אושרה התכנית לקליטה לנחלות

ממשלת ישראל אישרה את התקציב ל”תכנית לפיתוח החקלאות בגולן”, אשר תהווה מנוע צמיחה לכלכלה ולחברה ביישובי מועצה אזורית גולן. מימוש התכנית מתוכנן לחמש שנים ובמהלכה יקלטו כ- 750 משפחות חדשות בנחלות חקלאיות


 

ממשלת ישראל אישרה השבוע בהצעת מחליטים את תקצוב תכנית מועצה אזורית גולן, בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר והחטיבה להתיישבות, לקליטת משפחות חדשות לנחלות חקלאיות, במסגרת “תכנית לפיתוח החקלאות בגולן”.

הצעת המחליטים מאשרת תקציב למימוש התכנית בפריסה לחמש שנים (2014-2018), הגדלת שטחי העיבוד ליישובים החקלאיים בכ- 30,000 דונם, מתוכם כ- 10,000 דונם שטחים שיפונו ממוקשים והגדלת מכסת המים בהתאם. התכנית מתבססת על ניצול היתרונות היחסיים של הגולן, הגדלת ערך הייצור החקלאי ב- 350 מלש”ח ותוספת מאות מקומות עבודה במפעלי התמך, בתיירות החקלאית ובמעגלים השונים.

המשרד העומד בראש צוות ההיגוי ואחראי לביצוע התכנית הוא משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בראשות השר יאיר שמיר, שאימץ את התכנית מיד עם כניסתו למשרד וסייע לקדם אותה עד לכדי החלטה. על פי נוסח ההחלטה יושקעו 375 מיליון ₪ בחמש השנים הקרובות בהכשרת השטח החקלאי, שדרוג מערכת המים, פינוי מוקשים ועוד.

אלי מלכה, ראש המועצה: “מועצה אזורית גולן הציבה את המשך הצמיחה הדמוגרפית והכלכלית בגולן כיעד ראשון במעלה. אישור תקצוב התכנית מאפשר לנו לצאת לדרך עם אחת התכניות האסטרטגיות המשמעותיות ביותר עבור הגולן ויישוביו. אבן יסוד מרכזית בהתיישבות בגולן הינה החקלאות, וחלק מרכזי מכלכלת האזור בנוי על החקלאות. זוהי הזדמנות גדולה ליישובים לקלוט את הבנים ומשפחות צעירות חדשות לנחלות, ולבנות את הדור הבא של החקלאות. המהלך מתבסס על התשתיות הפיזיות הקיימות, תוך ניצול הידע המקצועי שנרכש במהלך השנים, ומיצוי היתרונות היחסיים בתחומי החקלאות, המו”פ, ההון אנושי, התיירות הכפרית והחקלאית, תוך שמירה על ערכי הטבע ופיתוח חקלאות מתקדמת וידידותית לסביבה”.

שותפים עם המועצה בפרויקט המאתגר משרד רוה”מ, אשר מרכז את קידום התכנית בממשלה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, משרד האוצר, החטיבה להתיישבות, משרד האנרגיה והמים, הקרן הקיימת לישראל, רשות מקרקעי ישראל, משרד הביטחון ורשות המים, בשיתוף הגופים האזוריים השונים מי גולן, מו”פ צפון והאגודות השיתופיות.

את התכנית יזם ראש המועצה, אלי מלכה, במטרה לחזק את החקלאות וההתיישבות בגולן. מטרות התכנית: להגדיל את תקן הנחלות הקיימות מ- 35 דונם ל- 60 דונם כדי לאפשר התפרנסות ממשק חקלאי, לקלוט בני ובנות גולן ומשפחות חדשות לנחלות, להסדיר קרקע ומים מול מוסדות המדינה, לגדול בענפים בהם יש לגולן יתרון יחסי ולקלוט חקלאים חדשים וצעירים שיבטיחו את המשך החקלאות בגולן.

מימוש התכנית מתוכנן לחמש שנים ובמהלכה יקלטו כ- 750 משפחות חדשות ובני גולן בנחלות החקלאיות. בנוסף התוכנית מסייעת לחקלאי צעיר להגשים את חלומו ולפתח משק חקלאי, ועל כן מכלילה התכנית סיוע של משרדי הממשלה והחטיבה להתיישבות לחקלאים החדשים לצורך נטיעה והקמת משק חקלאי. התוכנית נותנת דגש על בניית המערכת התומכת בחקלאות, בתי אריזה, בתי בד, יקבים, וסיוע להקמת מיזמים חקלאיים.

על קידום התכנית במועצה אחראים סגן ראש המועצה, אורי קלנר ומנהל הועדה החקלאית גולן, מיכה ואן ראלטה.               אורי קלנר: “את התכנית מלווים מו”פ צפון והמכון לחקר הגולן, אשר מסייעים בפיתוח החקלאות החדשה והענפים להם יש יתרון יחסי לגידולים חדשים ומותאמים. התכנית החקלאית לא מתייחסת רק לקרקעות, אלא גם לסוגי הגידולים המומלצים בגולן, במטרה לייצר בגולן עוצמה חקלאית ושיווקית בגידולים המרכזיים שבהם יש יתרון יחסי. בנוסף, על פי התכנית, יתווספו 30,000 דונם לשטחים החקלאיים הקיימים לטובת הכשרת הנחלות החדשות לנקלטים. לצורך כך, יפונו כ- 10,000 דונם שטחי מיקוש צהליים וכן שטחי אש, בעלי פוטנציאל חקלאי מצוין. התוכנית מתייחסת גם להגדלת מכסת המים הבסיסית ל- 26,600 קוב”.

על פי החלטת הממשלה תוקם ועדת היגוי, בראשות מנכ”ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ובהשתתפות משרד ראש הממשלה וגופים ממשלתיים נוספים. ועדת ההיגוי תהיה אמונה על ליווי שוטף של התוכנית, מעקב אחר ביצועה והסרת חסמים, וכן על תקצובה השוטף של התוכנית.

מלכה: “כעת נקים מטה בגולן שיגבש את תכניות הביצוע בכל אחד מהתחומים הכלולים בתכנית ונייצר את דרכי הפעולה בתיאום עם מרכזי המשקים ומשרדי הממשלה הרלוונטיים. זוהי הזדמנות יוצאת דופן ועל כולנו להתגייס על מנת להצליח במימוש התכנית שמוגבלת כאמור לחמש שנים.”

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?