גורים – חינוך לצרכים

הבאנו גור הביתה והשמחה רבה, אבל את הצרכים שלו הוא צריך לעשות בחוץ. איך מגיעים לזה? כתבה שנייה בסדרה


מנחם הורביץ –

להביא גור חדש הביתה זה מרגש, אך כדי שנוכל ליהנות מכלב נוח, נאמן וממושמע, במשך שנים רבות, תידרש עבודה רבה. בכתבה הראשונה בסדרה, כתבתי על הבעיה של בכי ויללות ואיך לפתור אותה.
הפעם, נדבר על צרכים. בעבר, הסברתי כיצד מתחם סגור כמו גדר גורים, או כלוב אילוף, יכול להיות כלי מאוד שימושי לחינוך ולאילוף של הגור. כאשר איננו יכולים להשגיח על הגור, המתחם הסגור מונע ממנו להסתובב חופשי ולקבל הרגלים לא טובים, כגון עשיית צרכים בבית. בדרך כלל, כלבים לא אוהבים לעשות צרכים היכן שהם ישנים, משחקים ואוכלים. הם ינסו לחפש פינה שקטה ורחוקה לצורך זה. לכן, אם נסדר את המתחם בצורה כזאת שבכל פינה נשים לו מיטה, קערת מים, קערת אוכל, או עצם, הכלב ינסה להימנע מעשיית צרכים במתחם, מכיוון שלא ירצה ללכלך את מקום מחייתו.
משך הזמן שגור יכול להתאפק מלעשות את צרכיו משתנה מכלב לכלב, לפי הגיל ובעיקר, לפי האמון של הכלב בבעליו. למה הכוונה? אם בימים הראשונים, נוציא את הגור מהמתחם כל שעתיים-שלוש, לאחר שהוא קם משינה או אוכל, הוא יתרגל לכך ויפתחִ אימון בנו, שנוציא אותו לצרכיו בזמן ויבין שמשתלם לו להתאפק. כשנוציא אותו החוצה, יש להוציא אותו במהירות, לפני שיספיק לעשות צרכים בבית.
בזמן שהוא עושה את צרכיו בחוץ, רצוי לצ’פר אותו במילות חיזוק ולאחר סיום עשיית הצרכים, ניתן לצ’פר אותו גם בחטיף. כאשר יש לנו זמן להשגיח עליו, לאחר שעשה את צרכיו בחוץ, נשחרר אותו וניתן לו להכיר את הבית, תוך כדי שאנו משחקים אתו ומשגיחים עליו.
כאשר נראה שהוא מרים את זנבו ומריח את הרצפה ללא הפסקה, ככל הנראה הוא צריך לעשות צרכים ועלינו למהר, להרים אותו ולהוציא אותו החוצה. במידה שתפסנו אותו בעת עשיית צרכיו בבית, עלינו לפעול באותה צורה.

כמובן, רצוי לתגמל אותו בזמן שהוא עושה את הצרכים שלו בחוץ, אך אם כבר עשה את צרכיו בבית, ולא הספקנו לפעול, אין להגיב בשום צורה שהיא! הוא לא יקשר בין תגובתנו למעשיו וזה רק יגרום לו לפחד מאתנו

כמובן, רצוי לתגמל אותו בזמן שהוא עושה את הצרכים שלו בחוץ, אך אם כבר עשה את צרכיו בבית, ולא הספקנו לפעול, אין להגיב בשום צורה שהיא! הוא לא יקשר בין תגובתנו למעשיו וזה רק יגרום לו לפחד מאתנו. כמובן שננקה היטב את הרצפה עם חומר שינטרל את הריח. מומלץ לנקות עם מים, קצת חומץ וסודה לשתייה. לא מומלץ לנקות בעזרת חומר ניקוי שמכיל אמוניה, מכיוון שאמוניה נמצא גם בשתן והריח עלול לגרום לכך שהגור יחזור לעשות את צרכיו באותו המקום.
ככל שיחלוף הזמן, נוכל להשאיר את הגור יותר זמן משוחרר בבית ללא השגחה, כמובן רק אחרי שיתרגל להתאפק בבית ולעשות צרכים רק בחוץ. כתבה זו כתובה בקצרה ועם כל כלב יש לעבוד בצורה אינדיבידואלית. לכן, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?