האביב השני – גיל המעבר בעיניים סיניות

“האביב השני” – כך מכנים ברפואה הסינית את גיל המעבר אצל האישה. כשהבית מתרוקן, מגיעה תקופת הלבלוב והפריחה במלוא עוצמתה


הרפואה הסינית העתיקה מתייחסת לגיל המעבר בחיי האישה כמעין ה”אביב השני”.

במהלך חייה, האישה חוותה, למדה והפנימה הרבה מאוד ידע וניסיון וזו העת, בחצי השני של חייה, ליישם אותו באופן מלא, שלם ומאוזן.

בגילאים מוקדמים, רוב הנשים עסוקות בטיפול בילדים, בקריירה ובזוגיות במקביל ולא תמיד יש להן פנאי רגשי ופיזי לעבד את כל החוכמה וניסיון החיים שהן צוברות. כשהבית מתרוקן, מגיעה תקופת הלבלוב והפריחה במלוא עוצמתה. גיל המעבר מתייחס לנקודת המפנה בה אישה עוברת ממצב של פוריות לאישה ללא מחזור חודשי. היעדר וסת בטווח של 6-12 חודשים, בדרך כלל מעיד על כך. נשים יכולות לחוות אי סדירות במחזור החודשי לאורך שנתיים עד חמש ועד שהמחזור נפסק לחלוטין. טווח הגילאים בו רוב הנשים חוות את גיל המעבר הוא בין הגילאים 48-55.

גיל המעבר מתבטא בירידה משמעותית בערכי האסטרוגן והפחתה בייצור הזקיקים בשחלות. מעניין לציין שיש ירידה מתקדמת של הפחתת הזקיקים אף מזמן הלידה. השחלות מבשילות עוד בשלב העוברי, אז מתפתחים כ-6,000,000 זקיקים ראשוניים, אשר פוחתים לכ-600,000 בלידה, לסביבות 300,000, עם תחילת הווסת ועד לכ-10,000, בזמן גיל המעבר.

עובדות אלה מאשרות שגיל המעבר אינו אירוע המתרחש בפתאומיות בחיי האישה, אלא תהליך פיזיולוגי מתמשך לאורך כל חייה, המתחיל  עוד טרם לידתה. לכן, סגנון החיים והרגלי התזונה, מהילדות והלאה, ישפיעו באופן ישיר על האפיונים של התסמינים בגיל המעבר.

לאישה שתזונתה אינה מאוזנת, או עובדת באופן לא מאוזן, חיה חיים רוויי מתח והיא ישנה מעט שעות שינה בלילה, סביר להניח שיהיו סימפטומים קשים יותר בשנים בהן נפסק המחזור.

הסימפטומים העיקריים המשבשים את חייהן של מיליוני נשים ברחבי העולם הם יובש בנרתיק, גלי חום והזעות לילה. התופעה השכיחה ביותר היא גלי החום, ממנה סובלות כ-85% מהנשים בגיל המעבר. 45% מהן יחוו אותם גם בחלוף 5-10 שנים, מתחילת גיל המעבר. תופעות נוספות שעלולות להופיע בזמן גיל המעבר הן: כאבי ראש, תשישות, אדישות, חוסר מוטיבציה, חרדות, חוסר שקט נפשי, דכאון, חוסר שינה והפרעות קשב וריכוז. מבין כל הסימפטומים, אתמקד בגלי החום, שהופעתם הם סיבה שכיחה שבעקבותיה מגיעים לטיפול.

גלי חום מופיעים בעיקר בגלל ירידה הדרגתית בכמות האסטרוגן המיוצר על ידי השחלות ובמקביל, ירידה בייצור ההורמון פרוגסטרון. השינויים ההורמונליים האלה משפיעים על ההיפותלמוס, שהוא אזור במוח השולט בין היתר על טמפרטורת הגוף

למה מופיעים גלי חום?

גלי חום מופיעים בעיקר בגלל ירידה הדרגתית בכמות האסטרוגן המיוצר על ידי השחלות ובמקביל, ירידה בייצור ההורמון פרוגסטרון. השינויים ההורמונליים האלה משפיעים על ההיפותלמוס, שהוא אזור במוח השולט בין היתר על טמפרטורת הגוף (כמו טרמוסטט), וגורמים לו להגיב בהעלאת הטמפרטורה של הגוף, מה שמורגש כגל חום. דרך אגב, בסין, תופעה זו של גלי חום אינה נפוצה ובישראל, נשים רבות סובלות ממנה.

צמחי מרפא סיניים הם אחת האלטרנטיבות הבטוחות והיעילות ביותר לטיפול בגלי חום; במקרים אלה, הטיפול ייעשה כמובן עם שימוש בפורמולה של צמחים מקררים. היתרון הגדול ברפואה הסינית הוא שהמטפל יודע להתאים עבור האישה פורמולה ייחודית, מותאמת אישית, מבין מאות סוגי צמחי המרפא הסיניים, שיתאימו גם לכל שאר הסימפטומים מהם היא סובלת, בנוסף לחוסר האיזון ההורמונלי.

טיפול לגלי חום בעזרת דיקור סיני

דיקור סיני יכול להתלוות לטיפול בעזרת צמחי המרפא, או לשמש טיפול בפני עצמו בגלי חום. היתרון העיקרי של טיפול בדיקור הסיני הוא השימוש ביכולות הטבעיות של הגוף לטפל בעצמו, על ידי כך שהוא מטפל בשורש הבעיה ולא רק בסימפטום; כלומר, הדיקור הסיני מטפל בסיבה, או בגורם, שמהם נובעים גלי חום. נשים רבות מדווחות על תחושה כללית טובה יותר בתקופת הטיפולים וכמובן, גם אחריהם.

בנוסף לדיקור סיני ולצמחי מרפא, אם הגעת לגיל המעבר, מומלץ לך מאוד לשמור על תפריט תזונה שמתאים לך באופן אישי, תפריט שיורכב במיוחד עבורך, על מנת להשיג תוצאות  טובות.

לשאלות: minish120@gmail.com

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?