אוסקר ישראלי ראשון לבוגרות נופי גולן מקצרין

“מסך של שקרים”, עבודתן של ארבע בוגרות י”ב מ”נופי גולן”, זכה השבוע במקום ראשון בתחרות בהוליווד כ”סרט הדרמה הזר הטוב ביותר של בתי הספר התיכוניים”. הסרט עוסק בהשלכות הבריונות ברשת בעידן המיידיות של המחשב, הסלולר והפייסבוק


 

תעצרו עכשיו את כל שיחות המחנך בבתי הספר התיכוניים ובחטיבות הביניים, לא רק בקצרין, גם בעולם. כנסו ליוטיוב, הקישו: “מסך של שקרים” והקרינו מיד בפני התלמידים. אולי תצילו כך אחד או יותר מ-15 בני הנוער ששמים קץ לחייהם מדי שנה כתוצאה ממה שמתחיל מהקנטות ומידרדר לבריונות ברשת.

“מסך של שקרים”, עבודתן של ארבע בוגרות י”ב מ”נופי גולן”, זכה השבוע במקום ראשון בתחרות בהוליווד וצוין כ”סרט הדרמה הזר הטוב ביותר של בתי הספר התיכוניים” ובצדק.

בתוך עבודה קולנועית יוצאת מן הכלל על נרטיב שחותך בפשטותו, מפגישות היוצרות את הצופה עם אפיזודת נעורים תמימה, שמתרסקת במהירות בלתי נשלטת בצינורות הסייבר אל מצב אובדני.

ארבע הבנות, שקטפו אוסקר ישראלי, הן נופר נחמני, גל רוט, טל וקסנבלט ואביב יפרח, כולן מקצרין. הסרט הינו עבודת גמר י”ב במסגרת מגמת קולנוע, אחד מבין שלושה סרטים שהופקו במסגרת זו בשנה שעברה.

מספרת מלי נחמני, אמה של צלמת הסרט המוכשרת נופר: “לאחר שסיימו את בית הספר, הן העלו את סרטן ב”יוטיוב”, הוא זכה לאלפי צפיות, זכה לדיבוב לאנגלית באולפני אל-רום והן שלחו אותו לתחרות בהוליווד ביוזמתן לפני מספר חודשים. לפני ארבעה חודשים הן התבשרו שהגיעו לשלב הגמר והוזמנו בידי מארגני התחרות לאירוע קבלת הפרס השבוע. הן יצאו לדרכן בתחילת השבוע ולמרות כל הקשיים שנערמו בדרך, ההורים התגייסו ונערכו מבחינה כלכלית ודאגו להוציא את הנסיעה לפועל במימון עצמי. אל הבנות הצטרפו גם רינה וענבל רכזות המגמה.

מבחינתי זה חלום שהתגשם. הן עבדו קשה מאוד על עריכת הסרט במשך שמונה חודשים, ברגע שיחזרו הן מתגייסות, וזו היתה מתנת גיוס נפלאה.

אכן, הן לא האמינו שיזכו, זה כבוד עצום, לזכות במקום ראשון בסרט הדרמה הטוב ביותר. אני לא יודעת איך לאכול את זה. אני מאושרת בשביל בתי, זה חלום שהתגשם. עם כל הקשיים, כולנו שלחנו אותן, את כל הארבע, דיברתי עם שאר ההורים, כולם מאושרים, מאושרים מאד.

הן חוזרות בסוף השבוע, אני חושבת שזה כבוד מאוד גדול, אני חושבת שמגיעה להן מחווה כאן”.

עלילת הסרט: רציתם שאמות, אז קיבלתם

בחצר בית הספר מתנשקת נערה עם נער, בן זוגה לשעבר של חברתה. שתי החברות פוסעות בנופי הגולן, נופך של טוהר אופף את הצופה שהמצלמה מקרבת אותו אליהן מיד בתצלומי תקריב קיצוניים, האופייניים לסרט כולו. שבועת אמונים בין שתי החברות מילדות ננדרת בתוך נופים יפים, מה כבר צפוי…

