תל-חי ו”אוהלו” – המיזוג

בטקס חגיגי, נחתם הסכם המיזוג בין המכללה האקדמית תלחי למכללה להוראהאוהלובקצרין. השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, הפתיע עם החלטתו בנוגע לאוניברסיטת הגליל


ב-3.12, בטקס חגיגי, שנערך במכללה האקדמית תלחי, בהשתתפות השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין ויור הותת, פרופיפה זילברשץ, נחתם הסכם המיזוג בין המכללה האקדמית תלחי למכללתאוהלובקצרין. מיזוג זה נערך כחלק מהתכנית לאיחוד מכללות, שיצאה לדרך בשנת 2015, במסגרת הסכם שנחתם בין משרד החינוך לבין המועצה להשכלה גבוהה. על פי המסוכם, תקצובן של המכללות האקדמיות לחינוך יועבר ממשרד החינוך לתקצוב הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה.

חתימת הסכם המיזוג הוא אירוע חשוב, שמסכם מהלך ארוך של משא ומתן, אותו הובילו יור הוועד המנהל של המכללה, אריק דיין ומנכל המכללה, אלי כהן. תהליך המיזוג נמשך למעלה משלוש שנים והיה כרוך בקשיים רבים. משמעות המיזוג היא שבימים אלה, מסיימת מכללתאוהלובקצרין את פעילותה כמוסד להשכלה גבוהה עצמאי ותהפוך לחלק מהמכללה האקדמית תלחי, שתמשיך להעניק את התארים האקדמיים בתכניות שמכללתקצריןבאוהלו הייתה מוסמכת להעניק.

נשיא המכללה, פרופיוסי מקורי: “המיזוג הוא הזדמנות אמתית לבנות ביחד פקולטה לחינוך והוראה, עם מודל חדשני להכשרת אנשי חינוך ומורים בישראל, שיהיה רלוונטי לעידן הנוכחי ולאתגרים הנוכחיים. הפקולטה לחינוך והוראה תצטרף לשתי הפקולטות הקיימות בתלחי. לתלחי מסונף גם מכון המחקר המדעייישומימיגל וכל אלה יוצרים אקדמיה מובילה וחזקה, שתהווה תשתית איתנה לאוניברסיטת הגליל, שתהיה עוגן משמעותי לפיתוחו וקידומו של הגליל המזרחי, המשווע לכך כבר שנים רבות“.

לקחת מכללה להוראה ולחבר אותה עם מכללה אקדמית, זה אירוע ייחודי ויוצא דופן“, אמר השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין. “גם לפני האיחוד, הייתה תלחי מכללה בעלת משקל כבד בעולם האקדמי והאיחוד מעלה את משקלה עוד יותר“.

אוניברסיטת חיפה והגליל

בהמשך נאומו, חשף השר אלקין את תכניתו להקמת אוניברסיטה בגליל: “הגליל הוא  האזור היחיד בו אין חיים אוניברסיטאיים. המסקנה שהגעתי אליה היא שאם רוצים להפוך את זה למעשה, צריך להזמין פנימה לתוך הגליל את אחת האוניברסיטאות הישראליות. אני יכול לומר שאנחנו מקיימים שיח אינטנסיבי עם אוניברסיטת חיפה, שמאוד רוצה את המהלך הזה, אונירסיטת חיפה רואה פה אתגר גדול לשנות את אופייה מאוניברסיטת חיפה לאוניברסיטת חיפה והגליל. זה ידרוש שותפות מהמוסדות הנוספים בגליל“.

יור הוועד המנהל של המכללה האקדמית תלחי, אריק דיין: שינוי שמה של אוניברסיטת חיפה הוא סיסמה שנועדה לרצות. רק הקמתה של האוניברסיטה בגליל המזרחי, תמשוך לפריפריה הצפונית אוכלוסייה גדולה ואיכותית

יור הוועד המנהל של המכללה האקדמית תלחי, אריק דיין, מאוכזב מאוד מהצהרת השר: “לא ברור עם מי השר התייעץ, לפני שקיבל החלטה זו. ברור לכולם כי שינוי שמה של אוניברסיטת חיפה הוא סיסמה שנועדה לרצות, מבלי לקיים את החלטת הממשלהזה לא המהלך שיביא את הבשורה לגליל. להפך, הוא יחזיר את הגליל 20 שנים אחורה, לזמנים בהם היו המכללות שלוחות של האוניברסיטאות. כדי לחולל שינוי אמתי בגליל המזרחי, מרכז העצבים של האוניברסיטה צריך להיות ממוקם בגליל המזרחי. רק מהלך כזה יביא לפיתוח המחקר, להקמת סטרטאפים, מרכזי חדשנות ותעשייה שלמה המתפתחת סביב אוניברסיטה. רק הקמתה של האוניברסיטה בגליל המזרחי, תמשוך לפריפריה הצפונית אוכלוסייה גדולה ואיכותית ובנוסף לכך, תאפשר לאלפי הסטודנטים, המגיעים מכל הארץ  ללמוד בתלחי, להגשים את חלומם, להישאר בגליל ולהקים כאן את ביתם“.

ביניים: פקולטה גדולה ומשותפת

עם האיחוד, הופכת המכללה האקדמית תלחי למכללה הגדולה בצפון ותפעל כמכללה רבקמפוסית, הכוללת כ-5000 סטודנטים, הלומדים בשלושה קמפוסים: קמפוס מערב, בו שוכנת הפקולטה למדעים וטכנולוגיה, קמפוס מזרח, בו שוכנת הפקולטה למדעי החברה והרוח וקמפוסאוהלו“, בו מתמקדים בהכשרת מורי העתיד בתחומים מגוונים. במסגרת פעילות המכללה הממוזגת, תוקם פקולטה לחינוך והוראה, שתכלול את החוגים להוראה וחינוך בקמפוסאוהלוואת החוג לחינוך של המכללה האקדמית תלחי

אריק דיין: “האתגר הוא להקים פקולטה גדולה ומשותפת. ילמדו בה דור המחנכים שיחנך את הילדים שלנו לחשיבה חדשה, למצוינות, לחדשנות, לצורות הוראה והנגשה חדשות, לערכים, הקשבה, סובלנות, סבלנות, שיקבלו את האחר והאחרת ויעשו טוב יותר לחברה הישראלית ובעיקר, שיהיו אנשים טובים יותר. היעד הבא שלנו, הוא הקמת אוניברסיטה בגליל המזרחי ובגולן“.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?