בנק לאומי יסגור את שירותי העובר ושב בסניף קצרין

בימים אלה נודע כי בנק לאומי מתכוון להפסיק בקרוב את מתן שירות העו”ש לתושבי קצרין והגולן. לדברי מר לי נוימן, ענף דוברות בנק לאומי, יעמדו בסניף לרשות הקהל דיילי הדרכה והכוונה אשר יסייעו ללקוחות לבצע את הפעולות המבוקשות במכשירים לשירות עצמי


יהודה דואה, קצרין


 

בסוף חודש זה, צפוי סניף בנק לאומי בקצרין לסגור את שירותי העובר ושב בסניף קצרין, מתוך מדיניות של “התייעלות”. הכוונה היא להעביר את שירותי הבנק, מהשירות האישי מול האשנב לשירותים דיגיטליים שנעשים דרך האינטרנט, הסמארטפון או החלון שליד דלת הכניסה בחוץ.

סניף בנק “לאומי” הוא סניף מרכזי להמוני תושבים ברמת הגולן וסניף יחיד בקצרין. הסניף, אשר פועל למעלה מ-35 שנה, משמש לקוחות פרטיים, עסקיים,  משקי בית, חיילים ומטיילים כאחד.

הציבור בישראל רובו ככולו, זקוק לחשבון בנק על מנת לייצר שגרה תקינה לפעילותו הכספית. מחלקת העו”ש היא מחלקה מרכזית במערכת הבנקאות אשר משמשת לניהול הפעילות הפיננסית השוטפת.

בהנחה שכולנו, תושבי קצרין ורמת הגולן (שסניף לאומי הוא הקרוב ביותר אליהם), בוחרים בבנק “לאומי” כבנק שישמש אותנו, זוהי החלטה חסרת צדק וללא התחשבות בפילוח הדמוגרפי של האזור. בקצרין, ישנם כמה וכמה סוגי אוכלוסיות שהתחשבות בהן היא הכרחית ונחוצה.

חלק נרחב מאוכלוסייה הוא מהגיל השלישי שעידן ה”דיגיטליזציה” מסורבל ומסובך עבורם, ואף לא רק הם מרגישים בחוסר נוחות עם העידן הטכנולוגי שאינו מהווה פתרון סופי ואידאלי כתחליף לשירות אישי. אוכלוסייה נוספת אשר תפגע מהמהלך היא דוברי השפה הרוסית (אחת הפקידות בסניף קצרין, בעו”ש דוברת רוסית, ללא ספק זו הקלה ענקית לדוברי השפה). ויתרה מזאת, שירות אישי אל מול פקידי (טלר) הבנק הינה עדיפה ונוחה על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בכסף שלנו.

מעבר לכך, התניידות לסניף בנק אחר שנמצא בבני יהודה, חצור או טבריה אינה אופציה אידאלית עבור חלק גדול מהאוכלוסייה, משלל סיבות: שינוע מוגבל, שעות עבודה, מלאכת הבית וכמובן, ילדים קטנים. כל אלה ועוד מגבילים את אפשרות הנסיעה מחוץ למקום המגורים.

משיחות קצרות שערכנו עם מספר תושבים, שכירים עצמאיים בגולן עלו טענות רבות על החלטת לאומי לסגור את העובר ושב. לא מעט אנשים קיבלו את הבשורה הרעה לראשונה כאשר שאלנו אותם את דעתם בנוגע לסגירה, דבר שיותר הכעיס אותם על כך שלטענתם מסתירים זאת מהם.

דרור חופשי, מספרת ב”ראש אחר” בקניון לב קצרין, מוותיקי קצרין: “בנק לאומי יפסיק לתת שירותי עובר ושב ב-22 לחודש זה. מי שהולך לסבול אלו הם הקשישים ושאר הנצרכים לשרותי הבנקאות הרגילה. אני כבר שומע שהרבה לקוחות מודאגים מהמהלך וחלקם ישקלו לעזוב לסניפים מחוץ לקצרין כל זאת בגלל מדיניות של צמצום מצד הנהלת הבנק.”

יוטה אלוף, שכירה, קצרין: “חוסר התחשבות הזו פשוט מקוממת, אין לי ספק שהתוצאה הישירה של מהלך זה תורגש מיד עם כניסתו בכך שהמוני לקוחות יחליטו בניגוד לרצונם לעבור לסניף אחר שישרת אותם, ולאלו שאין ביכולתם לעבור לסניף אחר פשוט טורקים את הדלת בפרצוף.”

עוד שמענו מוותיקי קצרין אשר נמנים על הגיל השלישי, כי ההתייעלות שהבנק מנסה לייצר לא יעילה כלל, ההפך הוא הנכון. העידן הדיגיטלי לא נוח לכל בן אדם והמעבר מבנקאות ישירה לבנקאות ממחושבת רק יציף בעיות ותלונות מצד הלקוחות. יתרה מכך, תוצאה של מהלך זה תהיה עזיבה לסניף מחוץ לקצרין, דבר שיקשה עלינו עוד יותר.

ממועצה מקומית קצרין נמסר: “ראש המועצה פנה לפני מספר ימים לדוד ברודט, יו”ר דירקטוריון לאומי, בבקשה לשקול שוב את ההחלטה  לעבור למתן שירותים דיגיטליים בלבד בסניף קצרין  וזאת בשל  האוכלוסייה המגוונת ביישוב, חלקם קשישים, עולים ועוד בקהילה הנעזרת בשירותי הבנק היחיד שיש ביישוב. ”

לי נוימן, ענף דוברות בבנק לאומי מסר בתגובה:

בימים אלו מבצע לאומי מהלך נרחב שנועד לייעל את השירותים שעד כה ניתנו בחלק מסניפי הבנק על ידי הטלרים בקופות. השינוי המתבצע בימים אלו מתאפיין בהעברת ביצוע פעולות מסוימות, שניתנו בקופות, לטובת מכשירי השירות העצמי המוצבים בסניפים המאפשרים ביצוע פעולות 24/7, וכן לערוצי הדיגיטל הכוללים את אתר לאומי באינטרנט, אפליקציית לאומי בסלולר והמוקד הטלפוני לאומי CALL. הבנק שם דגש על ייעול ופישוט התהליכים והשירותים האלה באופן שחוסך ללקוחות זמן ועלויות. בתוך כך, מתחם הטלרים בסניף לאומי קצרין עתיד להיסגר במהלך חודש מרץ, כשלקוחות הסניף יקבלו על כך הודעה מסודרת. בסניף לאומי קצרין קיימים מכשירי כספומט ומידע לאומי לרווחתם של הלקוחות, המאפשרים ביצוע של הפעולות השכיחות לרבות הפקדה ומשיכה של מוזמן והפקדת שיקים.

אנו ערים וקשובים לקושי מצד האוכלוסייה היותר מבוגרת עם סגירת הקופות בחלק מהסניפים. אנו לא מקלים ראש בכך, וידוע, כי עם הגיל קשה יותר לאמץ הרגלים חדשים, במיוחד בתחום הטכנולוגי. לשם כך העמדנו באותם סניפים, בהם אין שירותי קופה, דיילי הדרכה והכוונה אשר עומדים לרשות הלקוחות ומסייעים להם לבצע את הפעולות המבוקשות במכשירים לשירות עצמי. גם בסניף קצרין יעמדו דיילי הדרכה לרשות הלקוחות במשך כל שעות הפעילות בסניף.

לי נוימן, ענף דוברות בנק לאומי

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?