ארוחת החג והתינוק עייף

כולם מתכנסים לארוחה והתינוקי המתוקי שלכם במרכז ההתרגשות המשפחתית. יושבים לשולחן הסדר ופתאום הוא עייף, בכייני ולא רגוע. הלך הכיף? יש מה לעשות


חג פסח שמח! נסעתם להורים? לדודים? אוכלים עם השכנים? הארוחה גדולה ורבת- משתתפים? עם אנשים שהרבה זמן לא פגשתם? וההתרגשות בעיצומה? ההתרגשות שלכם, של המשפחה עם התינוקי המתוק, שכל כך כיף להרים, לנשק, לחבק ולשחק אתו.

בנוסף, בשבוע שעבר, הזזנו את השעון, הארוחה תתחיל מאוד מאוחר ותסתיים מאוד מאוחר. יש הגדה של פסח וסימנים ושירים ואוכל טוב. איזה כיף!

כיף? התינוק שלך רגיל בשעות האלה להרבה יותר נחת ורוגע בבית ואין כל כך הרבה אנשים ופרצופים חדשים ורעש וצבעוניות ושירים. האווירה היא אווירה לא רגועה ומעניינת והגוף, ודאי שלו, מתמלא אדרנלין.

באמצע הארוחה, את מתחילה לראות שהוא ממש לא רגוע והוא עייף ובוכה. מקהלת האנשים מסביב מייעצת: “אה, הוא רעב”, “אה, הוא ממש נהנה אתנו”, “אה, הוא עייף”, “אה, כזה מתוק, עד שרואים אותו, תשאירי אותו אתנו”.

בתוך תוכך, את מרגישה שהוא עייף וכדאי לקחת אותו לישון. ההרדמה ממש מתארכת, כי הוא כבר מלא באדרנלין ולוקח הרבה זמן לכנס אותו לישון. את כמובן להצטרף לכולם ולא להתעסק בהרדמה עכשיו.

חלק מכם בכלל לא יתמודדו עם קושי סביב ההרדמה של תינוק, או פעוט, בזמן ארוחת חג וחלק מכם ממש יודע שהולך להיות לו סיוט וקשה לעבור את הארוחה עם התינוק, שלא מוצא עצמו. אתם חוששים שלא תצליחו ליהנות מהארוחה, בגלל התעסקות סביב התינוק, במקום התעסקות בחג, בארוחה ובביחד המשפחתי.

לכל תינוק, פעוט וילד, לא משנה באיזה גיל: לעשות הכנה – איפה נהיה, מה יהיה שם, כמה זמן ובכלל, מה הולך להיות. כשתרגיש רעב, תאכל וכשתרגיש עייף, תגיד לי ונלך לחדר השינה. שם אתה תישן

 

אנסה לתת כמה טיפים, שיכולים לעזור בארוחת החג:

דבר ראשון, תנסו לתת מענה לצרכים השונים, במהלך אותו היום ובמיוחד, בצורך לשינה, במהלך היום שלפני הארוחה. להגיע לארוחה לאחר יום רגוע יחסית ושלא הצטבר כבר מהבוקר עודף האדרנלין בגוף.

דבר נוסף וחשוב, לכל תינוק, פעוט וילד, לא משנה באיזה גיל: לעשות הכנה – איפה נהיה, מה יהיה שם, כמה זמן ובכלל, מה הולך להיות. כשתרגיש רעב, תאכל וכשתרגיש עייף, תגיד לי ונלך לחדר השינה. שם אתה תישן. כך תפתחו אצלו את היכולת ללכת לישון לפי הרגשת הגוף ולא בהתניה לסביבה ולתנאים שאליהם הוא רגיל.

אם במהלך הארוחה זיהיתם עייפות, אך קושי להתכנס לישון, בגלל סקרנות ורצון להישאר ער, תייצרו תחנות פרה-סימפטתיות – לקחת לחדר השינה, להירגע קצת, לשכב ליד התינוק וגם אם הוא לא נרדם, עזרתם לו להוריד את רמת האדרנלין ועכשיו, הוא יחזור לאקשן של כולם יותר בנחת.

החלון של שנת החלום

שינה במקום בו תהיו – להכיר לו את החדר, לפני הארוחה. הגעתם למקום החדש והשונה. קחו אותו לחדר בו הוא אמור להירדם ותעשו סיבוב היכרות עם המיטה והווילון, החפצים והאווירה. הגידו לתינוק שלכם שכשיהיה עייף, פה הוא ילך לישון. שלא יהיה מופתע ומרוגש בזמן ההירדמות.

מנשא – גם אם בדרך כלל לא תרדימו במנשא וגם אם אתם לא רוצים שתיווצר התניה, בהרדמה הזו, בסיטואציה הזו, זה ממש יכול להיות נעים ולהקל על התכנסות קלה ונעימה, קרובה ומוכרת. משחרר אהבה. מרגיע. מכנס.

אם הוא נרדם במקום שונה מאיפה שהוא רגיל לישון את הלילה, או שאתם חוזרים אחרי הארוחה לבית שלכם, יכול להקל עליכם ועליו לצאת בשלב שנת החלום. השינה שלנו מחולקת למחזורי שינה וכל מחזור שינה מחולק לשלבים. השלב האחרון במחזור השינה הוא שנת החלום. שם תראו תזוזת עיניים, ידיים ורגליים, חיוכים, קולות וכד’, המעידים על שינה קלה, שנת חלום.

אם תעבירו את התינוק כשהוא בשלב הזה והוא יתעורר, הוא יהיה רגוע יותר מאשר בשינה עמוקה, שאם יתעורר ממנה, הוא יקום עצבני וכועס. בשלב השינה העמוקה, הגוף לא יזוז וחוץ מנשימות לא נראה תזוזה כלל. ניתן ליצור אווירה שתעביר אותו לשלב השינה הקלה. במגע, דיבור עדין, מעט הכנסת אור לחדר, על ידי פתיחת חלון, או דלת.

עם קצת הכנה ומעט תיווך, הקשבה לעצמכם ובעיקר לתינוקי שלכם, תוכלו ליהנות מהארוחה וגם ליהנות ממתן מענה מדויק בזמן המדויק לתינוק, שירגיש נפלא ובטוח בכך שרואים אותו וקשובים לו.

פסח שמח וארוחה נעימה!

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?