תנופת המשפחות החדשות בקצרין

אחרי שהכרנו חלק מהבנות של צוות הקליטה, נמשיך למשפחות שהתקבלו עם חיוך וחיבוק חם. הן הגיעו מכל קצוות הארץ, מהמרכז, מהדרום וגם מהצפון הלא רחוק מכאן


לכל המשפחות שמגיעות לקליטה בקצרין, יש רצון משותף: חינוך, פסטורליות וקהילה. אנו מאחלים לכל אחת מהמשפחות החדשות קליטה נעימה ומהירה ודרך חלקה וצלחה ביישוב המקסים שלנו.


הנרגעים

משפחת ירימי הגיעה לקצרין דרך חברה מחיספין, שהמליצה. מיד כשהגיעו לעיר, התפעלו מהערבות ההדדית ומהחמימות של האנשים

מיטל: “שבועיים אחרי שהגענו, ערכנו לבננו ברמצווה ואף שלא הכרנו הרבה אנשים, כולם רצו רק לעזור. כשילדתי את בתי, לפני כחצי שנה, ביתנו התמלא בתבשילים ומאוד התרגשנו מכך. הסיוע שלמרכז צעירים‘, ובפרט של קרן היקרה, עזר לנו מאוד

מיטל ויניר ירימי והילדים אריאל, שמעון, נועם ואורי. מיטל, אם המשפחה, היא במקור מהגליל העליון. חיפשה משהו דומה, אבל עם קהילה חמה ומחבקת. נחשפה לקצרין דרך חברה מחיספין והתאהבה.

נחשפנו לקצרין דרך חברה מחיספין שעבדה אתי והמליצה על הגולן. כשהגענו לקצרין לראשונה, התפעלנו מהערבות ההדדית ומהחמימות של האנשים. זכינו לקבלת פנים חמה. כשהתעניינו על קצרין, פגשנו לראשונה את קרן ביצו, רכזת הצמיחה הדמוגרפית במרכז צעיריםקצרין, שקיבלה את פנינו בחום, סיפרה לנו על המקום, על הקהילה ועל אפשרויות תעסוקה.

לאחר שהגענו, קרן שידכה אותנו למשפחות שיארחו אותנו לשבת. קבלת הפנים הזאת הייתה בשבילנו נחיתה רכה ביישוב. קבלת הפנים החמה וההיכרות עם אנשים חדשים עזרה לנו מאוד. פגשנו קהילה חמה ותומכת, בין אם באירוח לשבתות, סיוע אחרי לידה ועוד.

שבועיים אחרי שהגענו, ערכנו לבננו ברמצווה ואף שלא הכרנו הרבה אנשים, כולם רצו רק לעזור ולסייע ושלחו מאפים לרוב. כשילדתי את בתי, לפני כחצי שנה, ביתנו התמלא בתבשילים ומאוד התרגשנו מכך. הסיוע שלמרכז צעירים‘, ובפרט של קרן היקרה, עזר לנו מאוד בהתאקלמות במקום החדש וכן כל אירועי התרבות הנערכים במרכז צעירים‘, מעודדים מפגש חברים ומפתחים את הצד החברתי. ההרגשה המתקבלת היא שאף אחד לא נשאר בצד, יש מקום לכולם! יש כאן קהילה מדהימה שמקבלת את כולם בחום ואהבה ומוכנה לסייע בכל עת.

ממליצים מאוד על קצרין, למשפחות שמחפשות מקום עם נוף מהמם, אווירה טובה ובעיקראנשים טובים“.


האופטימיים

אחותה של פנינה, בלהה, גרה כבר בקצרין, כשפנינה התקרבה לגולן. בטבריה פגשה את בן זוגה, דוד ויחד חיפשו מקום שקט, מרכזי ואיכותי, עם עבודה ואוטובוסים

פנינה: “המשכנו להסתובב בקצרין ולהכיר אותה יותר. אז ראינו את נחל קצרין שעובר בין הרחובות ואת הטיילות שחוצות כל רחוב ושכונה ואת המתחם החדש שפתחו ברחוב זויתן. ראינו כמה שקצרין מתפתחת מיום ליום וכמה נעים להסתובב, הכול כל כך נקי

פנינה בת 28, במקור מירושלים, צלמת, מאלפת כלבים, מטפלת במעון ובעיקר שמחה ותמיד מחייכת. דוד, 31,  במקור מטבריה, מתכנת, טכנאי מחשבים וסלולר ומורה בישיבתטל חרמון“, בדרום הרמה.

