בזכות התגייסות קהילתית חסרת תקדים נמצאה הנעדרת מקצרין

ברביעי שעבר, בשעות הצהריים, יצאה מביתה תושבת קצרין (שמה שמור במערכת) ומאז נעלמו עקבותיה. בזכות התגייסות מהירה ומעוררת השראה של כ-200 מתנדבים נמצאה הנעדרת לקראת חצות


עדן לוי

ביום רביעי שעבר, בשעות הצהריים המוקדמות, יצאה מביתה תושבת קצרין, בשנות ה-80 לחייה ומאז נעלמו עקבותיה. שכניה אשר שמו לב כי ביתה פתוח לרווחה בשעות הערב, עם החפצים האישיים, הזעיקו עזרה דחופה. המקרה הגיע לאוזנו של ראש מועצת קצרין, דימי אפרצב והוא פעל מידית, על פי נוהל התרחישים במועצה. אפרצב העביר מידע לרווחה לבדיקה, פנה למשטרה והעביר מידע לקב”ט כדי להרים את רמת הכוננות, לפני פתיחת אירוע. מהרגע שקיבל את המידע הדרוש, הכריז על פתיחת אירוע על פי הכללים בוועדת מל”ח ובנוסף פרסמו הודעה לציבור בדף הפייסבוק של המועצה בבקשה לשתף את המקרה ולעזור.

כחצי שעה בלבד לאחר הפרסום בדף הפייסבוק, הקהילה בקצרין הוכיחה מהי אחדות. הפוסט זכה ליותר מאלף שיתופים ולא פחות מ-200 מתנדבים הגיעו לתחנת המשטרה, במטרה לחפש את הקשישה הנעדרת. בין המתייצבים עובדי מועצה, תלמידות האולפנה, מכינת “תמיר”, חניכי “בני עקיבא”, שכנים, מפקד תחנת המשטרה, קציניו ומתנדביו. התגייסות קהילתית יוצאת מן הכלל אשר ראויה לכל המחמאות. הקשישה נמצאה לקראת חצות, בזכות הגיוס האדיר של תושבי קצרין. יישר כוח!

ראש המועצה שיתף אותנו בהשתלשלות האירועים: “בסך הכול, רק פניתי לעזרה, ברגע שקיבלתי מידע על אישה שיצאה מהבית בצהריים ולא חזרה בערב, כאשר הבית שלה פתוח וכל החפצים, כולל ארנק והטלפון, מונחים על הספה. זה עורר חשש של השכנים האכפתיים וחשד שקרה לה משהו.

ראש המועצה, בדף הפייסבוק האישי, עם סיום האירוע: “חוזר הביתה עם תחושת גאווה וסיפוק ענק! זכינו בקהילה מדהימה, בנוער יוצא מן הכלל, בעובדי מועצה מסורים, שוטרי תחנת גולן מקצועיים ואכפתיים, מתנדבי יחידת חילוץ וצוות ‘סער’, שאין דומה להם בשום מקום. תודה רבה רבה לכולכם! #גאהלהיותקצרינאי!”

“פעלתי בדיוק על פי התסריטים שאנחנו מתכוננים אליהם במועצה: העברתי מידע לרווחה לבדיקה, פניתי למשטרה לבדיקה והעברתי מידע לקב”ט. מרגע שקיבלתי מידע, אחרי הבדיקות הראשונות, הכרזתי על פתיחת האירוע, על פי כל הכללים שאנו מתרגלים בוועדת מל”ח. פרסמנו הודעה לציבור בדף הפייסבוק של המועצה וביקשנו לשתף ולעזור.

“מרגע פתיחת האירוע, הכול זרם כמו שעון שוויצרי. חשוב מאוד לציין ששיתוף הפעולה של הקהילה בקצרין היה חסר תקדים. תוך חצי שעה, הגענו ליותר מאלף שיתופים וכ-200 מתנדבים הגיעו בצורה מסודרת לתחנת המשטרה. השוטרים ממשמרת קודמת החליטו להישאר ולהצטרף למשמרת חדשה. הכול עבד בצורה מקצועית ורגועה, ממוקדת ויעילה, בלי שום בלגן. עובדות סוציאליות ליוו את התהליך מהרגע הראשון, מנהלת יחידת הנוער, נציגי המתנ”ס, קב”ט היישוב וקב”א מוסדות חינוך, מתנדבי יחידת חילוץ, ש”שינים של ה’צופים’, חניכי ‘בני עקיבא’, תלמידות האולפנה ומכינת ‘תמיר’, שכנים, עובדי מועצה, מפקד וקציני ומתנדבי תחנת המשטרה.

“בחצות, התושבת נמצאה והאירוע הסתיים. תחושת סיפוק וגאווה לעמוד בראש יישוב והקהילה כמו קצרין. קהילה חזקה, מעורבת ואכפתית – זה מה שעושה יישוב חזק, גישה חיובית לחיים לצד ביקורת בונה – מסדרים חיים מלאים בטוב ובעשייה חיובית, ואהבת חינם – זה מנוע צמיחה ולא שנאת חינם, שתמיד מובילה לחורבן”.

בדף הפייסבוק האישי, הודה אפרצב לכל התושבים שהתגייסו למטרה: “חוזר הביתה עם תחושת גאווה וסיפוק ענק! זכינו בקהילה מדהימה, בנוער יוצא מן הכלל, בעובדי מועצה מסורים, שוטרי תחנת גולן מקצועיים ואכפתיים, מתנדבי יחידת חילוץ וצוות ‘סער’, שאין דומה להם בשום מקום. כ-200 מתנדבים שהתייצבו תוך פחות מחצי שעה והובילו חיפושים אחרי תושבת קשישה. לקראת חצות, זכינו לסוף טוב. תודה רבה רבה לכולכם! #גאהלהיותקצרינאי!”.

מנהלת יחידת הנוער בקצרין, מירב שני: “ביום רביעי שעבר, בזמן שקיימנו ערב למתנדבים של המתנ”ס ויחידת הנוער, קיבלנו הודעה על היעלמותה של התושבת. התושבת הנה דמות מאוד מוכרת במתנ”ס, בכלל וליחידת הנוער, בפרט, בתקופת טקסי יום השואה ומיד הרגשנו שעלינו לצאת ולעזור בחיפושים אחריה. כל המתנדבים שהיו אתי, בנות שירות, שינשינים של הצופים ושל”פים – הלכנו לתחנת המשטרה, על מנת לקבל הוראות. מיד קיבלו אותנו בברכה, חולקנו לרחובות והתחלנו בחיפושים. החיפושים ארכו כשעתיים, עד שהיא נמצאה משוטטת, קרוב לביתה. הרגשנו תחושת סיפוק גדולה וגאווה עצומה לראות איך כולם נרתמים כגוף אחד, על מנת למצוא אותה. הייתה תחושה של סולידריות מאוד גבוהה”.

דני ברנט, תושב קצרין, שהגיע עם אשתו לסייע בחיפושים, אמר: “פנו אלינו לסייע בחיפושים וכמובן, שנענינו ברצון רב. הסתובבתי כשעה וחצי בשטחים מחוץ ליישוב עם הג’יפ, עד שקיבלנו הודעה שהיא נמצאה. נדהמנו מהכמות של האנשים שהגיעו לקחת חלק בחיפושים. זה מוכיח כמה הקהילה שלנו חזקה ותומכת”.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?