תפקיד הגננת במקרים של התעללות בילדים

כנס חשוב נערך לאחרונה בקמפוס קצרין לחדשנות בחינוך והוראה, של המכללה האקדמית תלחי. 340,000 אלף ילדים בישראל נתונים במצבי סיכון


כנס חשוב, שנערך לאחרונה בקמפוס לחדשנות בחינוך והוראה, של המכללה האקדמית תלחי,  התמקד בתפקיד הגננת במקרים של התעללות בילדים. בכנס, לקחו חלק מהסטודנטיות מתכנית החינוך לגיל הרך וכן אנשי מקצוע מהתחום. את הכנס פתחה דר רחל גצלר יוסף, עוס קלינית, מטפלת זוגית ומשפחתית ומומחית בטיפול בפגיעות מיניות, בהרצאה שעסקה בהתעללות והזנחה בילדים. במסגרת הכנס, הוצגו נתונים קשים של משרד הרווחה, השירות לילד ולנוער וכן מהמועצה לשלום הילד ומכוןחרוב“:  340,000 אלף ילדים בישראל נתונים במצבי סיכון. אחד מכל ילד חמישי נפגע מהתעללות והזנחה, 75% מהילדים שדווחו נפגעו על ידי אדם אחראי בתוך המשפחה.

עוד עולה מהנתונים כי 39% מהדיווחים המגיעים לשירותי הרווחה היו על רקע של פגיעות מיניות, 15% מהדיווחים נוגעים לעולים חדשים. כל ילד חמישי שנפגע הוא ילד עם מוגבלות. דיווחים בעקבות הזנחה שכיחים יותר באזורי הפריפריה של ישראל. נתון נוסף מצביע על כך ש– 74% מהמקרים מתגלים במקרה ולא על ידי הילד הנפגע, כלומר, הגננת שומעת במקרה שיחה בין ילדים בגן, או נחשפת לציורים המעידים על מצוקה. למרות הנתונים הקשים, התופעה עדיין לוקה בתתדיווח.

הסיבות לתתהדיווח נובעות פעמים רבות ממיתוסים ועמדות הרווחות בחברה הישראלית, שרחוקים מהאמת. בכנס, הציגה נעמי גוטמן, עובדת סוציאלית המנהלת את אגף פיתוח ופרויקטים במכוןחרוב“, חלק מהמיתוסים והעמדות הרווחות בחברה בנושא כאוב זה, במסגרת סדנה מיוחדת שנערכה לסטודנטיות מתכנית החינוך לגיל הרך. בהמשך, נערכה סדנה נוספת על ידי עוס עדי מרקשטיין, מבית לין“, בצפת, שעסקה בתפקיד הגננת במקרה של פגיעה.

ראש תכנית החינוך לגיל הרך, במכללה האקדמית תלחי, דר אביבה דן: “לגננות יש תפקיד קריטי בזיהוי ילדים העוברים התעללות והזנחה. הגננת נמצאת בנקודה רגישה כדי לאתר את הילדים הללו בעיקר בהתחשב בעובדה ש-74% מהמקרים נחשפים באקראיות ולא על ידי הילד או הילדה הנפגעים. הגננת נמצאת עם הילדים במשך שעות רבות, היא שומעת את השיחות והחוויות שלהם, היא שומעת אם אבא היה שיכור, אם הוא עזב את הבית באמצע הלילה, אם הוא היכה את אימא וכדומה. הרבה פעמים גם השיחות האקראיות בין הילדים יכולות לגלות הרבה מאוד על מה שמתרחש בבית. הגננת צריכה להיות ערנית, לזהות ילדים בסיכון על פי התנהגות שלילית, שינויים דרמתיים בהתנהגות, שימוש במושגים שילד לא אמור להכיר, כמו תכנים פורנוגרפיים וכדומה. יחד עם זאת, אסור לגננת לחקור את הילד ואסור לה לפנות אל ההורים. עליה לפנות לאנשי מקצוע, במקרה של חשש להתעללות, או הזנחה“.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?