכל יישוב מגדיר לעצמו, ייעשו כפי שנעשים היום. רשות מקרקעי ישראל נקראת המשווק של כלל הקרקעות בגולן, מאז ומתמיד, כיוון שהם מחזיקי הזכויות בקרקע.

אנחנו ממשיכים להתמקד בדרך להבאת ההסכם לבשלות. אני מתעקש להביא בהסכם זה את ההישגים הטובים ביותר לגולן, בלי פשרות ובלי לפגוע בצביון הגולן“.

מה תאחל לילדים, להורים ולצוותי ההוראה?

בכל שנה מחדש, אני מתרגש יחד עם הילדים הרכים שמתחילים את דרכם החדשה. רשי, בספר דברים, אומרבכל יום יהיו בעיניך כחדשים‘. אני מאחל לילדי הגולן ולצוותי ההוראה, שימשיכו להגיע למוסדות החינוך האיכותיים שלנו, כפי שראיתי אותם בהגיעם היום, שישָמרו את ההתרגשות והשמחה כמו בדבר חדש, לשנה כולה. אני מברך את כולנו שנזכה בכל יום להתרגש מעשייה, כל אחד בתחומו, כאילו זה חדש. מאחל שנה טובה, פורייה ומוצלחת“.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?