לפני ארבע שנים, עברתי לכיוון הגולן בעקבות חלום של אימא שלי, שהפך בן רגע לחלום שלי. ברגע שראיתי את הגולן, לא יכולתי לעצור והחלפתי מגורים לטבריה עיר הכנרת. עוד לא גולן, אבל מתקרבת. בטבריה, הכרתי את בן זוגי, דוד, שתחביביו הם מוזיקה, מדע ואמנות. מסתבר שגם החלום שלו זה הגולן היפה. חיפשנו מקום שקט, מרכזי ואיכותי, עם עבודה ואוטובוסים.

אחותי בלהה (‘פעוטון חיבוקי‘) ודוד (‘מרום הדברות‘) פרץ, שכבר גרים פה מעל שנה, ממש המליצו על קצרין ונתנו לנו את המספר של קרן ביצו, האחת והיחידה. קרן עזרה לנו בכל התהליךמהקליטה שלנו, הסברים על קצרין, מציאת עבודות ועד לפעילויות ומפגשי נשים שיש מדי חודש, או חג. אחרי הפגישה שלנו עם קרן במרכז הצעירים‘, המשכנו להסתובב בקצרין ולהכיר אותה יותר. אז ראינו את נחל קצרין שעובר בין הרחובות ואת הטיילות שחוצות כל רחוב ושכונה ואת המתחם החדש שפתחו ברחוב זויתן. ראינו כמה שקצרין מתפתחת מיום ליום וכמה נעים להסתובב, הכול כל כך נקי.

אני חושבת שבעיקר מה שמשך אותנו דווקא לקצרין הוא שהיה מי שקיבל אותנו לעיר, שהסביר לנו, ששאל ושעזר בכל מה שצריך. כמובן שמרכז הצעיריםוקרן ביצו, שעזרה לי למצוא עבודה במעון.

אני חייבת להוסיף שכל מי שחושב על מעבר דירה, אני ממליצה לעשות מעבר לקצרין, כי כל כך שקט ונעים להיות במקום מגובש כזה. תודה רבה לקרן שעזרה לנו בכל התהליך ולמרכז הצעיריםשהיו שם וכמובן, לאימא, בת שבע גולן“.


המשפחתיים

שרון וגולן ליס, עם ארבעת בניהם, “הגיעו לקצרין מצפת ומצאו מקום להשתרש בו, מקום שיהיה חממה לגידול הילדים, מסגרות טובות, חוגים וחברים טובים לילדים ולהם

שרון: “‘מרכז צעיריםקצרין הוא מקום מהמם ממש, בו נפגשים אנשים מיוחדים מכל התחומים. גולן נעזר בו כמקום שקט לשיחות עבודה ועבודה במחשב. לי יצא להיות בו בכמה מפגשי נשים משמחים מאוד (לפני הקורונה) והיד עוד נטויה

משפחת ליס, אימא שרון, אבא גולן וארבעת הבניםמלאכי בן 6.5, ינוןבן 5.5, איתמר ויונתןבן שנה וחצי, הבייבי שלנו. שנינו חוזרים בתשובה“.

שרון, מתל אביב, בת 37, עוסקת במוזיקה, שרה ומנגנת על פסנתר, גיטרה, כלי הקשה, מופיעה בערבי נשים עם הרכבים שונים. עכשיו, בונה אולפן הקלטות בבית בו יתאפשר לנשים וילדות להקליט שירים לכל מיני אירועים, בתמצווה וכד‘. אוהבת ליצור, לעצב בגדים, כיסויי ראש, תכשיטים וחולמת להקים כאן הרכב שירת נשים.

