אושר! הטבות מס לקצרין וליישובי הגולן

לאחר מאבק ממושך, חודשים של שיחות, פגישות והפגנות, הצליחו ראשי המועצות בגולן יחד עם ראשי הרשויות בגליל ובנגב לאשר בוועדת הכספים את המתווה החדש למפת הטבות המס. המתווה מעניק ליישובי הגולן הטבה בשיעור שבין 7 ו-12 אחוזים


לרגע הזה חיכו התושבים בגולן, בגליל ובנגב – לאחר דחיות רבות, מאבקים, פגישות והפגנות התכנסה השבוע ועדת הכספים של הכנסת ואישרה את המתווה החדש להטבות המס. יום קודם לכן, עוד היו ניסיונות של גורמים שונים לשנות את המפה, אך ביום שלישי האצבעות הורמו וההחלטה עברה. בשבוע הבא יעלה מתווה הטבות המס לאישור במליאת הכנסת, ולאחר מכן, מחודש ינואר 2016 יזכו כל יישובי הגולן וקצרין להטבות מס.

דימי אפרצב, ראש מועצה מקומית קצרין: “אני מברך על ההחלטה של ועדת הכספים לאשר את מפת הטבות המס החדשה הכוללת את קצרין והגולן. השגנו הישג משמעותי והיסטורי שישפיע על עתיד היישוב ויורגש בכיס של כל משפחה”

על פי ההחלטה שהתקבלה ותועבר לקריאה שנייה ושלישית, יישובי הגולן אשר נמצאים במרחק של עד 7 ק”מ מהגבול עם סוריה יקבלו הטבת מס בהיקף 12 אחוז (נווה אטיב, נמרוד, אודם, אלרום, מרום גולן, עין זיוון, אורטל, אלוני הבשן, קשת, יונתן, רמת מגשימים, חיספין, נוב, אבני איתן, אליעד, אפיק, מיצר, כפר חרוב, מבוא חמה). קצרין ו-13 היישובים העורפיים במרחק של מעל 7 ק”מ מהגבול בגולן ייהנו מהטבת מס בהיקף של 7 אחוז. (קצרין, קלע אלון, שעל, קדמת צבי, אניעם, חד נס, מעלה גמלא, כנף, רמות, נטור, גשור, גבעת יואב, בני יהודה, נאות גולן).

המאבק החל בסוף שנת 2003 כאשר בוטלו הטבות המס ליישובי הגולן וקצרין, אז פעלו ראש מועצה מקומית קצרין הקודם, סמי בר לב ואלי מלכה בקרב חברי כנסת, שרי אוצר ראשי ממשלות ומס הכנסה על מנת להחזיר לגולן את הטבת המס שבוטלה. בהתערבות בג”צ החלו בגיבוש מתווה למפת הטבות מס על פי קריטריונים שוויוניים. במסגרת הפעילות הזו שארכה שנים היו הצעות בהן יישובי הגולן נכללו במפת הטבות המס, אבל גם הצעות למתווה שבהן חלק מיישובי הגולן והעיר קצרין נותרו מחוץ למפת ההטבות. למאבק הזה התגייסו ראשי המועצות אלי מלכה ודימי אפרצב כדי לוודא שכל יישובי הגולן בפנים ואתמול הם נשמו לרווחה כאשר המתווה אושר בוועדה.

אלי מלכה, ראש מועצה אזורית גולן: “זו החלטה משמעותית ובשורה גדולה לאחר מאבק ארוך שנים להחזיר את יישובי הגולן למפת הטבות המס. מפת הטבות המס החדשה מתקנת עיוות בלתי אפשרי שיישובים סמוכים לגולן בגליל עליון ובמבואות חרמון, בחצור וקריית שמונה קבלו הטבות מס ותושבי הגולן לא קבלו דבר. החלטה זו תאפשר צמיחה דמוגרפית ביישובי הגולן, תגדיל את ההכנסה נטו בכל משק משפחתי, תשפר את איכות החיים ותגדיל את הפיתוח הכלכלי”.

דימי אפרצב, ראש מועצה מקומית קצרין: “אני מברך על ההחלטה של ועדת הכספים לאשר את מפת הטבות המס החדשה הכוללת את קצרין והגולן. השגנו הישג משמעותי והיסטורי שישפיע על עתיד היישוב ויורגש בכיס של כל משפחה – 7% הטבת מס עד לתקרה של 132,000 ש”ח. האחדות, העקביות והאמונה בדרך, הובילו לתיקון העוול שנמשך שנים רבות. תוצאה של שיתוף פעולה עם המועצה האזורית גולן ואלי מלכה ברמה האישית, יחד עם דולאן אבו סלאח ראש מועצת מג’דל שאמס, איחוד כוחות של כלל ראשי הרשויות בנגב ובגליל הובילו להישג המרשים”.

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?