מתנדבים נוספים יתקבלו בברכה

כמה פשוט לתרום ולהתנדב איפה שצריך. שפרה בירנבוים שמה לב שהרבה קשישים זקוקים להסעה לשוק ובחזרה, עם הסלים המלאים. אז היא הקימה מערך כזה, מבוסס מתנדבים, שעובד כבר שנה


שפרה בירנבוים הקימה את מערך ההסעות, המציע הסעות קשישים לשוק ובחזרה בהתנדבות. היא חולמת להקים פינת שתייה קרה וחמה, עם עוגות ואהבה לחיילים. מערך ההסעות פועל כבר כשנה ועוזר לקשישים להגיע לשוק ולחזור עם השקיות הכבדות לבתיהם, בעזרת המתנדבים שמסיעים אותם

מה הוביל אותך ליצור את מערך ההסעות?
שפרה: “בכל פעם שהזדמן לי ללכת לשוק, מצאתי לי טרמפיסטים ששמחו כל כך להצעה שלי להחזיר אותם עם העגלה העמוסה הביתה. גם שמעתי את הסיפורים; אנשים בודדים, קשישים וחולים, הגרים במרחק רב מהשוק. מה זה מרחק רב? אישה שגרה בטיילת גמלא, אמרה לי שלוקח לה שעה להגיע הביתה ועוד חצי שעה להעלות את הדברים לקומה השנייה. אנשים הולכים עם עגלות קנייה משומשות מאוד ושבורות והדרך חזרה ארוכה…

“כל כך קל לעזור בזה וכך התחלתי לשווק את הפרויקט ב’שישי בגולן’, בעברית וברוסית. פנו מתנדבים, הקמנו מערך, ‘שישי בגולן’ מפרסם מדי פעם את שעות ההסעה בשלוש שפות והעסק פועל”.

 

“כבר שנה כמעט שלמה שמדי יום שלישי מתייצב מתנדב אחד או יותר ומסיע את האנשים. סימן שלאנשי קצרין והגולן יש לב רחב, והמון רצון טוב”. (שפרה בירנבוים)
שפרה מוסיפה ומספרת על מתנדבי המערך: “אנשים מחפשים היכן לתרום, איך לתת ולמי להעניק. השמחה היא כפולה, לתת לקשיש טרמפ הביתה ולתת למתנדב כר פעולה ובסוף עוד לקבל תודה וברכה בכל השפות”.
מי יכול להתנדב במערך ההסעות?
“המתנדבים באים מכל שורות הציבור. גברים ונשים, בגילאים שונים, דתיים וחילונים, עולים דוברי אנגלית וישראלים ועוד. מתנדבים רבים עושים זאת באופן קבוע פעם בחודש ואחרים רק מוכנים למלא מקום ברגע האחרון, אם חסר. ישנם מתנדבים שלוקחים את כל ארבע ההסעות ביום אחד ואחרים המתחלקים ביניהם. אין תנאי קבלה, כל אחד מתקבל בשמחה ובלבד שאין צורך להזכיר לו והוא יזכור לבד את התורנות שלו.

“רשימת המתנדבים היא דינמית מאוד. שלוש מתנדבות כבר יצאו לחופשת לידה וטרם שבו לפעילות. אחרת קיבלה עבודה בימי שלישי ואחרים אינם יכולים להתפנות מסיבות אישיות. לכן תמיד מחפשים כוחות נוספים לפעילות”.

“כאשר אין מתנדב, אני עושה את התורנות בעצמי, וזוכה בעצמי לראות את השמחה והתודה בעיני הנוסעים”. (שפרה בירנבוים)

יש לך רעיונות או הצעות לשיפור הרעיון של הסעת קשישים לשוק?
“אפשר כמובן לעשות הסעה בתשלום סמלי, שתעבור בכל שעה בשוק ותיקח את האנשים הביתה. זה האידאל מבחינתי. התחבורה בקצרין, אף שכיום היא טובה עשרת מונים ממה שהיה פעם, עדיין יש חוסר ביכולת לנוע בתוך העיר. הסעה מיוחדת מהשוק תפתור את הבעיה.

“אולי תציב המועצה ספסל עם סככה ובו יחכו הקשישים. כל נהג שיוצא מהשוק, יעבור בסככה וייקח טרמפיסטים משם. אולי בכלל לא יהיה צורך במתנדבים ובשעות קבועות. בטוחני שרוב הקונים בעלי המכוניות ישמחו לעשות זאת, אם ידעו שהקשיש מחכה להם. אולי מתנדב יבוא בכל זאת, שמא נשאר מישהו ללא טרמפ. נראה לי שכדאי להעלות את הנושא לדיון, אולי תהיה הצעה מעשית טובה וישימה.
“מישהו הפנה את תשומת לבי לפרויקט דומה המתקיים בשוק מחנה יהודה ומכונה ‘גברת עם סלים’. חבר’ה צעירים בסוף תיכון באים לסייע לקשישים במהלך הקניות ולשאת את הסלים לאוטובוס. השראה להמשך, אלא שאנחנו זקוקים לבעלי רכב, שגם המתנדב וגם הרכב פנויים ביום שלישי בבוקר, יום השוק”.
לאחרונה נכנס הפרויקט למכלול המיזמים ההתנדבותיים תחת כנפי המתנ”ס, כדי לאפשר ביטוח לכל מתנדב וכדי לקבל תגבור של מתנדבים לפרויקט וחשיפה גדולה יותר. כל מתנדב מבוטח ונכנס למאגר המתנדבים של קצרין, מאגר מכובד ומרומם, תמצית הטוב בעיר הזאת.
שפרה: “עכשיו, כשהפרויקט תחת המתנ”ס, אולי זה המקום לפתח את הרעיון ולעשות אותו טוב יותר”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?