תפוחים ורימונים לראש השנה

במו”פ צפון והחברה לפיתוח הגליל פיתחו ואקלמו זני פטנט חדשים של רימונים ותפוחים, ביניהם “פינק ליידי’ משודרג ואדמדם יותר


שלום אלבז – תקשורות

ענפי התפוח והרימון בישראל ממשיכים להתפתח ולהצעיד את החקלאות הישראלית לקדמת ענף החקלאות העולמי. רגע לפני ראש השנה, עת נטעם תפוח בדבש ונתענג על גרגירי הרימון בסדרת ברכות החג, במו”פ צפון של החברה לפיתוח הגליל, מציגים את הזנים החדשים – “זני הפטנט”, שעברו תהליך בחינה ואקלום במשך שנות מחקר, בחלקות ניסוי, על ידי חוקרי החברה לפיתוח הגליל.

החוקרים והמגדלים מחפשים כל העת אחר זנים חדשים, המתאימים לאקלים המשתנה ולצרכים החדשים. זנים טעימים יותר, יפים יותר ופוריים יותר מהקיימים. על פי נתוני החברה לפיתוח הגליל ומועצת הצמחים, יבול התפוחים השנה הנו כ-120 אלף טון, כשאזורי הגידול העיקריים הם הגליל והגולן.

כמו כן, בישראל מגדלים רימונים על שטח של כ-25 אלף דונם, בעיקר מהזן “וונדרפול”, כשהיבול נאמד בכ-65,000 טון, כ-40% מזה מיועד לייצוא לשווקים ברחבי העולם.

מנהל מו”פ צפון, אלקנה בן ישר: “במחלקת המחקר והפיתוח, של החברה לפיתוח הגליל, עוסקים בפיתוח אקלום והחדרת זנים חדשים ואיכותיים מכל העולם, לשיווק בישראל. הפעילות משתרעת בכל חוות המחקר בצפון. הזנים החדשנים הוצגו למגדלים, אליהם נעביר את הידע לגידול עתידי של הפרי במטעי הפרי בגליל ובגולן, כחלק מהפעילות לחיזוק החקלאות והסיוע לחקלאים”.

הזנים החדשים טופחו על מצעי קרקע איכותיים, שפותחו על ידי מכון המחקר והפיתוח של חברת “טוף מרום גולן” ובטיפול ובחינה של אגרונום החברה, יוני אוסרוביץ. כל מצע מותאם לצורכי הגידולים השונים ולאקלים המשתנה באזורים השונים בארץ. זאת, כחלק מפעילות החברה לייצר התאמה מקסימלית בין הרכב מצעי הגידול לגידול עצמו וכך למקסם את הצלחת הגידול.

סמנכ”ל פיתוח החקלאות בחברה לפיתוח הגליל ויו”ר שולחן התפוח, במועצת הצמחים, עמוס לוין, הוסיף: “בראש השנה, שיא עונת התפוחים, יש לנו בגליל ובגולן תפוחים טעימים, איכותיים, יפים ובריאים, הגדלים בכמויות שיא. אנחנו גאים בחדשנות המביאה בשורה לענף ולחקלאות.

“עלינו להתגאות בהישגי מו”פ צפון העמלים על פיתוחים חדשים, כדי לייצר כמות פרי מיטבית ואיכותית במיוחד לחך הישראלי. למרות החום, טיב התפוחים השנה מעולה וזו הוכחה עסיסית וטעימה להישגיהם”.

מנהל תחום נשירים וכרם במו”פ צפון, שמעון זית, אמר כי הזנים החדשים המגיעים לארץ נבדקים על ידי השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות: “אנו בוחנים את הזנים בחלקות סגורות בגליל העליון ובגולן. לאחר שנים של בדיקה מעמיקה, הזנים הנבחרים מוצעים לחקלאים”.

עמוס לוין: “עלינו להתגאות בהישגי מו”פ צפון העמלים על פיתוחים חדשים, כדי לייצר כמות פרי מיטבית ואיכותית במיוחד לחך הישראלי. למרות החום, טיב התפוחים השנה מעולה וזו הוכחה עסיסית וטעימה להישגיהם”

החבר’ה החדשים

זני התפוחים הבולטים שעברו בהצלחה את השלבים המוקדמים בניסוי:

Pinkgold”” (“פינק גולד”) – זן פטנט המשדרג את ה”פינק ליידי” המוכר. מכיל רמות סוכר גבוהות במיוחד, המעניקות לתפוח מתיקות רבה. צבעו צהוב, עם 30% כיסוי ורוד.

“ניקולאי” – “התפוח של סינדרלה” התגלה על ידי ניקולאי סילנדר ז”ל, מקיבוץ מרום גולן. תפוח בצבע בורדו, טעים, מתוק ועסיסי. דומה לזן “סטרקינג”. מקבל את הצבע מאוד מוקדם. יהיה על המדף בעוד שנתיים.

“דאלינט” – זן צרפתי, פרי גדול במיוחד ומתוק מאוד, בעל צבע סגול כהה.

“אדמס” – זן שהחוקרים אתרו בארה”ב ואקלמו בארץ. עסיסי במיוחד. ל”אדמס” צבע אדום עז בכיסוי מלא והוא זן המבשיל במהלך חודש ספטמבר.

“אורורה” – הזן במקורו מקנדה. צבעו צהוב-לבן ובעל ניחוח וטעם של הזן המתקתק “גאלה”. הבשלה במחצית השנייה של אוגוסט, הבשלה מוקדמת. ייחודו הוא בטעם של הזן “גאלה”, טעים ומתוק, אבל בצבע צהוב-לבן ולא בשני צבעים ורדרדים, כמו ה”גאלה”. הזן נבחן שנה שלישית. הזן המתוק ביותר שצבעו צהוב.

זני הרימון החדשים, המרחיבים את ענף הרימון, הנמצא בצמיחה:

זן “עמק” – זן בעל טעם מתוק במיוחד. נמצא כי הוא מבשיל באקלים הישראלי, החל מתחילת חודש אוגוסט. הצבע החיצוני והפנימי של זן זה אדום במיוחד והוא נמצא כזן איכותי המתאים גם לייצוא למדינות אירופה השונות.

“נטע” – זן הנמצא בתהליך אקלום בארץ. מבשיל מוקדם יחסית, כבר לקראת סוף חודש יולי. צבעו מבפנים ומבחוץ – אדום כהה. בעל מתיקות רבה ונחשב לרימון רך מאוד.

כתבות שיכולות לעניין אותך

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?