תיאום המערכות והתיעוד

מתחילים שלב של ביצוע בקרוב, או נמצאים ממש בשיאו? הטור הבא הוא בדיוק בשבילכם. על חשיבותם של תיאום המערכות והתיעוד


אחרי הפוגה קטנה עקב החגים, והעומס שבא אחריהם, אני רוצה לקחת הפסקה קצרה מהעיסוק בנושא תכנון ולדבר קצת על ביצוע. בטור שכאן, אני רוצה לגעת בשני דברים הנוגעים לביצוע: תיאום מערכות ותיעוד.
כהכנה לביצוע, אנחנו מבצעים לפרויקט תיאום מערכות מלא, כדי לראות שהכול משתלב ומתחבר היטב ושאין אלמנטים ופרטים שמפריעים האחד לשני.
את התיאום עושה האדריכל בין תכנית החשמל, האינסטלציה, המיזוג והחימום התת-רצפתי, השואב המרכזי ושאר המערכות שתרצו בביתכם. כמו כן, האדריכל מבצע תיאום מול המהנדס ומוודא כי התכנית ההנדסית משלימה ואינה סותרת את התכניות שהכין האדריכל.
התיאום חשוב מפני שפועלי הבניין לא יפתחו את כל התכניות ויתחילו לבדוק אם אין משהו שמפריע, ורק אז יחלו בבנייה, אלא ייקחו תכנית ו”ירוצו” אתה. את הטעות יגלו רק בהמשך. לעתים, מאוחר מדי.
במידה שלוקחים לפרויקט גם מפקח בנייה, כמובן שגם הוא יעבור על התכניות וינסה לאתר מקומות שיכולים להיות סותרים ולהתריע לפני ירידה לביצוע.

תיאום פירושו גם לראות אם ישנו אלמנט המפריע למשהו אחר. האם הדלת מפריעה למתג? האם החשמל נמוך ממקור מים? (זה לא נכון ובעיקר לא על פי התקנות) והאם יתברר שמיקום הדלקת התאורה בחדר השינה נמצא מאחורי גב המיטה ויש להזיזו?

תיאום פירושו גם לראות אם ישנו אלמנט המפריע למשהו אחר. האם הדלת מפריעה למתג? האם החשמל נמוך ממקור מים? (זה לא נכון ובעיקר לא על פי התקנות) והאם יתברר שמיקום הדלקת התאורה בחדר השינה נמצא מאחורי גב המיטה ויש להזיזו?
לפעמים, ישנם שינויים קלים בשטח, שלא על פי התכניות, כי הוחלט, בסיור עם הלקוח והקבלן, למקם משהו באופן שונה ועל פי רוב, זה לא מהותי.
כל שינוי כזה דורש שני דברים: האחד – תיאום עם האדריכל, כדי שלא יהיה מצב שבגלל שינוי במערכת אחת תהיה פגיעה במערכת אחרת, משהו שהלקוח והקבלן יכולים לשכוח באותו הרגע בשטח. הדבר השני והמרכזי הוא תיעוד, תיעוד ועוד פעם תיעוד. זהו הדבר השני שאני רוצה לדבר עליו – הצורך לצלם.

תמונה אחת = אלף מילים

תיעוד הבית במהלך הבנייה יכול לחסוך המון כאב ראש בעתיד. לתעד את השלד, את המיקומים של האינסטלציה והחשמל, את המערכות השונות וכל דבר שלאחר ביצוע הטיח לא תוכלו לראות עוד. כדאי לתעד הכול – גם מה שבוצע על פי התכניות ובמיוחד – מה ששונה.
לתיעוד יש מספר יתרונות.
א. מחלוקות שונות. מול הקבלן יכולה להתפתח מחלוקת, אם בוצע משהו או לא – ברגע שאני מצלם בפרויקט תמונות רבות בכל מיני שלבים, אפילו אם לא התכוונתי לצלם משהו ספציפי, ייתכן שיש לכם ביד תמונה שתבהיר את המצב ובזה תם הוויכוח. עם השכן, או אחד מקבלני המשנה – תמונה תוכל לסייע לכם להוכיח מה היה, מה בוצע ומה ניזוק, כולל תאריכים שיש כיום על כל תמונה וכד’. צילום חשוב במהלך הבנייה בכללה ובמיוחד בהכנות לגמרים (פינישים) ובמעבר בין אנשי מקצוע שונים, במיוחד אם אתם בונים ללא קבלן מפתח. לדוגמה: האינסטלטור סיים להתקין את צינורות הניקוז למזגנים בבית והחברה שמתקינה את השואב המרכזי פגעה בקו ניקוז. ברגע שיש תמונה – אין בכלל ויכוח מי יתקן ומי יישא בעלות.
ב. במידה שיש מחלוקת משפטית. בתקווה שלא להגיע למחלוקת משפטית, כמובן, אבל זה לא מנותק מהמציאות, שדברים מגיעים לפיתחו של בית המשפט. תמונה אחת יכולה למנוע משפט, או לסייע לגרסתכם.
ג. במידה שבעתיד תרצו לבצע תוספת, או לשפץ את הבית, בעזרת תמונה, אין לכם ספק איפה עוברת צנרת המים, איפה יש קופסה של חיבורי חשמל ואיך טמון החימום התת-רצפתי.
לפעמים, תמונה אחת – שווה אלף מילים.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?