בגיל 25, אחרי טיולים בעולם וכל מיני לימודים, עברתי לגור בצפת וללמוד יהדות וככה התקרבתי ליהדות והתחלתי את תהליך התשובה. אחרי ארבע שנים נישאתי לגולן, בשידוך“.

גולן, בן 36, מקיבוץ אלרום, עוסק בשיווק של מערכות סולריות ופתרונות אנרגיה מתחדשת, מקדם שיתופי פעולה עסקיים בכל התחומים, מתנדב בארגוןידידים“. מאוהב בטבע ובפרט ברמת הגולן, אותה הוא לומד להכיר מחדש, לאחר שנים של געגועים.

הגענו לקצרין מצפת, באמצע ינואר השנה. חיפשנו מקום להשתרש בו, מקום שיהיה חממה לגידול הילדים, מסגרות טובות, חוגים וחברים טובים לילדים ולנו, כמובן. קבלת הפנים הראשונה שקיבלנו הייתה מהמתווכת שרית יעקב המדהימה, שסידרה לנו את הבית המתוק.  שרית העבירה אליי את המספר של קרן ביצו המהממת, שעזרה לי בהמלצות על הגנים, המעונות והכניסה אותי לקבוצות נשות קצרין ודאגה ממש להתאקלמות טובה.

ביום המעבר, נפגשתי עם קרן לראשונה, כשהיא באה לבקר אותנו עם שקית מלאה בדברים טובים, משחקים לילדים, אוכל ובקבוק יין. זה היה מאוד מרגש וחימם את הלב, ביום החורפי והגשום שהיה אז. קרן דאגה לנו לסעודות על ידי משפחות מהממות מקצרין שבאו אלינו, להיכרות, עם ארוחת צהריים מפנקת. זה היה ממש מרגש. הרגשנו שהגענו למקום טוב, עם אנשים טובים ואכפתיים. כולם אומרים שלום ובוקר טוב זה לזה ברחובפשוט נעים.

“‘מרכז צעיריםקצרין הוא מקום מהמם ממש, בו נפגשים אנשים מיוחדים מכל התחומים. גולן נעזר בו כמקום שקט לשיחות עבודה ועבודה במחשב. לי יצא להיות בו בכמה מפגשי נשים משמחים מאוד (לפני הקורונה) והיד עוד נטויה.

תודה לכולם על קבלת הפנים. אנחנו ממש שמחים להיות חלק מהגולן, לתת מה שאנחנו יכולים ולחיות כאן כמשפחה וכחלק מקהילה בונה, טובה, מפרגנת ומקדמת“.


המצפינה האמיצה

קארין רוביןמדריכת אופניים תושבת חדשה: שמי קארין רובין אני בת 25 מאילת. מזה 3 שנים עצמאית עוסקת באימון כושר ולאחרונה התחלתי להדריך ילדים ומבוגרים ברכיבת אופניים. בשנה האחרונה שמתי לי למטרה לפתח את ענף הרכיבה באילת ובערבה

את רמת הגולן תמיד הכרתי, חלום ילדות קטן היה לגור כאן תקופה מסוימת במהלך החיים והנה זה מתגשם לו. אני מאוד מתחברת לכל אזור הרמה, היופי שלה, השקט מזכיר לי קצת אילת מקצה לקצה. אוהבת את המקומות המבודדים והשקטים.

קיימות יותר אפשרויות פיתוח ועבודה בתחום שלי, יש הרבה כבישים לרכוב עליהם, מקומות לרכיבה בשטח, המון אופציות לטיולים בקיצור הכל בטווח של עד שעה נסיעה וזה מגניב

תושבי קצרין אנשים מאוד חמים ונעימים, קיבלו אותי בסבר פנים יפות מאוד, קיבלתי חיבוק מאוד חם מהקהילה. הכנסת האורחים כאן מדהימה הלוואי זה היה בעוד מקומות כך.

מי שאוהב שקט, נופים, טבע והרבה אוויר לנשימה זה המקום אגב גם לחברה צעירים ולא חסר כאן מסתבר.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?