אבל הנשיקה שצולמה בסלולר מוצאת דרכה לפייסבוק תוך שניות ומכאן נפתחת מפולת. “זונה”, צועקת החברה הנבגדת לכאורה עת הנערה נכנסת בשער בית הספר. כדרכם של מי שעדיין בודקים את גבולות החיים, ההתפרצות בפייסבוק מגיעה מיד לקיצוניות מבהילה: “היינו רוצחים אותך, אבל אנחנו לא רוצחים חיות”, מסכי הסלולר והמחשב הנייד הופכים להיות השחקנים הראשיים בסרט. כמו בחיים, הם המתווכים בין פרטי החברה, בין האדם למציאות שאין לדעת עוד את גבולותיה ומקומה בחיים. בבית הספר דחיפה אלימה, הגיבורה מסתגרת ואחר כך ננעלת בשירותים וכאן נכנסת גם רמיזה קשה ביותר לרצח שכבר אירע כאן. קוד שרק תושבי הגולן יכולים לפענח בהקשר המקומי של הסרט. הבנים עומדים בחוץ וצחוקם מבהיל.

איש לא נוקף אצבע לסייע, המסרים בפייסבוק מובילים את הנערה למפלט היחיד שנותר, זה האובדני ביותר.

והוא מגיע: “החלטתי לספר לכם את הסיפור שלי”, כותבת הנערה ומצלמת עצמה בשידור חי לרשת, “לפני שבועיים המציאו שמועה ששכבתי עם החבר של החברה הכי טובה שלי, כשניסיתי להסביר לה היא לא האמינה לי! התחלתי לקבל מכולכם הודעות משפילות… פרסמתם תמונות מביכות שלי… הכל בשידור חי. רציתם שאני אמות, אז הנה קיבלתם מה שרציתם…”

שני קודקודי משולש האהבה האחרים, הנער והחברה, רצים להציל, מיכל כדורי השינה ניתח על רצפת חדר השינה, הידיים של השלושה אוחזות זו בזו.

מכונת כתיבה מתקתקת על מסך שחור: “בכל שנה כ-15 בני נוער בישראל שמים קץ לחייהם כתוצאה מבריונות ברשת וצריך לעצור זאת. הכוח הוא בידיים שלך!”

לעבודה המצוינת אחראים: תסריט: אביב יפרח וטל וקסלבלט, בימוי: טל וקסלבלט, הפקה: גל רוט, צילום: נופר נחמני, עריכה: אביב יפרח.

הסרט הופק במסגרת מגמת קולנוע, אורכו 13 דקות, הוא מתאפיין בזרימה מעולה של העלילה הודות לחיבור מלוטש מאוד בין קטעיו. לציון מיוחד ראויה עבודת הצילום המצוינת, רובה צילומי תקריב נכונים וזוויות צילום נמוכות ומפתיעות, עבודת התאורה מעולה, פס הקול מאוד נמוך, מינימלי, קוצב את השניות המובילות אל האסון, המתרחש בין משולש של מקומות – טיילת החצבים בקצרין, בית הספר נופי גולן ובית ההורים.

מן הראוי לציין גם את השחקנים: רעות ועקנין, עידו בצון, נועם נחום; הניצבים: שכבה י’, שכבה ט’, מחזור כ”ה נופי גולן. את המורים והמנחים רינה המאירי, לירן פרידמן, סרגיי גורביץ, פיני ירון ג’ודי הרבשטיין, ענבל טל, שרה ארצי ומנהלת בית הספר הד”ר עופרה שטיין.

ברכות להישג בינלאומי שמביא כבוד לאזור ולמדינה

ראש מועצה אזורית גולן, אלי מלכה, ראש מועצה מקומית קצרין, סמי בר לב וראש המועצה הנבחר של קצרין, דימה אפרציב, מברכים על זכייתם של תלמידי נופי גולן בתחרות העולמית לסרטי תלמידים בהוליווד. ההשקעה הגדולה בבית הספר בשנים האחרונות במשאבים, בתשתיות, בפדגוגיה ובהתייחסות לנטיותיו ולחזקותיו של כל תלמיד ותלמיד באה לידי ביטוי בהצלחות רבות במגוון של תחומים: זכייה בתחרויות ארציות במדעים, גאוגרפיה ומתמטיקה, זכאות גבוהה לבגרות ואחוז גיוס גבוה מאוד לצה”ל, וכעת בפעם השנייה בהישג בינלאומי שמביא כבוד לקצרין, לגולן ולמדינת ישראל. המועצות בגולן ימשיכו לתמוך, לקדם ולהשקיע בבית הספר, במוריו ובתלמידיו ילדי קצרין והגולן.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?